Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13521 til 13540 af 160718
-
MatematikA - Terminsprøve
ForumindlægEn som var oppe i matematikA termins prøve i dag, som er i besidelse af opgaverne? -
Matematik test prøvesæt
ForumindlægNogen der har prøvesæt 5 - 9.klasse? Inde på gyldendals webprøver -
hjælp til matematik - kasses grundflade
Forumindlægheyy har endu engang brug for hjælp til en opgave. - Tak på forhånd -
Ægyptisk matematik - Nilens oversvømmelse
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP, hvor jeg har om ægyptisk matematik, men jeg er lige stødt på et lille problem som jeg håber der er nogle som vil hjælpe med. Jeg har en problemstilling som lyder sådan: Forklar nogel af de geometriske metoder, som ægypterne anvendte i forbindelse med Nilens oversvæmme... -
Matematik eksamen 2011
ForumindlægVed man hvad for en Problemregning man kan komme op i (på onsdag) til matematik? :) Der det FSA 2010. For den sidste FSA jeg havde var FSA Golf 2009. Jeg tænker lidt, om det mon er FSA Region-Nordjylland 2010? Og ellers er det vel en helt ny FSA 2011, som ingen har haft før. -
a og b's betydning?
ForumindlægHvad er a og b's betydning i en eksponentiel funktion? -
Supplering af matematik C til B
ForumindlægHalløj! Jeg skriver herinde, da det simpelthen fylder for meget i mit hovede disse dage, og derfor håber jeg at en med erfaring kan give mig svar på følgende. (Jeg skriver her istedet for at kontakte det lokale VUC/HF fordi de har efterårsferie) Sagens kerne - jeg har dumpet matematik C skriftl... -
Lektie hjælp - Matematik C
ForumindlægHejsa. Da mine karakter desværre ikke er noget at prale af, har jeg besluttet, at gøre noget ved det. Jeg starter derfor på matematik C til september, og tager derefter B. Jeg kunne godt bruge noget personligt lektie hjælp. Og det måtte meget gerne forgå i Næstved området. Jeg vil gerne betal... -
Har jeg bestået Matematik????
ForumindlægHej jeg blev student den 27. juni. Har tænkt mig at søge ind på uni her til sommer evt. på politik og administration. Det er her et krav at man skal have bestået Matematik på B for at blive optaget. Jeg er i tvivl om jeg har bestået eller ej? Til Årskarakterene i 3.g fik jeg 02 i mundtlig... -
Matematik problem. I need hjelp!!!
ForumindlægJeg er stødt ind i et problem!! Jeg har Terminsprøver imorgen, matematik: problemformulering. Jeg er virkelig VIRKELIG lost til mat! Mit spørgsmål er 'skal jeg tag i skole med en dårlig karakter (måske slet ik for lavet noget) Eller s... -
hjælp til disposition til matematik eksamen c
Forumindlægmangler hjælp til hvordan man laver en god disposition som jeg kan aflevere til lærer og censor, da jeg skal snart til matematik eksamen på HF C-niveau. spørgsmålet vi kan komme op i er: du skal redegøre for regning med procenter. redegørelsen skal omfatte renteformlen og regning med rent... -
Matematik aflevering (Procentregning)
ForumindlægHej folkens derude i verden, jeg vil gerne have hjælp til min matematik afleveringsopgave, det handler om procentregning, sådan her lyder opgaven: Hr. og fru Jensen købte under et udsalg en ny støvsuger til 1200 kr. Før udsalget kostede støvsugeren 1500kr. 1) Hvor stor var rabatten på denne s... -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Isoler a af ligningen s=Vo*t+1/2*a*t2
ForumindlægHvordan isolere jeg a? -
Privatlærer - HHX Matematik C
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går i 1.g på HHX, på en studieretning med matematik c. Matematik har bestemt aldrig været min stærke side, og jeg synes det er svært. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til emneopgaver, forberedelser til prøver, enkelte lektier og mest af alt en dybegående og mere fyldestgø... -
GSK matematik c-b
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl med hensyn til hvilket studie jeg skal vælge.. Jeg har kun matematik på c-niveau, på mit eksamensbevis, og vil derfor gerne højne det til B. Jeg er SLET ikke noget matematisk geni, men kan se at det er matematik på B jeg skal bruge, for at komme ind på de fleste udda... -
ln((b-x)/(a-x)) til ln(b/a) ?
ForumindlægJeg skal have ln((b-x)/(a-x)) til at blive til ln(b/a) Men kan ikke helt se hvordan ?? Kan det overhoved lade sig gøre ? Problemet er, at jeg har: 1/(B-A)*(ln(1/(A-x))-ln(1/(B-x)))+k = 1/(B-A)*(ln(A/(A-x) - ln(B/(B-x)), hvilket betyder, at k gerne skal være 1/(B-A)*(ln(B/A) Jeg er så kommet frem ... -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne have hjælp til den sidste opgave i STX-eksamenssættet fra maj 2009. Det kan findes på http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde ud af at kombinere oplysningern... -
Bestem a og b via pkt?!
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe med hvordan man løser denne opgave: Grafen for en funktion f af typen f(x)=bx^a går gennem punkterne A(2,80) og B(4,640) Bestem tallene a og b Tak på forhånd :/ -
Integralregning, Bestemt arealet, Vejen til Matematik A2, Opgave 278, Side 213, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægFunktionen f ( x ) = - x2 + 3x +5 afgrænser sammen med koordinatakserne en punktmængde i 1. kvadrant, som har et areal. a) Bestemt dette areal. Mit forsøg: Da funktionen kun har et areal i 1. kvadrant må x1 = 0, - 3 - √ 3 2 - 4 • ( -1 ) • 5 ...
