Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13141 til 13160 af 27496
-
Substitution og addition
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med min kemi opgave på htx håber i kan hjælpe mig Først skal jeg have strukturformlen for 3 stoffer Heptan cyclohexen Br2 (aq) (bromvand) Så har vi blandet stofferne sammen • Forklar hvorfor opløsningerne deler sig i to faser, og hvad der sker med bromfarven.? &... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Gymnasieelev søger underviser
ForumindlægHey! Jeg søger en universitetstuderende, til at hjælpe mig med matematik, fysik og kemi. Jeg går selv i 2.g Du skal helst bo i København (jeg bor selv i Holte). Hvor vi skal mødes, og hvad timelønnen skal være, kan vi altid blive enige om. Behovet vil jeg tro er omkring 2-4 gange om måneden á 1,... -
Antal A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej derude (-; Jeg skal her efter sommerferien starte på gymnasiet. Jeg har valgt en naturvidenskabelig linje der hedder Mat A/ Fys B/ Kem B. Jeg har nogle spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på: - Er det en hård linje ? - Har jeg mulighed for at få engelsk på A-niveau? -Har jeg... -
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
FYSIK MUNDTLIGE EKSAME! Hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi d 31. og der er 7 emner jeg kan trække imellem. Søger nogle dispostioner, og forsøg (gerne nogle nemme forsøg) Er nemlig helt blank, håber virkelig i kan hjælpe mig. og hvordan kan man forberede sig til eksamen? tak på forhånd (: Pensum: 1)Det sure, det salte, det b... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
Forberedelse til farmaceutstudiet
ForumindlægHej. Jeg regner med at starte på farmaceut-uddannelsen her til september. Jeg har læst flere steder på nettet, at mange dropper ud af farmaceut-studiet primært pga. kemien er alt for svær. Derfor vil jeg gerne høre fra jer der igang med uddannelsen, om i har råd til, hvordan man bedst mulig... -
Bestemmelse af polaritet
ForumindlægHej. Jeg går på HTX og har Kemi på B niveau, men har fået problemer. Jeg har fået en opgave hvor jeg skal beskrive hvad polaritet er, og komme med et eksempel på et polært stof, og hvorfor det er polært. Jeg ved godt at et stof er polært når der er elektronnegativitet, men det er sådan ... -
AT-forløb hvad fanden er det?
ForumindlægSom titlen siger, hvad fanden er det? Min lærer viser os sten og siger vi skal fremlægge om det om 3 dage. O.o -
American psycho
ForumindlægHej :) jeg skal til at skrive SRP om American psycho i fagene engelsk og psykologi. Mit spørgsmål er om der er nogle der har kommentar til forfatterens valg af hovedpersonens efternavn Bateman?? hvorfor dette efternavn? Håber i kan hjælpe :) -
konklusion
Forumindlæghej jeg har lidt svært ved at komme igang med min konklusion i min SRP, synes egentlig ikke der er så meget at konkludere.. hvad er der fx. at konkludere udfra en redegørelse for en ellipse? hvor meget skal en konklusion egentlig fylde? -
Oversættelse - kort!
ForumindlægHejsa. :) Sidder og bumler med en rimelig grum SRP opgave, og kan simpelthen ikke få sætningerne på en chiste til at hænge sammen. Skal have oversat dette: "Pero si ya lo tiene, joven" - betyder det; Men det har du allerede? På forhånd tak!!! :) -
Kildehenvisning Hjælp
ForumindlægHalløj Sidder for tiden og pukler med SRP, og er kommet i tvivl om noget. Nogen der ved, om noter man har taget i undervisningen skal angives som kilder. Hvis det f.eks. er læren der har holdt et foredrag om Oplysningstiden? Jeg mener nemlig, at du først skal se det som en kilde hvis det er n... -
Myelinskede
ForumindlægHej :) Sidder, ligesom så mange andre, og knokler lidt på min SRP. I forbindelse med dette har jeg et spørgsmå¨l som jeg håber der er en venlig sjæl der kan svare på. Kan man sammenligne myelin med alm. cellemembraner? altså kemisk set? - er der de samme strukturer inde i? - tækner på ex. ca... -
plagiering
ForumindlægKan kopiering af andre opgavers strukturer ses som tegn på snyd? Selvom sproget selvfølgelig er forskellig og omformuleret. Altså, hvis to opgaver undersøger samme problemstilling, og redegørelsen på begge opgaver er den nogenlunde samme - vil det være tegn på snyd, selvom sproget ikke er den ... -
Materiale om udstødelse
ForumindlægHej Jeg mangler en artikel til min SRP, jeg kan lave en engelskfaglig analyse af, der har fokus på udstødelse og konsekvenserne heraf. Jeg har ledt og ledt, men synes ikke, jeg kan finde noget ordentligt materiale, der er nok guf på. Er der evt. nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak:)) -
to-legeme problem
Forumindlæghej jeg skriver om gravitationsfelter i min SRP, jeg har fået et spørgsmål hvori jeg skal opstille bevægelseslignioger for to-legeme problemer, og løse ligningerne for disse to tilfælde: 1.den ene masse er forsvindende iforhold til den anden 2. legmernes masse er i samme størrelsesorden. ville væ... -
Det udenrigspolitiske USA efter 9/11
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skriver SRP og mit emne er: 9/11 inflydelse på USA's sikkerheds - og internationale politik Mit spørgsmål er: Agerede USA unilateralt, bilateralt eller multilateralt i aktionerne i Afghanistan efter 9/11? OG Argerede USA unilaterelt, bilateralt eller mul... -
American Psycho
ForumindlægJeg skal skrive om ondskab i SRP og har valgt bogen American Psycho. Jeg forstår dog ikke slutningen. Han slår jo sin kollega ihjel, men så har hans advokat været sammen med ham efter mordet? Og hvis I har andre gode guldkorn, er jeg meget interesseret :-)
