Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12561 til 12580 af 160040
-
Matematik - KU vs. DTU
ForumindlægHej. Jeg kunne godt tænke mig at studere matematik efter gymnasiet. Jeg er dog pt. meget i tvivl om, hvilket universitet der er det rette for mig. Valget står mellem DTU og KU. Jeg har ræsonneret mig frem til at på DTU er matematik et essentielt værktøj man bruger til at belyse virkeligheds-nær... -
Mundlig matematik 9.kl
ForumindlægHej, Jeg har lige været til mundtlig matematik eksamen i 9.klasse. Jeg er virkelig ireteret, fordi jeg trak en opgave jeg aldrig har haft om før, jeg mener desuden slet ikke det har med matematik at gøre. Er det lovligt, jeg troede man skulle havde haft om det?? -
Matematik lektie hjælp og eksamens oplæsning
ForumindlægHej alle sammen :) jeg har meget brug for matematik lektie hjælp, så vise der er nogen der ud, som har tid og overskud til at kunne hjælp mig hjælpe mig, vil jeg blive meget lykkelig. Jeg kan kontaktes på mobilen: 21 46 78 67 Information: Navn: Alexander Kert Alder: 19 år Skole: Ni... -
Søger privatlærer til matematik
ForumindlægHej alle (og mest dem der er rigtig gode til matematik!) Jeg har brug for hjælp og ikke snyd Jeg har HF som fjernundervisning og matematik på Cniveau og skal arbejde mig op på B. Ligninger, grafer med ligninger, brøk udregning (brøk med plus minus osv) Jeg forstår det til et vis punkt og så allig... -
Hastighed, Vejen til Matematik B2, Opgave 155, Side 161, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn mand glemmer at trække håndbremsen, og hans bil løber i frihjul ned ad en lang bekke med accelerationen 0,50 m/s2 . Den tilbagelagte vej s som funktion af tiden er, når vejen måles i meter og tiden i sekunder: s = f(t) = 0,25 * t2 a) Hvor langt har bilen rullet efter 10 s ? I bogens facit s... -
Matematik i den større skriftlige opgave?
ForumindlægTja. Så er det (endelig?) tid til at 3.g'erne begynder at overveje hvad de vil skrive om i deres større skriftlige opgave - først og fremmest hvilket fag, dernæst hvilket emne. Personligt er jeg i tvivl om faget. Af den grund vil jeg høre om der er nogen af jer der enten har skrevet eller ha... -
Hjælp med nogle sporsmål til matematik
Forumindlæghej jeg fik jælp af min lær fordi jeg kun gå i 0 klasse vil have sva på noge sporsmål til matematik 5+31 3+17 7+63 vad er svaret -
Fysik A: Proxima centauri
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave der omhandler stjernen proxima centauri. I den første opgave har jeg beregnet ved hvilken bølgelængde intensitetsfordelingen som funktion af bølgelængden sit maksimum. Det har jeg fået til 1,086*10^-6. Herefter skal jeg beregne radiusen. Jeg ved at stjernen ... -
kemi A-niveau (ligevægt)
ForumindlægVi har noget HI som er varmet til cirka 500 grader. Efter 2 timer er følgende ligevægt nået: H2+I2<--->2HI koncentration af HI: 17*10^-3 M Kocentration af I2: 2.6*10^-3 M Koncentration af H: 2,6*10^-3 M Kc=46 Hvad var koncentrationen af HI i starten af forsøget? -
Skriftlig matematik B - eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal op i skriftlig matematik B her på nøste fredag. Jeg er desværre i tvivl om hvilke formler, jeg bør kunne udenad, - håber nogen vil hjælpe. Tak på forhånd Hilsen Matt -
Program til matematik opgaver?
ForumindlægHej er der nogen der kender et godt program til at lave matematik opgaver i .. excel og det program som følger med ti-nspire cx CAS er rimelig dårlige synes jeg på forhånd tak -
A Heavier Burden
ForumindlægHvis nogle har haft afl. "A Heavier Burden", må i meget gerne tjekke min opgave 1 her igennem :) Kan desværre ikke finde opgaveteksten på nettet, så håber der sidder nogle derude som har haft den.A Heavier BurdenI flere europæiske lande ses en stigende arbejdsløshed, værst ser det ud i ... -
matematik 2014 maj 2014 færdighed
Forumindlæghej er det nogle der har matematik fsa 2014 maj færdighed facit ligende? på forhånd tak:) -
FSA Matematik 2002 maj-juni - HASTER!
ForumindlægNogen der har lavet, FSA Matematik 2002 maj-juni? :) - det ville bare være kanon! på forhånd mange tak :) -
Fsa Matematik 2010
ForumindlægHej allesammen :D Jeg har fået fsa'en fra 2010 som matematik aflevering. Jeg er kørt fast og ville høre om nogle af jer har lavet den og han huske denne opgave for den kan ikke forklares særlig godt da der er et billede med. Jeg er nået til Solstråler i Pantheon. Opgaven hvor man skal tegne i... -
HHX Matematik B Eksamen
ForumindlægHjæælp ! - Jeg skal op til skriftlig matematik B eksamen imorgen, men ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig på den ?? Jeg har prøvet at repiterer mine gamle opgaver og læst på de forskellige emner.. - Er der ikke en der ude som kan uploade sin skriftlig matematik eksamen, eller en vejledn... -
Matematik B eksamenssæt 2015
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen som ligger inde med eksamenssættet fra 2015 i matematik B STX? -
Termins prøve imorgen i matematik
ForumindlægHej Jeg går i 8.klasse og imorgen har termins prøve i matematik. kan i svare mig om hvad man sådan skal kunne? til en termins prøve fsa i matematik -
matematik hjælp i køge eller i nærheden?
ForumindlægHej alle .. Jeg er 1.g'er på Køge gym og er ikke den skarpeste til matematik. Jeg har mat på b niv. i samfundsfaglig linje. Jeg er total lost i matematikken her, og har viiiiirkelig brug for hjælp. Betaler gerne, men så må det også være godt ;) Er der nogle der kender et matem... -
Eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg vil gerne allerede nu begynde at øve mig på fysik og matematik skriftelig eksamener, derfor tænkte jeg om der var nogen der kendte en eller anden hjemmeside el. lign. hvor jeg måske kunne finde eksamenssæt for de sidste 5-6 år både i matematik og fysik. På forhånd tak :)
