Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 1221 til 1240 af 127115
-
Hjælp i sidste øjeblik SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogle der kan hjælpe med hvilke egenskaber en ellipse har, der er særligt relavante for en planets bane? Det er det sidste jeg mangler i min SRP, inden afleveing i morgen, så jeg er rigtig... -
Redegørelse af sidste time
ForumindlægHej folk.. :) Er der nogen af jer, som engang har lavet en redegørelse af bogen Sidste Time? :) Sidder i det problem at jeg har en eksamen og en masse opgaver lige på engang, så kan simpelthen ikke få tid til at lave den opgave. Så vil høre om noget af jer har den opgave som man kunne låne og k... -
Den sidste balkjole og Karens jul
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl eller to der kan hjælpe mig? Jeg skal op i mundtlig dansk og har teksten Karens Jul af Amalie Skram..... som skal perspektiveres til Den sidste balkjole af Herman Bang.. Dog kan jeg ikke finde forskelle/ligheder mellem de to noveller, da dansk langt fra er min stærke ... -
Hvor meget må man gange sit snit med
ForumindlægHej alle.. så lige snittet til de forskellige uddannelser idag, og de er jo lidt høje. men bliver lige i tvivl om hvor meget man må gange sit snit med, er det 1,02 eller sådan noget.. -
3. gangs reglen
ForumindlægJeg vil bare lige høre om man godt kan søge ind nu, og så evt. afslå en mulig studieplads uden 3. gangs reglen træder i kræft? Gælder reglen ikke først hvis man er startet på studiet? Håber på svar! -
C = m gange c
ForumindlægHvad er det nu C og c står for? jeg ved m er massen.. -
0 gange .. giver 0?
Forumindlæg8*4*6*0*5= 0? Er det rigtigt? Jeg er faktisk ret meget itvivl..? Håber nogen kan hjælpemig:) -
Gange sit snit med 1,08
ForumindlægHej, jeg blev pludselig i tvivl omkring de regler med at gange sit snit. Jeg ved at man må gange sit snit med 1,08 hvis man søger ind inden for 2 år. Jeg blev student i 2012, så vil det sige at jeg stadig kan gange mit snit, hvis jeg først søger ind næste år, altså i 2014? På forhånd tak for h... -
Partiel integration to gange
ForumindlægKan en funktion godt integreres flere gange ved partiel integration, hvis den består af tre funktioner, som hver især godt kunne være en funktion for sig selv? :) -
gange over kors (ligning)
Forumindlæghej derude jeg sidder lig og kigger på en nogle regneregler for ligninger: a/b = c/d ⇔ ad = bc når man skal vise at dette er rigtigt, står der i min bog at man ganger med bd på begge sider: a/b = c/d ⇔ bd*a/b = bd*c/d ⇔ bda/b = bdc/d ⇔ ad = bc de... -
Vektorfunktioner - Mangler de sidste 3
ForumindlægHej alle, Vi har i min klasse fået en bunke opgaver, og jeg jeg mangler noget hjælp til 3 af dem. De omhandler alle vektorfunktioner. Jeg håber på nogen herinde kan hjælpe mig med dem, eller før har løst dem? Opgaverne kommer fra bogen: MAT A HTX, og er udgivet af Systime. De ligger i kap... -
Gange over kors i denne ligning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en ligning jeg har svært ved at løse, hvor man skal gange over kors. Jeg kan simpelthen ikke huske alle de regler, så hvordan regner jeg denne her ud? :) -
Oversættelse af tekst #8 (sidste)
ForumindlægHar jeg oversat rigtigt? Danske tekst: Die Zukunft I dag glæder de fleste unge sig til fremtiden. Sådan skal det også være. Man glæder sig til en uddannelse, et arbejde, den store kærlighed - eller måske en rejse til udlandet. Det er blevet moderne at rejse. Hvis man lærer hinanden at kende, giv... -
Tangentens ligning gennem 3 punkter.
ForumindlægHvordan finder man tangent ligning igennem 3 givne punkter?? Eks. (-2-1) (2,1) og (0,0) Jeg kender allerede tangetnes ligning, men hvad er mit x0 i dette tilfælde? -
gange reglen og runding af karakter
ForumindlægHey alle.. mit gennemsnit er 6.9 ganget med 1.08 ender den på 7.452. Ender mit gennemsnit så på 7.4 eller 7.5.? Nogler der ved det? -
Hjælp til sidste opgave ud af 12!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med den sidste opgave i min spanskaflevering. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: Escribe unas 100 palabras sobre el tema siguiente: En la escena 7 dice el Mariachi : ”La tecnología nos comprime, robándonos la cultura, convirtiéndonos en m&aacut... -
Den sidste nadver af Salvador Dalí
ForumindlægEr der én, der ved, hvem de to personer foran bordet er i Salvador Dalís maleri "Den sidste nadver"? Jeg er med på, at alle personerne rundt om bordet er hans disciple, men ved man hvem de to personer foran bordet er? Jeg tænker, at de må have en særlig betydning, da de adskille... -
Fermats sidste sætning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at besvare et ark med spørgsmål vedrørende primtal og fermats sidste sætning og jeg er virkelig gået istå. Jeg tænkte om der var en som gad kigge min foreløbige besvarelse igennem og evt. skrive nogle fif ned til nogle af dem jeg manger. Det skal siges at de er ret kor... -
Gemme artiklerne til sidst? - dumt, eller?
ForumindlægJa, jeg står og skal op her i morgen til biologi b klokken 13 og jeg tænkte lidt på om det er dumt at gemme sine artikler til den sidste del(diskussion) - jeg har brugt en masse figurere, som jeg har fået tildelt ind i teksten, men jeg synes ikke rigtig jeg kan putte artiklerne ind, da de handl... -
EKSAMEN:O sidste år...hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi...
