Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12481 til 12500 af 38620
-
Hvor mange kilder/fodnoter?
ForumindlægHej Er ved at skrive en historieopgave (har pt 20 sider inkl. indholdsfortegnelse, forside mv.), og mangler efterhånden kun at læse den igennem og rette den til. Problemet er, at de eksempler på opgaver, jeg har læst, har haft 40-50 fodnoter med kildeangivelser, hvor jeg kun har 25. Jeg er derf... -
BETYDNING!! vigtigt
Forumindlæghvad betyder dette: sieg skål! sieg skål! sieg skål! -
Hjælp til relative pronominer!
ForumindlægJeg roder lidt med nogle sætninger med relative pronominer. Det ville være fantastisk, hvis nogle kigger på dem, så jeg ved om det er helt ved siden af. Sætningerne er vedhæftet i et word-dokument På forhånd tak for hjælpen! :) -
Optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd. -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Hitler
Forumindlægnogen der kender 2 geunde til hvordan hitler kom til magten ? -
Kan ikke forstå det her digt:som hedder ULM...det er langggt ude
ForumindlægBischof, ich kann fliegen, Sagte der Schneider zum Bischof. PaB auf, wie ich´s mach` Und er stieg mit so nen Dingen, Die aussahn wie Schwingen, Auf das groBe, groBe Kirchendach. Der Bischof ging weiter. Das sind Leuter so Lügen, Der Mensch ist kein Vogel, Es wird nie ein Mensch fliegen, Sagte der... -
Nogle som forstår hvad opgaven går ud på?
ForumindlægHej. Jeg forstår simplethen ikke nedenførte opgave. Skal jeg skrive en kommentar, lave en analyse eller begge dele? OPGAVEN: "Foretag en analyse af "Om nye og gamle bryster" med særligt fokus på målgruppe, sprog og argumentation. Berlingske.dk opfordrer sine læsere til at ... -
Hjælp mig, det er kun 1 SÆTNING :)
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til følgende sætning, da jeg ikke ved om det er nummer 1 eller 2... :) Nummer 1: All dies resultiert dass die Frau bleibt hinauswerfen. Nummer 2: All dies resultiert dass die Frau hinauswerfen bleibt. - På forhånd, tusind tak. -
3. års krigen
ForumindlægUnder 3 årskrigen, fik oprørene slesvig-holsten hjælp af Det Tyske Forbund. Hvorfor gjorde de det? -
Lektiehjælp søges.
ForumindlægJeg søger en person der er rigtig god til tysk og er god til at lære fra sig! Her til den 13. August starter jeg op på Handels Gymnasiet i Næstved på den Internationale linie hvilket jeg glæder mig utroligt meget til. Jeg fik et brev lige før sommerferiens start om at jeg er blevet sat ind på de... -
redegørelse hvor lang??
ForumindlægJeg sidder lige med min SSO og kom til at tænke på hvor meget skal redegørelsen egentlig fylde i forhold til analysen og diskussionen? nogen, som ved det?? -
søger "mentor" på gymnasieniveau =)
Forumindlæghey studieportalen.dk Jeg søger hjælp til at lære tysk. Kan en del ord men gramatikken halter i den grad. Er virkelig opsat på at lære sproget, så hvis der er en venlig person som er villig til at lære fra sig, ville det være dejligt. Skriver du ikke en lige en personlig besked, hvis det er dig... -
haster !
Forumindlæghej. jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave, og jeg er i tvivl om en ting. jeg har om HC Andersens "skyggen" og skal perspektivere til "klokken" er der nogen der ved om perspektiveringen til klokken skal komme med ind under selve analysen af skyggen, eller skal de... -
Oversætelse
ForumindlægFra tysk-dansk Ich bemerke ihr sorgenvolles Gesicht. Ich weiss, dass aus der Sicht der Kirche sie und mein Vater direkt dafür verantwortlich sind, ihre Kinder so zu erziehen, dass sie in die Kirche eintreten werden. Wenn ein Kind nicht in die Kirche eintritt, wird das als persönlicher Fehler der... -
kvinden i de tre stadier
ForumindlægHej sidder pt med dette her billede som hedder ''kvinden i de tre stadier'' og har svært ved at analysere den. Er der nogen som har analyseret den? for vil gerne se om jeg har analyseret den rigtigt. -
Problemstilling om jøder, tyskland i mellemkrigstid
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en 24-timers eksamen i Historie hvor jeg har trukket "tyskland i mellemkrigstiden". Min materiale handler om: - "Den evige jøde": En probagandafilm, hvor man har fået et uddrag på skrift. Jøderne fremstilles som underlegen og ondskabsfuld race, der i ... -
Fra sproglig til matematisk
ForumindlægI folkeskolen klarede jeg mig godt i de sproglige fag og dårligt i matematik og naturfag. På grund af mine dårlige oplevelser med matematik og naturfag, valgte jeg ikke at lytte efter i timerne i 1. g. Det viste sig at være en rigtig dårlig ide, da jeg endte med at trække fysik, men ved at læse r... -
referat
ForumindlægHej!jeg er bare lidt usikker på, hvor meget man må komme ind på i et referat.Fx må man komme ind på hvordan stilen er skrevet, hvordan den er kompositioneret. Forfatterens holdning, målgruppen osv.Eller skal man holde sig indefor hvor, hvornår, hvad det/der sker? -
Salmer...!?
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man kommer op i en salme??? Vi har fået opgivet to af Brorson...
