Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 13221 til 13240 af 17400
-
Redgøre
ForumindlægHvordan kan man redgøre for disse emners teorier eller begreber: 1. At konstruere sin egen identitet 2. Levekår, livsformer og livsstil 3. Ideologier og politisk partier 4. Demokrati er mere end en ting 5. Det politiske system - hvordan styres Danmark 6. Velfærdstaten - og fordeling... -
Hjælp til bobleøkonomi - imødegå fremtidige økonomiske
ForumindlægHej derude :) Jeg er ved at skrive SRP i samfundsfag, og jeg skal: - Vurdere muligheden for at imødegå fremtidige økonomiske bobler. Er der nogen, der kan hjælpe mig, med at besvare dette spørgsmål? Eller kender i evt. nogle gode artikler/sider, som i kan henvise mig til? :) Det ville også være... -
SRP - Ideologiske forskelle i den amerikanske debat om forbrydelse og straf?
ForumindlægJeg skriver som så mange andre SRP-opgave lige nu, fagkombinationen er engelsk-samfundsfag. I samfundsfagsdelen skal jeg vurdere hvilke ideologiske forskelle der ligger til grund for de mål og midler, der fremhæves i den amerikanske debat om forbrydelse og straf. Mit spørgsmål er så: Hvor finder ... -
Definer en medborger, Medborgerskab
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave i samfundsfag desværre er jeg nået til et spørgsmål som jeg har svært ved at svære på sådan har jeg svaret på det indtil videre : Giv en difination på medborgerskab : svar: En medborger er borger som er aktiv i det demokratiske samfund. Han/hun har et... -
Misforståelse under eksamen
ForumindlægHej. Jeg fik 02 i Samfundsfag C, mundtligt eksamen pga. en misforståelse og en fejl censor lavede. Pga. den fejl blev nød til at gøre rede for hvad censor mente at jeg havde sagt (hvilket jeg ikke havde) og da jeg var alt for træt pga. ringe søvn, gik det først op for mig senere at ... -
Misforståelse under eksamen
ForumindlægHej. Jeg fik 02 i Samfundsfag C, mundtligt eksamen pga. en misforståelse og en fejl censor lavede. Pga. den fejl blev nød til at gøre rede for hvad censor mente at jeg havde sagt (hvilket jeg ikke havde) og da jeg var alt for træt pga. ringe søvn, gik det først op for mig senere at... -
Gamle eksamensopgavesæt?
ForumindlægHejsa. Nogen som kender hjemmesider hvor man evt. kan finde gamle eksamensopgavesæt fra bl.a. samfundsfag A, engelsk B, dansk A og biologi A? Jeg har selv ledt, men har kun kunnet finde lidt fra biologi de seneste år. Årsagen er, at jeg snart skal have terminsprøve og eksamen nærmer sig jo også s... -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
Biologi vs. Mat på A niveau i gymnasiet?
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. kl. og skal derfor snart til at tage stilling til hvad jeg skal næste år. Jeg er sikker på at jeg vil i gymnasiet (STX), og at jeg vil have samfundsfag på A niveau. Jeg er lidt ordblind og er derfor ikke super god til sprog. Jeg overvejer lidt følgende gymnasier og studie... -
hjææææælp!! :)
ForumindlægHej alle derude.. Jeg går i 9 klasse, og har stærkt brug for hjælp.. Jeg skal vælge hvilken ungdomsuddannelse, jeg vil begynde på, efter sommerferien. Mit problem er så, at jeg ikke ved om det skal være hhx eller stx? Jeg elsker samfundsfag, matematik samt biologi meget. efter jeg er færdig med g... -
hvilken studieretning ?? :)
ForumindlægHej alle ;-) jeg skal til at vælge studieretning på STX. Jeg aner virkelig slet ikke, hvad jeg skal vælge, og hvad der af muligheder. Jeg er ved at skrive min udannelsesbog, og er dertil nødt til at oplyse hvad jeg vil vælge, af studiretning.. Vil meget gerne have psykologi på et højt niveau, men... -
Nogle gode idéer?
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg har et problem med et led i den opgaveformulering, jeg har fået udleveret. "Opgaven" ser således ud: Analysér de samfundsmæssige (økonomiske, sociale eller politiske) årsager til og konsekvenser af misbrug af pågældende stof. Mine fag er biologi og samfundsfag, o... -
Studieskift
ForumindlægJeg går pt. på grundforløbet i EUX på handelsskolen, har jeg mulighed for at skifte direkte til 2. år i HF fra skolestart i august, efter at have bestået mine nuværende fag på det første år i EUX samt eksamenerne? Mine nuværende fag inkluderer: ... -
Youtube - engelsk samf
ForumindlægGoddag :) Jeg skal snart have givet en problemformulering til mine lærere og jeg er lidt på den. Mit emne er : youtube-fænomenet og hvordan folk bliver kendte der ved at iscenesætte sig selv. Fagene er engelsk og samfundsfag. Jeg er bare på bar bund angående kilder og hvordan jeg skal formulere... -
Pierre Bourdieu
ForumindlægHej. Jeg står og skal op til eksamen i samfundsfag, og jeg har valgt at fokusere på Pierre Bourdieu og kapitaler, habitus og felter. Jeg skal så selv finde et selvfundet bilag, til det emne jeg har valgt hvilket er social ulighed. Jeg har fundet et fint bilag, men jeg kan simpelthen ikke forstå d... -
FN
ForumindlægI min klasse er vi begyndt med et nyt emne, som skal handle om FN (Forenede Nationer) - samfundsfag. MIn lærer sagde til os, at vi skulle trække fra en bunke af papir, et stykke papir. Det var nogle spørgsmål, som hun havde lavet, som vi skal besvare på. jeg trak et spørgsmål, som lyder sådan: Hv... -
Problemstillinger og problemstillinger: Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, der handler, om hvordan USA overvågede Sovjetunionen under den kolde krig i samfundsfag og historie. Jeg har specificeret emnet til at handle om Cuba krisen, hvor USA opdagede sovjetiske raketter på Cuba vha. spionfly. Her under vi jeg analysere J.F. Kennedys tv-ta... -
Samf. C, Historie A - Emne
ForumindlægHej jeg mangler et emne der kan belyses af samf. og perspektiveres med historie. Jeg er meget sent ude, men har ikke kunnet komme på noget emne siden vi valgte fag og nu føler jeg lidt at jeg er fucked, for jeg kan ikke komme i tanker om et emne man kan belyse med samfundsfag og historie. Jeg tal... -
Stasi kilder AT
ForumindlægHej, jeg har svært ved at finde brugbare, ikke tyske kilder omkring STASIs overvågning under DDR styret. Fagene er Historie Samfundsfag, Umiddelbare overordnede problemformulering er således 1. Redegør for dansk lovgivning omhandlende overvågning samt for STASI. 2. Sammenlign intentionen med over... -
Forklaring på hvorfor folk med en længeregående uddannelse stemmer rødt.
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med en samfundsfags opgave, der hedder "Venstres dilemmer". I den opgave er der en tabel der viser at der i gennemsnit kun er 28 % af venstres vælgere der har en lang eller mellemlang vidergående uddannelse, hvorimod Socialistisk folkeparti er helt oppe på over 50 %...
