Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13561 til 13580 af 27765
-
Maple - Løsning af differentialligninger med Taylorpolynomier
ForumindlægJeg har følgende i Maple: dette har jeg solvet som følger: mit spørgsmål er: kan man få dette på samme form som når man benytter , hvor det egentlig er færdigudregnet? -
Hjælp til Et Dukkehjem og om kvinders undertrykkelse!
ForumindlægHej, Jeg er i dyb nød, da jeg méget snart skal aflevere dansk/historie-opgave om Det Moderne Gennembrud og kvinders undertrykkelse og kamp for frigørelse, men problemet er, at jeg ikke har nok materiale til at kunne svare på følgende: Hvordan blev kvinder i 1800-tallet undertrykt? Hvorfor begyndt... -
SSO investering i værdipapirer
Forumindlæghej, jeg har valgt mit emne, men kan ikke rigtig finde ud af hvilket problem jeg vil arbejde med. Er der nogen som kan hjælpe.. hvordan kan problemformuleringen se ud? Håher I kan hjælpe... -
Induktiv Metode + Præsidenten i USA
ForumindlægHello ;) Sagen er den, at jeg skal op i AT (3g) som så mange andre. Jeg ved godt grundlæggende hvad både induktiv og deduktiv er, men mit spørgsmål er alligevel, men mit følgende eksempel er en induktiv metode: Jeg konkluderer ud fra noget materiale (empiri), at forholdet mellem USA og Europa er... -
Tysk sted ala Sparknotes eller Studieportalen?
ForumindlægHej nogle der ved om der findes et tysk sted ala studieportalen eller sparknotes? -
Vand symboliser hvad?
ForumindlægHej allesammen!Sidder her med billedanalyse...Hvad symbolisere vand egentlig? -
Psykologi og metode
ForumindlægHeej.. Endnu et spørgsmål til psykologien og metoderne i den... Har prøvet at kigge lidt rundt, men synes ik jeg kan finde svaret.. Jeg skriver i biologi/psykologi, med psykologi som humanistisk fag.. Jeg skriver om HIV, og hvordan mennesket reagerer på at det få konstateret HIV.. For det første ... -
AT - Darwin, religion og biologi
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen næste tirsdag, og mit emne er Darwin. Jeg har skrevet i fagene biologi og religion, og jeg er lidt i tvivl mht religions metode. Kan nogle hjælpe? Mvh Simone -
Kildekritik og forståelse af titler
ForumindlægJeg skal lave kildekritik til min bog Gyldendal og Politikens Danmarkshistorie – Det folkelige gennembrud 1850 – 1900 skrevet af Kristian Hvidt.Kristian Hvidt har titlen Dr.phil. , jeg skal for det første være helt sikker på hvad denne titel står for ? mit umiddelbare gæt er det betyder han har e... -
Kvalitativ metode på tale?
Forumindlæghej alle jeg har om john f kennedys tale fra 1961 om at sætte en mand på månen, har tænkt mig at bruge hermaneutik på talen, men hvad med kvalitativ metode er den oplagt på en tale, hvad synes i? -
At redegøre for overemnet "FILM"?
ForumindlægHi, kære medmennesker :) Jeg sidder til opgave, at skrive en stil, hvori jeg skal skrive en redegørelse af "film", altså spille film. Da det jo egentlig kan komme vidt omkring og jeg derfor er lidt på bar bund, ville det muligvis være mig til hjælp, at høre nogle af jeres forslag til hv... -
doping !!!
Forumindlægsidder lige fast ved et spørsmål som hedder hvor meget kan en person yde mere ved intagelse af doping? . har søgt lidt på google men kan ikke rigtig finde noget tak på forhånd -
har virkelig brug for hjælp ang. AT!
ForumindlægHej! Pludselig er det ikke bare indholdet i synopsien man skal fremlægge har jeg fået fortalt, men de fokusere også på man kan fortælle noget UDOVER sit emne, og som man IKKE har sagt noget om i synopsen. Jeg har om ekstremsport, og har bare tænkt og tænkt og tænkt - men ved ikke hvad jeg skal si... -
Moderne eventyr
ForumindlægHej Jeg skal skrive et moderne eventyr i dansk, men jeg ved ikke helt, hvad kendetegnene er? Nogen der kan hjælpe? -
kvalitativ metode
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en synopsis i bl.a. samfundsfag , hvor jeg under metode har skrevet følgende: Jeg benytter mig samtidig af den kvalitative metode, da opgaven er karakteriseret af historiske kilder, samt en historisk gennemgang af krigen. Går den kvalitative metode egentligt ind under det?? -
Lidt bøvl med metoden i historie
ForumindlægJeg skal op i AT på onsdag så er ved at kigge lidt på min opgave. Jeg tror desværre jeg har skrevet noget skidt i synopsen. Jeg har i min historiedel benyttet mig af en masse statistikker over vores rejseaktivitet. Derfor har jeg skrevet at jeg har brugt den samfundsvidenskabelige metode. Men der... -
Fysik - opvarmning af vand fra is til damp
Forumindlæg -
Har brug for tips og tricks(skriftlig eksamen)...
ForumindlægHey Nogen der kan give ideer eller huskeregler til skriftlig dansk eksamen? -
isis b. opgaver
Forumindlæghej.skal aflevere nogle af opgaverne fra isis b, det er opg. 21,2 + 22,2 + 23,1 + 23,3..(de er side 60)tænkte på om der var nogle der ville hjælpe lidt..Trolle... -
Historeopgave-hjælp
ForumindlægSkal der ikke nærmest være fodnoter ved alt undtagen ens egen meninger.. Eller hvad?Er meget i tvivl...Synes bare det virker lidt som om man bare skal skrive lidt om på det der står i bogen.. det er jo ikke særlig selvstændigt...Hvad skal man gøre?Og hvad så hvis man kun har en rigtig god bog? er...
