Søgning på: dansk reportage. Resultater: 12981 til 13000 af 41162
-
Arrheniusligningen
ForumindlægJeg skal benytte følgende ligning: k=k0*exp(-Ea/RT) Mit spørgsmål går nu på hvad "exp" er? Og hvordan benytter jeg det på min lommeregner? -
lille oversættelse
ForumindlægHey..Er der nogen der gider tjekke denne oversættelse, tror den halter liiidt måske:)Og når webster nævner restauranternes andel i den stigende overvægt, er det ikke uvæsentligt i et samfund, hvor 40 pct. af husholdningspengene bliver lagt uden for hjemmet- dvs. restauranter og fast-food-steder. ... -
H.C. Andersen - Hun duede ikke
ForumindlægHej..Er i gang med at analysere en novelle af H.C. Andersen, men er blevet lidt lost.. er der nogle der kan hjælpe??Håber det.. -
Trist grønlænder
ForumindlægHej Jeg har brug for jeres hjælp jeg skal skrive en stil om en grønlænder som er meget trist og som ikke har noget den skal være på ca. 2 sider men hvis i bare kunne komme med nogle ideer til hvad jeg kunne skrive ville jeg blive rigtig glad :) Tak på forhånd -
lille oversættelse..
ForumindlægAli está esperando en la casa y él toma la camiseta de lucas encendido. Es bonita. Lo todavía asustan y no se atreve a salir. Él piensa en su madre, que tiene que lavar pisos para ganar el dinero para la familia. Su padre tomó de un día al recorrido ilegal a Francia en un pequeño barco. No saben ... -
regulering af urinens saltholdighed
Forumindlæghej.Vi skal beskrive reguleringen af urinens saltholdighed. vi har fået at vide at vi skal tænke på hormoner og at vi skal inddrage ørkenrotter. Men hvor er det lige at de kommer ind i billedet? -
Syntaktisk analyse - Begreber
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg kunne super godt bruge nogle korte forklaringer på de forskellige begreber inden for syntaktisk analyse betyder og hvornår man bruger dem. Her taler jeg om subjekt, verballed, subjektsprædikant, direkte objekt, objektsprædikant, indirekte objet og adverbialled. -
tysk sætning
ForumindlægHvis De ønsker at deltage, vil vi udvælge Dem til det Hvordan ville i oversætte det til tysk? Mit bud er: Wenn Sie wünscht zu teilnehmen wollen wir Sie für es aussuchen er i tvivl om man bare kan sige es istedet for 'det'? -
Eksamen - htx
ForumindlægNu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ... -
kig ind.. 2 sek
Forumindlægkan man godt sige: He tries to kill the time and his concern by thinking about unimportant things, like his daughter’s new black kitten. -
abort og organdonation
ForumindlægHvad siger de forskellige religioner til abort og organdonation? -
Svingninger
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad der sker i den sidste reduktion: 1 ≤ 2x ≤ 2π + 1 ⇔ 1/2 ≤ x ≤ (2π+1)/2 ⇔ 1/2 ≤ x ≤ π + 1/2 : 1 svingning. Jeg kan godt se hvordan man kommer til reduktion 2, ved at dividere med 2 i hvert led, men i den sidste reduktion ville j... -
hvordan skal denne situation forstås ?
Forumindlæghvordan skal denne situation forstås ? -
Direkte og indirekte demokrati
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til eksamen i samfundsfag og søger hjælp.. jeg har læst en del omkring direkte og inddirekte demokrati men har ik sån rigtigt fået fat i det ,er der en der vil være sød og kort forklare hvad det er + solidaritet ( affektiv solidaritet, konventionel solidaritet og refleksi... -
hjælp!!!
Forumindlægjeg skal i denne opgave indsætte kendeord eller endelser....1) diese geschaft existiert schon siet d(er) anfang(m) der 70er jahre. 2) Sein(en) enkel (m) gegenuber war Herr Walz immer sehr freundlich.3) Ich mochte nur die halfte von d(er) rund(en) Brot(n). 4) Bei d(ie) stadtplanung muss man auch a... -
Perspektivering
ForumindlægHej alle sammen..Er der nogle herinde, der ved hvad ordet "perspektivering" hedder på tysk? Det står nemlig ikke i min ordbog..Mvh. Cindy -
Disposition eller ej til eksamen?
ForumindlægEr det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen? -
Arete?
ForumindlægHejNogen der ved hvad begrebet arete er? -
FSA matematik mundtlig
ForumindlægHej:DJeg sidder nu her og læser op til mundtlig matematik, men jeg er en smule forvirret. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Faget er jo meget bredt og i den mundtlige prøve skal jeg jo selv digte og lave mine egne opgaver. Er det nogen som sidder i samme situation eller nogen som har no... -
Hvordan?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen (gymnasie, og vil gerne vide hvordan jeg skal starte, vil nemlig gerne score en god karakter.Skal jeg starte med først at sige at jeg vil oversætte en tysk tekst, så læse en tekst og og derefter snakke om hvad teksten handler om... Eller er det alt for besværligt, hvorda...
