Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13521 til 13540 af 22746
  • Begyndelsesfart!!

    Forumindlæg
    Heej allesammen, sidder med en fysik opgave, og er gået lidt i stå i denne, så håber meget på noget hjælp. En bold kastes lodret, så den når 35 m op. - Hvilken begyndelsesfart havde bolden?
  • effekt og virkningsgrad

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og laver fysik opgave.. og er nået til noget med effekt og virkningsgrad. er der nogen der har nogen formler til at regne det ud? eller er der en der kan fortælle mig hvordan ? på forhånd tak for hjælpen:)
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville bare høre, om der var nogle af jer der vidste hvad forskellen på en motor og en generator er? Vi snakker fysik - vekselstrøm! Håber meget, at én af jer vil hjælpe mig! På forhånd tak.
  • Lydens hastighed afhænger af luftens temperatur

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder lige nu og forbereder mig til fysik mundtlig B og blev i tvivl om noget... Mit spørgsmål er således: Hvordan afhænger lydens hastighed af luftens temperatur?? Håber i vil hjælpe mig
  • Educational systems

    Forumindlæg
    På dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover?
  • Vand øvelser til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :)
  • VEKSELSPÆNDING DISP. HELP!

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er igang med mine fysik disp. til på mandag. jeg er gået i stå ved vekselspænding, er der nogle der har en disp. til den ?? det ville være super dejligt! Tak på forhånd ! :D
  • HASTER eksamen i morgen !!! Sæbefremstilling???

    Forumindlæg
    Hello dudes.. Skal til fysik eksamen i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogle 'opskrifter' på en ganske alm. totalt simpel sæbefremstilling.. nogen der kan hjælpe??? På forhånd tak :-)
  • Hvordan ville det have været uden en af fagene?

    Forumindlæg
    Hej i mit AT forløb havde vi om verdensbilleder herunder Galilei og Aristoteles, og fagene var historie og fysik, jeg sidder nu og laver mit talepapir, men hvordan ville det have været uden en af fagene?
  • Induktion

    Forumindlæg
    Hej :D Skal op i fysik d. 15 juni i 9. klasse og er rimlig lost i induktion. så hvis i har nogle informationer og forsøg please skriv dem :D På forhånd tak :D
  • hvad er hældningenskoefficienten??

    Forumindlæg
    sidder og skal til fysik eksamen imorgen og magler de sidste om gitterformlen. hvis nogen kan forklare mig den ville det være super, eller så bare en start: hvad betyder hældningenskoefficienten?? På forhånd 1000 tak for hjælpen! (:
  • Forelæsning til gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09.
  • Definition og anvendelse af recessionshastighed

    Forumindlæg
    Hej jeg sider og laver en nogle opgaver, og skal definere, forklare og vise hvordan man anvender recessionshastighed indenfor atronomi i fysik og er helt blank. Nogen der kan hjælpe!! :)
  • Beregne cirklens radius når man har omkredsen?

    Forumindlæg
    Håber der er nogle som kan hjælpe mig med en opgave jeg har fået i fysik der lyder således: Omkredsen af en cirkel er 28 m Beregn cirklens radius. På forhånd tak!
  • vindmøller

    Forumindlæg
    Jeg skal have hjælp til at finde ud af hvor meget energi en vindmølle producer. Derefter skal jeg samligne med verdens samlede energiforbrug. Niveauet er grundforløb i nv-fysik, Gymnasie niveau.
  • Hvad vil det sige at neutralisere en syre?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har fået et spørgsmål i fysik, som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med, for jeg aner ikke hvad jeg skal svare. Hvad vil det sige at neutralisere en syre? På forhånd tak - Maja
  • fra 1850-1940 HJÆLP!

    Forumindlæg
    hej jeg laver AT om brud og fornyelse i naturvidenskaben. jeg har brug for hjælp til adskillelsen for fysik fra matematik og hvilke betydning har det haft? håber du kan hjælpe på forhånd tak :)
  • Silicium

    Forumindlæg
    Hej har en fysik opgave for hvor jeg skal beskrive et grundstof. Har valgt silicium spørgsmålet er hvad er siliciums egnskaber? Har søgt inde på internet, men forstod ikke rigtigt ...
  • Kemi aftenkursus?

    Forumindlæg
    Hej, hvor kan man tage kemi suplering om aften ? Nogle som kender noget til det ? Har prøvet at søge rundt, men uden held. Kan kun finde matematik og fysik som aftensupplering.
  • SRO HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :)) Tak på forhånd