Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12521 til 12540 af 14099
-
lærercitater
ForumindlægSå lige noget i en anden tråd, der omhandlede en lærer, der sagde noget med et molekyle og en rose. Så tænkte jeg på alle de underlige ting, lærerne nogle gange fyrer af.Min matlærer fyrer alt af fx: "Der er længere til månen end på cykel""At integrere er nemt. Tænk bare på at åbne... -
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
HF - enkeltfag
ForumindlægHej På Hf-enkeltfag , er naturgeografi så obligatorisk ? -
Svar 28. juli
ForumindlægHej,Som bekendt får man svar d. 28. juli på, hvorvidt ens ansøgning om uni.optagelse kan imødekommes.Men hvordan får man svar (på KU)? Modtager man et brev d. 28. - eller en e-mail?Og: Information om rustur, studiestart m.v., får man også det d. 28. eller kommer det senere? -
Matematik A, Kemi B, Fysik B
ForumindlægHej, jeg overvejer at tage studieretningen Matematik A, Kemi B, Fysik B.Men jeg er ikke super god til fagene, faktisk fik jeg kun 7 alle tre fag. Selvom jeg ved det vil blive tre hårde år, er jeg indstillet på at gøre mit bedste og jeg har selvtillid nok til det - jeg ved jeg kan klare det.Men de... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
Retningslinjerne ved karakterer
ForumindlægHej, Jeg skal lige høre om ens afsluttende årskarakter bortfalder, (eksempelvis ens pågældende fags karakter på c-niveau), hvis man skal have det pågældende fag på b-niveau næste år? På forhånd tak. Louis-Philippe. -
Hukommelse
ForumindlægEr der nogle metoder, hvor man kan huske ting nemmere? -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
Kender nogen til karaktersnittet på sygeplejerskeuddannelsen?
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig! Jeg er spændt til bristepunktet efter at have søgt ind på sygeplejerskeuddannelse; og selvfølgelig først får svar den 30.7 om jeg kommer ind. Jeg har søgt ind i Odense, og ved de optager 106 elever pr. ½ år. MEN... jeg har ikke så højt et snit. Nærmere 6.7 fra H... -
Fysik vs. kemi
ForumindlægHvad er forskellen på fysik og kemi ? Og hvad hører det periodiskesystem under ? (: -
Gode links til engelsk
ForumindlægGrammatik Verbix Online redskab til at bøje engelske verber (udsagnsord) SpellCheckPlus tjekker både for grammatiske fejl og stavefejl. Ordbøger Engelsk-Dansk / Dansk-Engelsk Ordbogen.com - mod betaling. Engelsk-Engelsk Cambridge Advanced Learner's ordbog (Engelsk-Engelsk... -
Optagelse til de videregående studier 2009
ForumindlægSå er dagen kommet hvor godt 60.000 får brevet om optagelse på studiet dumpende ind af døren. Du kan allerede nu se optagelseskvoterne i nedenstående dokument: http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/3EC6E621-252D-41E4-A577-831C6F9D760E/1404649/2009_Hovedtal.htm Studier med højeste kvoter 2009 1. Intern... -
ikke laver lektier i gym
ForumindlægHejsa.. havd vil der ske hvis man glemmer/ikke når at lave sine lektier på gymnasiet? -
Hvad skal jeg gøre for at blive læge?
ForumindlægHej jeg går til dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive læge:) Men jeg er meget i tvivle om hvordan man bliver det, mange har bildt mig ind i at man skal ha et stort snit for at komme ind på et universitet. - hva hvis man ikke får et højt snit? - og hvad mener de med et snit? - er det forskelligt f... -
Elektrolytbalance+N/K-pumpen
ForumindlægEn person indtager stort set ingen mad og kun en lille smule væske. Kroppen rop får ikke tilført de mineraler som den har brug for, som fx natrium og kalium. Dette bevirker at Natrium/kalium-pumpen ikke kan fungerer optimalt og dermed kan fx muskelcellerne heller ikke fungere. Personen føler sig ... -
Odontologi
ForumindlægHej Jeg starter på odontologi studiet til slut august. Og mine spørgsmål er: 1. Kender I sidder for odontologi studerende hvor der sælges brugte bøger? 2. Er der nogen Facebook grupper/ sidder for odontologi studerende? 3. Ved I hvordan en eksamen på odontologi foregår? Altså eksamens formen osv... -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Dansk stil
ForumindlægHejsa er der nogen der kan rette min stil?`? -
1 aflevering pr. uge
ForumindlægFør reformen ved jeg, at man som regel fik en aflevering pr. uge, hvis man havde valgt matematik på højniveau (A-niveau). Holder det også stadigvæk efter reformen? Gælder det kun, hvis man har mat A i studieretningen (dvs. en aflevering hver uge i både 1., 2. og 3.g?!), eller gælder det også hvis...
