Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12521 til 12540 af 33009
-
Ohm
ForumindlægJeg har fået en opg i fysik, hvor det går ud på at finde erstatningsresistanten R. Men det er en lidt svær opg, altså jeg har faktisk ingen ideer til hvordan/hvor jeg skal begynde, fordi jeg har lærtat finde resistansen på seriekoblinger og parallelkoblinger, men ved ik hvor i denne opg der er se... -
kovalent binding
Forumindlægsidder og laver kemi rapport, og kan ikke huske hvordan man definerer en kovalent binding...nogen der ved d? -
Bachelor til kandidat
ForumindlægInde på ug.dk står der: "For at blive kandidat skal du have en bacheloruddannelse eller tilsvarende." Hvad er "tilsvarende" i dette tilfælde? -
Et godt eks. på en model?
ForumindlægHej. Nogen som har et rigtig godt eks. på en model af en potensudvikling? Jeg har skrigende brug for det! Ville virkelig, virkelig, virkelig være taknemmelig!! Mange smil M. -
Ensvinklede trekanter.
ForumindlægHvad skal der til for at trekanter er ensvinklede? Og er trekanter ensvinklede, hvis de begge KUN har en retvinklet trekant? Eller skal de have tre ens vinkler begge to? Jeg forstår det ikke helt. -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
skolestart 2007!
ForumindlægNogle der ved hvornår sommerferien slutter 2007?? Måske et link? -
Både FSA og FS10?
ForumindlægHej SP Jeg kom lige til at snakke med min kammerat omkring eksamen. Jeg afslutter min 9. klasse her til sommer, tager så 10. klasse på efterskole, og så kom vi til at snakke om, om jeg i princippet behøver at tage FS10? eller om jeg blot kan lade vær med at gå til eksamen i 10. og så brug... -
Logaritme og Naturlig logartime
ForumindlægHey SP Håber i nyder vejret! Jeg er igang med at læse op til mundtlig matematik og er kommet til logaritmer. Jeg må ærlig sige det er ikke min stærke side. Jeg får spørgsmålet at jeg skal gøre rede for log(x) og ln(x), men er så meget i tvivl om hvad jeg skal skrive der :/ Håber nogen vil g... -
Engelsk lærer søges
ForumindlægHej Jeg har en dreng på 14 år som har meget svært ved engelsk, jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt og søger derfor en studerende som måske har erfaring med undervisning i engelsk, og har de rette pædagoiske evner for at inspirerer min dreng, så hans engelsk evner kan øges. Rasmus går i 7... -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
Faglig supplering og karakterbonusser
ForumindlægHej, Jeg har netop afsluttet gymnasiet (samfundsfaglig linje), og har først nu set lyset: Jeg vil læse medicin. Jeg mangler nogle fag for at komme ind på studiet, og har derfor tænkt mig at læse op på VUC. Jeg har et snit på 9,0 nu her, og lander derfor på 9,72, hvis jeg læser videre inden to ... -
Mat - ny reform
ForumindlægHejsa Jeg er bagud med et halvårs pensum i matB da jeg er startet midt i "semesteret"og skal dælme til at få læst det inden for den næste måned.. Men da jeg er på ny reform, er det sådan at inden eksamen får man udleveret eksamensspørgsmålene? Så man har een dag der hjemme og forbedre ... -
matematik c, eksamenssæt med udregninger
ForumindlægHej alle, Skal til skriftlig eksamen på mandag og dumpede i går mundligt. Vil meget gerne have nogen gamle eksamensopgaver med udregninger, så jeg kan se hvordan de forskellige ting bliver løst. Skal sidde og terpe nu. Kan nogen hjælpe?? -
oplevet før?
ForumindlægEr der nogen af jer herinder, der har oplevet dette; I gymnasiet fik I meget dårlige karakterer. Men efter 2g begyndte I at tage jer sammen, og fik MEGET gode karakterer i slutningen af 3g. Det er fag I normalt havde svært ved, Hvad gjorde I for at forbedre jeres talent på det område? Vil bare ... -
Supplering i spansk
ForumindlægHej! Jeg dumpede desværre min spansk skriftlig eksamen, men bestod både mundtlig og skriftligt i standpunktskarakter. Jeg vil gerne læse dansk på uni, og der er et adgangskrav at man skal have bestået et fremmedssprog. Kan man komme ind alligevel på kvote 2? Og er der nogle der ved no... -
Klage
ForumindlægHéj allesammen. Min veninde har lige fået sin essay tilbage, og nu vil hun altså gerne klage over karakteren. Er der måske en herinde fra der lige vil kigge den igennem og komme med et bud på karaktere?? På forhånd tak. Katrin -
differentialligninger og kolesterol
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp til disse opgaver - bliver konstant i tvivl om jeg gør det rigtigt :( Bestemmelse af den fuldstændige løsning til differentialligningen. dy/dx = ay + b, a kan ikke være 0 Redegørelse for at nedenstående differentialligning er af samme type som ... -
syre
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp.............................. Skal give eksempler på syres reaktion med vand, men kan kun finde på HCl (aq) + H2O ---> Cl- (aq) + H3O+ (aq) På forhånd tak -
hvordan består man matematik?
ForumindlægHej til alle. Jeg tager matematik på VUC og skal afslutte matematik. Hvordan består man dette? Tager man gennemsnittet af den skriftlige om den mundtlige karakter(Som så skal være over 2), eller skal man have minimun 2 både mundtligt og skriftligt? Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Glædelig ...
