Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13201 til 13220 af 23785
-
AT forbandet forløb !
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive om Darwins rejse i de to fag Biologi (Naturvidenskabelige) og Dansk (Humanistiske) . Men jeg aner slet ikke hvordan jeg skal koble de to fag sammen og har rimeligt svært ved at skrive en problemformulering ? Og hey er det kun mig der bare ikke fatter hvordan man skal skrive... -
hvad gør jeg her ?
ForumindlægPlakat Fremstil en skitse af din egen Tivoli plakat. Redegør for de overvejelser I/du har gjort i forhold til plakaten med hensyn til layout, tekst, valg af motiv, symboler, farvevalg m.v. -
Fakta eller fiktion?
ForumindlægHejsa, Skal snart op i afgangseksamen i dansk, og har trukket "Film, non-fiktion - Dokumentarfilm" som fordybelsesområde. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde ud af forskellen mellem en fiktions-film og en faktions-film? Har prøvet wiki og gyldendal, men jeg havde håbet på no... -
Genstandsled i Tysk
ForumindlægHej er der ikke en meget simpel regel så man kan se om det er genstandsled i tysk. Håber i vil hjælpe mig. Har virkelig brug for hjælp. -
LUDVIG HOLBERG - HASTER!
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en biografi af Ludvig Holberg. men jeg kan virkelig ikke svare på hvad der er karakteristisk ved hans komedier, er der nogle af jer der ved det? tak på forhånd. -
Fatter det ikke?..
Forumindlæghejsa... har nogle sætninger, som jeg ikke fatter en brik af, håber nogle der vill hjælpe mig. Hvordan kan jeg vide om det skal være med ly eller uden ly? Har en test til dette til imorn? mvh. denizz 1.Jack spoke (confident/confidenly) to the audience. 2.He knew he had a (good/well) chance of... -
Brug af kilder? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.? -
Tillægsord - oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil MEGET gerne have rettet den tyske tekst igennem, da jeg er meget usikker i tillægsordenes bøjning på tysk. Håber der er een der vil (: DANSK: Den 25.årige Goethe udgav i 1774 sin måske kendteste roman ”Die Leiden des jungen Werthers”. Romanen handler om ung, ulykkelig kærlighed og o... -
Gode råd til skr. musik A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg går på stx, og skal op i skr. musik A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle derude, som har været op sidste år eller før, der kan give nogle gode råd, guide til eksamener, gamle opgaver etc? Jeg har kigget både her og på studienet, og der ligger ikke meget, så håber p... -
Valg af 4. A-niveausfag
ForumindlægHej med jer Jeg står i den situation, at jeg nu skal vælge et fjerde fag på A-niveau. Jeg er under den nye reform og er på studieretningen Mat A, fysik B, kemi B. Jeg kan vælge at opgradere enten fysik, kemi, engelsk eller tysk til A-niveau, men jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal vælge. Jeg ha... -
SSO om den kroniske uskyld? kan det bruges?
ForumindlægHej skal jo til at vælge emne til sso meget snart, og tænker lidt over at skrive om rifjergs den kroniske uskyld. Har ikke selv læst bogen men har fået den anbefalet af mange. Kan man skrive sso om den? Er der nok stof i den? Ved endnu ikke helt selv hvad en mulig problemstilling kunne være, ... -
Digt termer
ForumindlægHej alle sammen, Hvad skal rytmisk ekspressivitet betyde? -
SRP - Michael Jackson
ForumindlægHej alle mennesker. Jeg skal snart til at have valgt SRP emne, og jeg ville egentlig gerne skrive noget om gode gamle Jacko. Jeg tæunkte på man måske kunne koble det til noget identitetskrise? Fagene jeg kan skrive i er musik og engelsk (et af dem skal indgå), dansk, histroie, biologi og naturgeo... -
billeder SSO
ForumindlægVil høre hvor vigtigt det er med billeder og figurer i ens SSO. Skriver om Cubakrisen, og overvejer at placere nogle billeder af hovedpersonerne, og måske af Cuba. Men er det så vigtigt med billeder?? Og hvis det er vigtigt skal de så lægges til som bilag eller skal de sættes i selve opgaven. -
Privat undervisning i Matematik
ForumindlægHejsa jeg kunne godt tænke mig privatundervisning i matematik kender i nogen eller en hjemmeside... -
Pearsons korrelationskoefficient
ForumindlægHej Jeg sidder med noget statistik hvor jeg blandt andet udregner Pearsons korrelationskoefficient. Til at vurdere størrelsen af koefficienten (hvorvidt den er signifikant forskellig fra 0 eller ej, har jeg benyttet mig af en tabel der findes i "Praktisk statistik for samfundsvidenskaberne... -
hjælp til disposition..
Forumindlæghejsa alle sammen som i kan se i overskriften.. så har jeg problemer med min SSO opgave disposition.jeg har også tidligere skrevet et indlæg herinde på studieportalen vedrørende hjælp til min SSO problemformulering. Så nu har jeg endelig en ide om hvad jeg godt vil skrive om i sso. Mit overordnet... -
Fikspunkt?
Forumindlæger der nogen der ved hvad et fikspunkt er ? -
rettelse af oversættelse (kort)
Forumindlægok her er mit bud, skal dog lige siget at jeg ikker er så god til eng! THIS IS what the average British 11 and 12 years old eats every week: Three portions of chips, four packets of crisps, six cans of soft drinks, seven bars of chocolate or other sweets, 42 biscuits and seven puddings. Few cho... -
Annuitetslån og målsøgning???
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet opgaven: Et lån på 20.000 kr kan betales tilbage over 24 mdr, 36 mdr, 48 mdr, eller 60 mdr. med månedlige ydelser på hhv. 1.056 kr, 777 kr., 640 kr. eller 561 kr. - Brug målsøgning til at dinde rentefoden i de 4 tilfælde Men jeg har absolut ingen idé om, hvo...
