Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 13601 til 13620 af 179765
-
Psykologisk terori på spiseforstyrrelser
ForumindlægJeg er så småt begyndt at have nogle tanker omkring min SRP. Jeg skal skrive i Engelsk og Psykologi. Mit overemne skal være noget med spiseforstyrrelser og hvordan det påvirker unge pigers liv - både under og efter. Men jeg er lidt i tvivl om hvilke teorier der ville være mest relevante? Tækte s... -
SRP-hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP-opgave, jeg skriver i Engelsk A og Psykologi B. Mit emne er sorg og krise. Mit problem er materialet.. Jeg leder efter en film, novellesamling eller lignende, om sorg og krise. Kender i nogle gode film? Gode noveller? Det kunne fx være en film/noveller om nogle, so... -
Identit i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart skrive min srp, og jeg er virkelig på den. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde en case - Jeg har i fagene psykologi og engelsk. Det må meget gerne være en case der omhandler en pige eller en dreng, helst en pige. Hvor det omhandler noget om pigen er ... -
HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg sidder med SSO i denne uge. Jeg skriver om to film (Das experiment & the experiment) der handler om Stanfords fængselsekperiment. Jeg skriver i psykologi og mediefag og i min analyse skal jeg: lave en komparativ analyse af et antalt udvalgte scener fra de to film med fokus på forskel... -
Mat på b?
ForumindlægHej, Når jeg skal starte på gymnasiet har jeg tænkt mig at tage denne studieretning: fransk a, engelsk a, psykologi b og samfundsfag b. Derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt fag på b niveau. Jeg har tænkt mig at vælge matematik. Mit spørgsmål lyder: For at komme ind på økonomi-studiet... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
SRP-materiale
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive SRP i psykologi og engelsk, hvor jeg skal skrive om psykopati (dyssocial personlighedsstruktur), hvorunder jeg gerne vil fokusere på hverdagspsykopater. Men jeg mangler noget materiale, jeg kan analysere mm. Jeg har fundet noget materiale på dansk, men da jeg sk... -
Hjælp til SRP i Engelsk og Psykolgi om ondskab
ForumindlægHey, jeg skal skrive SRP i fagene engelsk A og psykologi B.. min overemne er ondskab, og jeg overvejer at vælge The Jonestown Massacre som underemne! Er der nogle der har skrevet om det før eller som kender nogle som har? Jeg er nemlig lidt usikker på hvor godt et emne det er, og hvilke materiale... -
SRP mundtligt forsvar
ForumindlægHejsa, Jeg skriver i håb om at der er nogle som vil læse mit mundtligt forsvar, jeg er i tvivl om jeg forstår måden at forsvare sin opgave på og om det er den rigtige måde metoderne bliver brugt. Derfor søger jeg en person som evt. har haft faget psykologi eller engelsk, som vil læse den igennem... -
HJÆLP TIL AT EMNE OM HAVET
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at finde et at emne om havet. Jeg er på ingen måde (overhovedet) interesseret i naturfaglige fag, såsom biologi og naturgeografi, men derimod er jeg oprigtigt interesseret i dansk, psykologi, historie og engelsk. Jeg er simpelthen på bar bund når det kommer til emn... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
Lord of the flies - SRP
ForumindlægHej :) Jeg skal snart vælge fag og emne i SRP og jeg vil rigtig gerne skrive om romanen "Lord of the flies" med William Golding. Men jeg er lidt i tvivl om fagkombinationen og hvilken vinkel jeg skal arbejde udefra. Jeg står imellem Engelsk(A)-Samf(A) eller Engelsk(A)-Psykologi(C) S... -
Cirklens ligning
ForumindlægHej, Jeg tænkte på om der er nogle der gider at se denne opgave igennem, da jeg er lidt usikker? Der står også i opgaven, at jeg skal finde ud af om der er tale om en cirkel... Hvordan gør jeg det? Her kommer opgaven i hvert fald: Tre punkter er givet ved ligningerne (se i opgaverne). Undersøg i... -
Mere logaritme
ForumindlægLøs ligningerne: a)log 2+log x =1 b)log(x+2)-logx =2 -
regning med bogstaver
Forumindlæg(a+2) *(1-a) = 1a - a^2 + 2 - 2a Jeg kan ikke komme videre nogen der ved hvad jeg så gør? -
Reducering
ForumindlægHvis et udtryk siger: ( 2t + 3a - 5v)t^2 Kan man så reducere til: 2t^3 + 3at^2 -5vt^2 ?? -
hvad er det genotypiske udspaltningsforhold når to heterozygoter krydses?
Forumindlæghvad er det genotypiske udspaltningsforhold når to heterozygoter krydses? - 2:2 - 1:3 - 3:1 - 1:2:1 -
To Fjerdegradspolynomier
ForumindlægGodaften folk :) Jeg sidder her og roder med en matematikaflevering hvor de to første opgaver indeholder fjerdegradspolynomier, og efter en halv times læsning herinde og i min matematikbog må jeg indrømme jeg ikke har fundet mit svar. Første opgave lyder på at man skal finde nulpunkterne i f(x)... -
Diff af potensrække
ForumindlægHejsa, Jeg har vedhæftet et eksempel, hvor jeg ikke forstår hvad der sker i de enkelte led. jeg kan ikke se hvordan man kan slippe for (n+2)(n+1) Er der nogen der kan forklare mig hvad som sker i de enkelte udregninger eksempelvis hvis jeg skulle differentiere udtrykket 2 gange ville je... -
hvad gør jeg forkert??
Forumindlæg(3x^3-18x^2+36x-24):(x-2)=3x^2-12x -(3x^3+6x^2) 12x^2+36x -(12x^2-18x) -18x-24 -(-18x-24) =0 det giver nul osv men ved fra horners skema at det skal give 3x^2-12x+12 og ikke -18 hvor er min fejl????
