Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13101 til 13120 af 40685
-
sol i centrum?
ForumindlægHEJ, hvorfor er det man ved at solen er i centrum (heliocentrisk verdensbilledet) isetdet for jorden? hvad var probelmerne der opstod ved det? -
Problemstilling - Evolution
ForumindlægHej, Projektugen nærmer sig, og jeg mangler stadig en problemstilling med et problem i. Mit hovedemne er om forskelle. Jeg har valgt at fokusere på Forskellen mellem Evolutionteorien og Biblens teori, og min problemstilling lyder sådan her indtil videre: Hvad er forskellen på arternes oprindelse ... -
antallet i verden der er kristne i europa?
Forumindlægjeg har undersøgt det på religion.dk kan overhovede ikke finde noget. Jeg håber i kan hjælpe, måske med at vedhæfte en hjemmeside hvor jrg kan undersøge det......... tak på forhånd -
Hvad betyder
ForumindlægHvad betyder Mytologisering? Hvordan skal det forstås? -
Hvordan tolkes denne jødiske leveregel?
Forumindlæg"Hvis jeg ikke er for mig selv, hvem er så for mig? Hvis jeg kun har øje for mig selv, hvem er så jeg? Og hvis ikke nu, så hvornår?" Hvordan skal dette tolkes? Den står i forbindelse med en "redegør"-opgave, som omhandler ondskab. Der står at det er en gammel jødisk leveregel.... -
Ritual og sakramente
ForumindlægHej, håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad er forskellen på et ritual og en sakramente? Mange tak på forhånd:) -
Hvad er et godt emne for en fristil?
ForumindlægHej Vi har lige fået en stil for. Det er en fristil og jeg er ikke i mit kreative hjørne, (og tidsfristen er ikke så stor) så hvis der er nogen der har ideer og forslag så kom endelig med dem :D -
Hjælp til valg af projektuge emne
ForumindlægHej, Jeg har projektuge om ca. en måned, og jeg tænker derfor at det er en god idé at starte allerede. Vi har i min klasse fået tildelt overemnet "Menneske skæbner" og jeg ville høre om der var nogle gode forslag derude? Jeg har selv tænkt i baner af krig, kroniske lidelser, terror, at... -
AT-2015
ForumindlægJeg er lige begyndt med AT-2015 med emnet kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt at min sag: Charlie Hebdo og religiøs satire Her havde jeg tænkt mig at kigge på hvad afsenderen og modtageren. Og kigge på hvornår kommunikationen går galt når der sker ting som der skete med C... -
Hvordan har vores syn på kulturen og naturen ændret sig gennem tiden?
ForumindlægHej vi har projektopgave og vi har en problemstilling der lyder. Hvordan har vores syn på kulturen og naturen ændret sig gennem tiden? vi kan ikke finde noget svar eller komme på et svar. Så vi håber i kan hjælpe os. Tak -
Problemformulering/problemstillinger ?
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at få formuleret nogle problemstillinger til min AT synopsis. Jeg har næsten ingen vejledning fået og den vejledning jeg har fået har været direkte ubrugelig da mine vejledere ikke havde sat sig ind i hvad synopsen skal indeholde :( Jeg skal skrive i fysik og relig... -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
Eksamensprojekt: His B + Rel C
ForumindlægJeg er på sidste år i min hf, og skal til at lave eksamensprojekt i ovenstående to fag. Jeg har lidt svært ved at finde et emne, og håbede I kunne komme med til inspiration og gode råd. Mine ideer indtil videre: - Folketro igennem historien - Overtro eller religion igennem historien - Huntingto... -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
ISLAM
ForumindlægHej alle,Mangler noter til "Dommedag" mht Islam kan være jeg ikke har været til time men hvertfald ville det være en kæmpe hjælp hvis der var nogen som kunne hjælpe mig med at få ridset det vigtigste op. Koranen sura 50 vers 21-36TUUUUUSSSSIIIIINNNNDD TAKKK!! :-)Jeg ville blive over-lyk... -
engelsk-proffer - kig
Forumindlægkan jeg lige få min stil kigget igennem for eventuelle grammatiske fejl og mangler?den skal afleveres imorgen, så er lidt tidspressetWilliam McGrath was a protestant police officer and died in duty when he had comed upon two men who were booby-trapping a car. William McGrath would save innocent p... -
Sammenligne Danske resultater med Udenlandske?
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg kan tage til udlandet og studere, men for kunne gøre det ønsker skolen en slags forklaring hvad de forskellige niveauer mine fag dækker over, altså hvad MAt A dækker over, fagligt.. Karakteren forstår de, da det er det samme system der, men lige hvad Mat A dækk... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn? -
Sidste frist for karaktergivning i afsluttende fag
ForumindlægHvornår er den seneste frist for lærere, som skal give karakterer i afsluttende fag? Og hvornår bliver de offentliggjort? -
Opgaver, blandet
ForumindlægHej! Jeg har kæmpet med nogle opgaver, hvor der stadig er et par stykker jeg ikke kan finde ud af, er der nogle der vil hjælpe mig med dem? opgaverne ligger som et link, håber i kan hjælpe:) på forhånd tak!
