Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13361 til 13380 af 23877
-
Mundtlig dansk, årsprøve;-).
ForumindlægHejsa:-) Jeg går i 7. klasse og skal til mundtlig dansk årsprøve om lidt over end uge. Hvordan forbereder man sig godt til det og hvad gør man når man har trukket sit emne og skal ind og fremlægge for lærer og censor? - Har aldrig prøvet det før, så er lidt lost..:-) Taaak på forhånd!... -
Analysemodel til eventyr
ForumindlægHej - er der nogle herinde der har en analysemodel til eventyr i engelsk . Specielt med de forskellige fagbegreber. Det ville være en kæmpe hjælp tak! -
At skyde en rottweiler - af Niels Brunse.
ForumindlægJA, jeg skal fremlægge om denne novelle: At skyde en rottweiler.... Og derved skal jeg fortæle noget om temaérne i novellen... er der nogle der har læst den, og kan fortælle mig hvilke temaér og hvorfor?? :D Det ville være en STOR hjælp :p Tak på forhånd xD -
borgerrettighedsbevægelsen i USA
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive srp om den amerikanske borgerrettighedsbevægelse. Ville bare høre om der var andre der havde skrevet srp om dette emne, hvordan det var gået og hvilken kritik i fik? Kan i komme med nogle gode råd til hvad jeg skal og ikke skal komme ind på, og har i evt. nogle goder... -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
Integral uden hjælpemidler.
Forumindlæg -
24 timers historieeksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige gået i gang med en 24 timers historieeksamen og jeg har trukket Palæstinakonflikten. Kilderne jeg har fået handler primært om hvordan araberne ikke havde de rette ressourcer og vilkår til at bekæmpe Israel. Til min eksamen, skal jeg fremlægge relevante problemstillinger t... -
emne i skriftlig dansk i morgen (GYM)
Forumindlæghey Hvad tror I bliver det overordnede emne i morgen til skriftlig dansk i gymnasiet? Muhammed-krisen? Integration? ??? // EST -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
(SRP) Fysik / Dansk - Emnevalg?
ForumindlægMit studieretningsprojekt skal omhandle Fysik A og Dansk A (overvejer stadig Engelsk A fremfor Dansk A, men som udgangspunkt Dansk A..) Jeg kunne dog godt bruge lidt vejledning og forslag fra folk med SRP-erfaring vedrørende Fysik A. Jeg er på udkig efter et emne som man kan 'skrive sig ud af... -
Søges: Model til personkarakteristik
ForumindlægHejsa! Jeg har netop læst en bog i skolen, og har fået til opgave at lave en personbeskrivelse af hovedpersonen. Han optræder stort set hele vejen igennem bogens godt 500 sider. Jeg står nu og mangler en god detaljeret model til at skrive et portræt af ham, og håber der er nogen der kan hjælpe ... -
Eksamen
ForumindlægHvordan starter man i mundtlig eksamen i engelsk. Beder de en om at læse den tekst, man har trukket højt op, også oversætte. Eller oversætter man kun ekstemporalteksten? -
Svensk til eksamen
ForumindlægNogen er har en god ide til hvordan man kan forberede sig til eksamen hvis man skulle trække en svensk tekst. Jeg har ikke tid til at sidde og læse en masse svensk. -
Dansk litterær artikel = engelsk essay ?
ForumindlægHej Er det rigtigt, at en dansk litterær artikel er det samme som engelsk essay. Bort set fra sporget selvfølgelig. -
Forslag til problemformulering
ForumindlægHej derude. Jeg skal igang med at lave en problemformulering til klimaet og den globale opvarmning. Der kan indgå følgende fag i opgaven: Samfundsfag, naturvidenskab, engelsk og mediefag. I skolen har vi set to film, der beskæftiger sig med klimaet og den globale opvarmning, nemlig "the Day ... -
Diskursanalyse i kronik
ForumindlægHej, jeg skal skrive en kronik, og skal foretage en Diskursanalyse af det debatindlæg jeg har læst i karakteristikken. Er der nogen som har eksempler på, hvordan man indrager Diskursanalyse i en kronik? -
markedstyper
Forumindlæghej ..er der nogen der kan give eks. på nogle virksomheder der er under de følgende kategorier: fuldkomme konkurrence: monopolistiske: oligopol: monopol: -
HISTORIE EKSAMEN HHX
ForumindlægHejsa. Er der nogen der er i samme situation som mig og skal op til historie B eksamen på 3 års hhx? For så vil jeg gerne have lidt hjælp:0) Jeg er meget i tvivl om hvad man kan komme op i - en ukendt tekst, ja, men hvor meget udover denne tekst skal man kunne? F.eks. i Den kolde krig? Er der nog... -
hjælp!! haster.. :/
Forumindlæger så dårlig til tysk, hvis jeg får en dårlig karakter, komemr det på studenter beviset...? ej vil i ikke nok hjælpe mig, skal op i et eventyr, og ved ikke hvordan jeg skal gøre eller hvad jeg skal sige..
