Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12841 til 12860 af 20688
  • definetion af m/s2

    Forumindlæg
    hejsa jeg står foran en mundtlig fysik eksamen og mangler lige lidt hjælp til at definere hvad m/s2 egentlig kommer af?? håber der er nogen der kan hjælpe mig med at definere begrebet.... på for hånd tak for hjælpen mvh nicki
  • Halløøøj

    Forumindlæg
    Halløøøj igen..Jeg fik ikke helt sagt tak til dem der hjalp mig i fysik... Jeg scorede en 10'er til eksamen - lidt takket være jer...Ses næste år, da jeg tager den 1 årige HH..
  • Formel efterspørgsel: Temperaturstigning under bremsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave en fysik-opgave, som går ud på at finde bremseskivernes temperatur. Vi antager at 100% af den mekaniske energi omdannes til indre energi i skiverne. Jeg kan ikke finde en løsning fra bogen. Tak! (:
  • Aktivitet

    Forumindlæg
    Hey kloge fysikere. Jeg har et spøgsmål - når man i kernefysik beregner aktiviteten for et atom(eksempelvis Rn), er det så muligt at få minus? altså at få en aktivitet, som giver -0,33229042^-23????
  • indfald og brydningsvinklen + andet guf

    Forumindlæg
    http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1415Da jeg har været syg, har jeg ikke været til de sidste 3 fysik timer, og har derfor nogle problemer med opgaven...Håber I kan hjælpe mig.
  • Søger underviser - Fys + Kemi

    Forumindlæg
    I forbindelse med de kommende eksamener her om små 6 mdr. ca. , søger jeg en der kan undervise i fysik såvel som kemi. Skriv såfremt i har interesse. Det er self i mod betaling. Alloo
  • Hvad bliver brydningsvinklen for lys?

    Forumindlæg
    Hey! jeg håber der er en der vil være så dejlig at hjælpe mig med mit fysik spørgsmål :) Hvad bliver brydningsvinklen for lys, der bevæger sig fra atmosfærisk luft til vand, hvis indfaldsvinklen er 37 grader? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal ) Tak på forhånd :)
  • Spektre

    Forumindlæg
    Hej alle sammen er ved at lave en opgave til min fysik rapport om spektra håber i kan hjælpe og tak på forhånd Hvorfor og hvordan kan man bruge spektre til at undersøge, hvad himmelegemer er opbygget af? lyder min spørgsmål på.
  • Impuls-stød

    Forumindlæg
    Man har 2 kugler, hvor den ene ligger stille fra start og den anden rammer den centralt.Begge masser er givet og starthastighederne er også givet.Hvordan finder jeg de to hastigheder efter stødet når sammenstødet er elastisk?Det er opg 3,3 s 61 i Fysikkens verden 3.
  • Fotosyntese

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen
  • Ø 31 i orbit 2

    Forumindlæg
    jeg skal aflevere fysik i morgen og er helt væk... opgaven lyder: normal uran er sammensat af U-238 som er 99.3% og U-235 som er 0.7%. hvis vi antager at de to isotoper var lige hyppige ved jordens skabelse hvordan finder man så ud af hvor gammel jorden er udfra vores antagelse
  • Usikkerhedsberegning

    Forumindlæg
    Sidder med en fysik rapport om gasloven(Gay-lussacs 1. lov og Boyle-marriots lov), jeg skal lave udsikkerheds beregning. Men kan ikke huske hvordan man laver det?MVHAnders U. Skovborg
  • Orbit 2, 2 opgaver

    Forumindlæg
    Er der nogle der har fysik bog Orbit 2 og kan hjælpe med disse opgaver? (meget tekst + figur)Opg 14 side 123opg 16 side 124Kan slet ikke finde ud af dem. Nogle der kan?Hvis ikke har bogen, hvad betyder det så at en bølgelængde absorberes?
  • Bindingsenergi

    Forumindlæg
    Vi har om bindingsenergier i fysik, og i min aflevering er der et spørgsmål som lyder: Er formlen mkerne = matom – Zme helt korrekt? Argumentér. Jeg går ud fra der er noget galt når han skriver det, men jeg ved ikke hvad det er?
  • Røntgenstråling

    Forumindlæg
    a)Bestem den mindste bølgelængde af røntgenstrålingen fra et røntgenrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 185 kV.b)Beregn den største fotonenergi fra røntgenrøret.Hvilken formel skal jeg bruge for at regne a & b ? (fra bogen fysikkens verden2 opg 4.2)
  • Andre debatter og forummer???

    Forumindlæg
    Hej med jerJeg tænkte på om i kender andre forummer hvor man kan diskutere naturvidenskab? jeg mener ikke kun fysik, men også alle de andre grene inden for naturvidenskaben. det ville jo være rart at have lidt at vælge i mellem ;o) Håber i vil være behjælpeligeMvhRasmus Clausen
  • SSO - Kosmologi

    Forumindlæg
    Så er jeg snart færdig med SSO - vil lige høre om der er nogle med lidt forstand på fysik der har noget imod at kigge den igennem www.bjarke.com/skole/endeligtdokument.zip Kommentarer og rettelser kan evt. sendes til
  • Erstatningsresistans

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet opgaven som linket : Det som jeg har problemer med er at det både er en parallekobling og en seriekobling. Det ved jeg ikke hvordan jeg skal få sammesat. Alt hjælp kan bruges, men forklar gerne meget grundigt, da jeg i forvejen har svært ved fysik. Tak på forhånd.
  • Spektrum

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave i fysik, der går ud på at angive hvilken type gas der er tale om i det vedhæftede spektrum. Jeg har fundet ud af at det er oxygen ved at google mig frem, men ved ikke hvordan jeg skal begrunde det.. Håber der er en, der kan hjælpe mig.
  • Hvordan beregner man antal af nikkelatomer i et gram nikkel?

    Forumindlæg
    Sådan lyder opgaven:Beregn antallet af nikkelatomer i 1 g nikkel. Den gennemsnitlige atommasse for naturligt forekommende nikkel er 58,69 u.Er der nogen der kan hjælpe, da jeg ikk' er den store haj til kemi (i denne fysik afl.)