Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 13441 til 13460 af 33890
-
Korteste afstand mellem punkt på cirklen
ForumindlægHej derude kan i hjælpe mig med denne opgave aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre??? Beregn den korteste afstand mellem et punkt på cirklen med ligningen (2+2)^2+(y-3)^2=16 og linjen med ligningen y=2x-10. -
Hvor mange symmetriakser har et rektangel.
ForumindlægHjæælp! Hvormange symetriakser har et rektangel. -
antalsparameter
Forumindlægforstår slet ikke skal laves i maple -
tæller årskarakterer eller eksamenskarakterer
Forumindlægheeej jeg har liige fået årskarakterer, og samtidig har jeg også fået at vide hvilke eksamener, jeg skal op i. vil i forbindelse med det høre, om min årskarakter bliver erstattet med min eksamenskarakter på eksamensbeviset, eftersom jeg jo skal op i faget. har hørt, at man tager gennemsnittet a... -
Optimering
ForumindlægSkal svare på, hvad der er vigtigt omkring optimering, og hvordan man kan bruge det i hverdagen, men er lidt usikker på hvordan man skal beskrive optimerings vigtighed i hverdagen? Eller rettere sagt perspektivere det til hverdagen. -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej :) jeg er desværre ikke blevet egnet til gymnasiet og derfor skal jeg til optagelsesprøve på torsdag. Jeg er meget nervøs og bange for det, men jeg har læst mig frem til at det skulle være rimelig nemt. Min skoler åbner et nyt Gymnasie og det er et privat gymnasie. I brevet står der at jeg... -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
Valgfag?
ForumindlægHey.. jeg går i 1.g og skal til at vælge valgfag. Ville høre hvad I synes hvis jeg valgte engelsk, tysk på a-niveau og matematik på b-niveau til 3.g? Tror I det bliver for svært at følge med?(jeg har ikke de store problemer med at følge med i timerne i 1g..) -
Synopsis hjælp
ForumindlægHej allesammen.. - Jeg er en 1.g elev der skal skrive sin allerførste AT-synopsis og jeg er virkelig på barbund med hvordan skal gøres og sådan noget, når lærene har fortalt om AT-synopsisen har de virkelig været forvirrende og ikke kommet med noget som helst man kunne bruge til at kreativitet... -
HJÆLP TIL BILAG TIL MUNDTLIG MAT A
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå dette bilag. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A niveau, og har virkelig svært ved, hvordan jeg skal forstå eller forklare dette bilag. Jeg kan forstå at det er vektorer men ikke andet end det. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.! -
Det gyldne snit
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. i fagene: Matematik A og Dansk A Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
Økonomi (polit) eller Aktuar
ForumindlægJeg er blevet optaget på økonomi studiet i år, men er meget i tvivl om det er det rigtige, tænker om jeg hellere skulle have taget aktuar studiet. En aktuar får en del mere i løn. Men har jeg spildt et år, tænkt at skifte om et år, jeg har jo så læst økonomi og har haft matematik her, er det ikke... -
Ideer til fys/mat eller fys/his
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre også snart i gang med at skrive SRP.. Jeg skal vælge mine to fag i morgen. Jeg overvejer enten Fysik - Historie eller Fysik - Matematik, hvor fysik i begge tilfælde er hovedfaget. Det skal lige tilføjes at jeg har Fys(A) og Mat(A). Men for at jeg kan beslutte m... -
bjerrumsdiagram
ForumindlægOxalsyre kan fjernes fra rabarbersaften ved at tilsætte calciumchlorid, idet calciumioner sammen med oxalat danner det tungtopløselige salt calciumoxalat monohydrat. Følgende ligevægt indstiller sig i rabarbersaften CaC2O4·H2O(s) --> Ca2+(aq) + C2O42-(aq) I husholdningen kan Nonoxal anv... -
Kommentere synspunkter
ForumindlægHej, jeg skal kommentere en 'artikel' om en som fortæller sine politiske holdninger og argumenterer for, at 16-årige skal have valgret. Hvordan præcis kommenterer man synspunkter, og hvordan starter man? -
Problemer i excel
ForumindlægHej folkens Jeg sidder med min bachelor og er nu stødt på problemer i excel. Jeg skal lave et punkt diagram, hvor jeg har nogle indsamlingsdatoer på x-aksen og konc. på y-aksen. Problemet er nu, at excel selv sætter intervaller af datoer ind på x-aksen i stedet for de specifikke dato jeg ellers ... -
Golfkrigen - film?!
ForumindlægHvilke film er lavet over den persiske Golfkrig, og hvilke skildrer den bedst? -
Hjemmeværnet?
ForumindlægHej, jeg ville høre om nogen af jer kender nogen der har en eller anden form for tilknytning til hjemmeværnet på Fyn. Jeg er studerende og vil gerne have et interview med personen ang. hvordan personen tror befolkningen opfatter hjemmeværnet i Danmark. Send mig gerne en mail på gruppearbejde85@gm... -
Fsa 2003-2004 december-januar?!
ForumindlægHej alle sammen..! Jeg har et væddemål kørende med min matematik lærer! 1 kasse negerboller hvis jeg får ret:D Leder efter Folkeskolens afgangseksamen 2003-2004 (syge eksamen) december-januar. Hjælp mig:P Vil så gerne vinde de negerboller...på forhånd tak..PS. Den vil IKKE brugt som snyd!!
