Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 12801 til 12820 af 119568
-
Hej er der nogen der har ordentlig forklaring på b og c?
Forumindlæg -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
Hjælp til opgaveløsning, gammelt eksamensspørgsmål, mat B
ForumindlægAnyone? :) -
f(x)=b*x^a
ForumindlægHej Det ville være virkelig rart hvis nogle kunne hjælpe mig med opgave 3 i den vedhæftede fil? -
f(x)=b*a^x
ForumindlægHej! Jeg skal finde ud af hvornår et antal overstiger 70 a=1,037 b=35,6 f(70)=35,6*1,037^x Hvordan gør jeg så? er det ikke noget med logaritmer? :) -
Mundtlig matematik .. Gode råd?
ForumindlægHejsa.. Jeg skal op i mundtlig matematik i morgen. Nogen der har et par gode råd? :D -
Historie B på Netundervisning i et halvt år
ForumindlægHej jeg går p.t på Hf , og til sommer skal jeg med alle de fag jeg har op til næsten 10 eksamner! derfor vil jeg gerne tage historie på et halvårsforløb på nettet hvor jeg så skal til eksamen her i december Er der nogle der har erfaring med det? jeg skal bruge et nogenlunde højt snit , så ville... -
V(x)=b*x^a
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde forskriften for V? V(x) betegner rumfanget målt i cm^3 af karaflen og x betegner højden målt i cm. i tabellen vises det at højden er 5, 10, 15, 20, 25, 30 og rumfanget målt i cm^3 er 20, 157, 530, 1256, 2453, 4239 Håber der er nogen der kan hjælpe mig. På... -
Bestem tallene a, b og c.
ForumindlægSidder med en opgave der lyder på: En parabel er graf for funktionen f(x)=ax2+bx+c. Det oplyses, at tangenten til grafen for f i punktet P(0,1) er gived ved ligningen y=8x+1, samt at parablen har toppunkt i punktet T(2,9). Bestem tallene a, b og c. Ved ikke lige hvordan opaves skal gribes ... -
Årsprøve matematik - 1g
ForumindlægHej alle Jeg skal til en årsprøve i matematik, og jeg ved at den delt i to dele; en prøve uden hjælpemidler og en med. Jeg er bare lidt nysgerrig omkring, hvad man skal kunne i prøven uden hjælpemidler ? :) Tak på forhånd Matt -
fs10 matematik maj 2015
Forumindlæghalløj alle sammen :) Er der en der har fs10 maj 2015 opgavesættet i matematik? er ikke interesseret i svar, kun opgaverne! link det gerne :) tak på forhånd! -
Matematik - historie . forslag til bog
ForumindlægHej jeg skal skrive om matematik og historie . Er der gode bøger som i kan anbefale vedrørende de 2 fag ? På forhånd tak -
Htx matematik eksamensæt!
ForumindlægHej venner Er der nogen der har "Besvarelse" til htx eksamensæt matematik fra 2010, 2009, eller 2008!! Kunne jeg virkelige godt bruge, helst en som indeholder de korrkte svar! :-) -
Terminsprøve - Matematik (9. klasse)
ForumindlægHej allesammen der ude! Jeg skal til terminsprøve efter jul, og vil lige starte med matematikken. Jeg ligger nogenlunde middel i matematik men har dog nogle mangler og huller da jeg har skiftet meget skole, og mange lærer her de sidste 5 år. Jeg har nogenlunde styr minus, plus, gange, dividere,... -
Pythagoræernes betydning for eftertidens matematik
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP i historie A og matematik A. Min diskuterende spørgsmål er følgende: * Diskutér pythagoræernes betydning for eftertidens matematik Dog er jeg lidt i tvil om, om det er både historisk set samt matematisk set - eller om det bare er om sammenbruddet efter Py... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
Matematik- undersøgelse af tangens
ForumindlægHej alle... Jeg har en problemopgave til på tirsdag. Jeg vil selv indrømme at jeg ikke er god til matematik, og jeg plejer altid at få hjælp af min mor, men hun er ude at rejse! :) Hvis nogle af jer kunne hjælpe mig med en eller flere opgaver ville det være rigtig skønt. Kh Alle opgaverne er i de... -
Procentsats for karakter i skriftlig matematik?
ForumindlægSom mange andre har jeg lige gennemgået den skriftlige eksamen i matematik A HTX. Nogen der ved noget om, hvor mange procent korrekte opgaver der giver de enkelte karakterer? -
Teknisk Matematik Opgave 149
ForumindlægJeg har en opgave jeg håber i kan hjælpe mig med. Det er opgave 149 i Teknisk Matematik Bind 1 af Preben Madsen Jeg har vedhæftet opgaven Tak på forhånd :) -
Hjælp i matematik 9.klasse - søges
Forumindlæghej! En dreng på 15 har brug for hjælp med matematik. 9. klasse. Skal mødes hjemme hos os. Bor i Storkøbenhavn, tæt på Stengård st. (Bagsværd). Kun i weekender.
