Studievejledning

Supplering af matematik C til B

16. oktober 2018 af sarahasem

Halløj!

Jeg skriver herinde, da det simpelthen fylder for meget i mit hovede disse dage, og derfor håber jeg at en med erfaring kan give mig svar på følgende. (Jeg skriver her istedet for at kontakte det lokale VUC/HF fordi de har efterårsferie)

Sagens kerne - jeg har dumpet matematik C skriftligt med et 00 og fået 02 mundtligt. Jeg var ikke oppe i matematik, så følgende er mine årskarakterer. Jeg blev student for 7 år siden, og ønsker nu at læse på videregående uddannelse med matematik B som krav. Jeg ønsker virkelig at kunne starte sommer 2019, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage hele matematik C om igen, eller om jeg kan supplere direkte på B niveau og starte derfra? Jeg har også haft virksomhedsøkonomi på B niveau, som er bestået. Så jeg ved ikke, om det kan give lidt plus points til at jeg ikke behøver at tage mat C om igen. 

Skulle jeg være så heldig, at der var en, der havde lidt mere styr på følgende end jeg? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. oktober 2018 af jp0000

Du kan nøjes med at supplere direkte på b-niveau. Dit hold kommer til at hedde fra C-B, hvor det forventes at du kan stoffet fra c-niveau, da b-niveau i sagens natur bygger oven på dette.

Svar #2
17. oktober 2018 af sarahasem

Er dette også tilfældet selvom jeg egentlig har dumpet faget mat C med 02 mundtligt og 00 skriftligt og derfor har et gennemsnit i det fag på 1 - altså under bestå grænsen?

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. oktober 2018 af Smut1

En ting er hvad du må, noget andet er hvad der bedst for dig. Der skulle være et stort spring fra c til b niveau, og hvis du ikke har 100 procent styr på stoffet på c-niveau, ødelægger du bare din indlæringsproces. Jeg ville, selv hvis jeg Einstein til efternavn, især hvis jeg hed Einstein til efternavn, tage det c-niveau om. (Du kan jo stadigvæk starte på din uddannelse til sommer).


Svar #4
17. oktober 2018 af sarahasem

Jeg er et helt andet sted i dag, end jeg var for 7 år siden. Jeg har lært at gribe tingene helt anderledes an, så jeg er sikker på, at jeg ville kunne klare springet. Sagen er den, om det er muligt at søge direkte ind på B-niveau, trods at jeg for 7 år siden dumpede skriftlig mat C og bestod mundligt med et 02. :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. oktober 2018 af Becky4

Smu1 har ret. 

Matematikken på B er noget andet.  Det er her du bliver introduceret for Calculus; integral og differentialregning, det kræver du har en forståelse for funktioner og hvordan man arbejder med disse, som det mindste. 


Skriv et svar til: Supplering af matematik C til B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.