Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12601 til 12620 af 40685
-
Hjælp til at komme igang med at skrive en opgave
ForumindlægHejsa\n\nEn opgave lyder\n\n"Redegør for det syn på integration som kommer til udstryk i bilag A og B"\n\nBillagene, som er 2 avisartikler, har jeg læst igennem, og kan godt se nogle af de udtryk der kommer til syne, f.eks.\n\n"religion skal latterligøres, da den dermed bliver norm... -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne have hjælp til den sidste opgave i STX-eksamenssættet fra maj 2009. Det kan findes på http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde ud af at kombinere oplysningern... -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Sammenhæng mellem Jihad og 11. september?
ForumindlægHej,I forbindelse med en opgave i religion, vil jeg spørge jer, om I mener, der er en sammenhæng mellem Jihad og 11. september? Og i så fald - hvad er sammenhængen?//Rasmus -
Hjælp til ideer
ForumindlægEr der nogen, der har nogle gode spørgsmål til palæstinakrisen, hvis man skriver synopsis i religion og historie? Er simpelthen gået i stå ? -
Diskussion..
ForumindlægHej. Jeg skal i en historie-opgave, diskutere hvordan reformationens indflydelse på religionen, har påvirket det danske samfund i dag :) Hvordan skal jeg gøre dette? -
Haster!
ForumindlægHvad er forskellen mellem Jehovas Vidner og de tre største religioner? (Ud over treenigheden) Evt. nogle sider som jeg kan læse lidt på? -
Hjælp til forståelse af sætning
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig fransk eksamen og sidder nu ved forberedelsen. Jeg har fået nogle tekster og i én af teksterne er der noget som jeg er i tvivl om, sætningen lyder: Sa présence est nécessaire pour l'équilibre d'Alexandre, et mieux vaudrait ne pas avoir eu de fils que se rév... -
Karakter, skriftlig
ForumindlægHej, jeg tænkte på om nogen havde en anelse for hvor mange procent rigtigt man skal have for at opnå de forskellige karakter på HHX- Mat A eksamen skriftlig. F.eks. har jeg hørt at man skal have 91% minimum for at få 12 tal. Har også hørt at 10% af de 100% rigtige man kan få, gives ved forklari... -
Mit spørgsmål
ForumindlægJeg har et spørgsmål, og vil gerne have I til at svare på det. Vælg 2-3 religioner - fx kristendom, islam og buddhisme - hvad er det mest overnaturlige i hver af religioner ifølge Jer selv? -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Frelse i Kristendommen
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål. Er det korrekt, at man i Kristendommen ikke kan frelses, idet man efter Jesus betragter ethvert menneske som syndigt? Når et menneske er syndigt, så er det egentlig ligemeget om man gør gode gerninger, man kan ikke blive frelst? Jeg var til eksamen i Religion ... -
Fuld pensum i 2.g - Hvad tæller?
ForumindlægHej allesammen, jeg står i den situation at jeg er i fuld pensum lige pt i 2.g på STX. Da jeg troede jeg havde byttet tid med en af mine venner og ikke dukkede op til den mundlige årsprøve i AT, så har jeg fået -3 i AT. Det er sådan nu at min vice-rektor siger at AT karakteren, altså -3, den tæll... -
Intensivt eksamenskursus?
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig engelsk på b-niveau, og tænkte det kunne være brugbart med et intensivt eksamens kursus op til eksamen. Er der nogen som kender et godt hold eller skal jeg søge til privatundervisning? Håber I kan hjælpe mig :-) -
10 Klasse ansøgning til erhver udd.
ForumindlægHej! .. Hvis. Jeg har afsluttet grundskole Kommet på stx gymnasie Dropper ud af stx gymnasie efter ½ år Begynder på 10 klasse med det samme Har lyst til at ansøge om en erhversuddannelse Kan jeg så vælge at ansøge med mine gamle 9 klassses eksame + standpunk + udtadelse papirer? :) -
buddhismen
ForumindlægHvordan bliver buddhismen til en religion? Hvilke konsekvenser har genfødselslæren for menneskesynet? Hvad adskiller Mahayana-buddhisme fra hinayana-buddhismen? Hvad er tantraer? Tak -
Adskille kirke og stat?
ForumindlægHvad mener I om følgende holdning? "Fuld religionsfrihed indebærer en adskillelse af stat og kirke og en fuld ligestilling af alle religioner." -
Holberg
ForumindlægHey, er der nogen der ved noget om Holbergs mening om fornuft vs. Religion? på forhånd tak, Rasmus :)
