Matematik

Mat på b?

06. januar 2015 af logawbjpgv< (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, 

Når jeg skal starte på gymnasiet har jeg tænkt mig at tage denne studieretning: fransk a, engelsk a, psykologi b og samfundsfag b. Derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt fag på b niveau. Jeg har tænkt mig at vælge matematik. Mit spørgsmål lyder: For at komme ind på økonomi-studiet skal man have mat på a. Jeg kommer formentlig til at have det på b, men er der ikke noget, der gør det muligt at tage det på a over en sommer, eller gå op til en eksamen selvom man har haft det på b? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Jo, du kan tage et suppleringskursus efter endt eksamen.


Brugbart svar (1)

Svar #2
07. januar 2015 af UG124 (Slettet)

Er det et handelsgymnasium, du skal starte på? Måske et lidt dumt spørgsmål, siden du nævner at du skal vælge et naturvidenskabeligt fag på B niveau.

Hvis ikke, så synes jeg ikke du skal læse økonomi på vidergående studie. Hvorfor ikke vælge et handelsgymnasium først og fremmest?


Svar #3
08. januar 2015 af logawbjpgv< (Slettet)

Hvorfor synes du ikke jeg skal læse økonomi selvom jeg skal starte på stx?  Andersen11: Hvor lang tid tager det supleringskursus? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. januar 2015 af UG124 (Slettet)

#3

Siden du formentlig interesser dig for økonomi, hvorfor så vælge det almene gymnasium først og fremmest, fremfor at målrette dine interesser mere specifikt på handelsgymnasiet? Det er ikke nødvendigt, at målsætte dig i forskellelige retninger; du har mange fag på det almene gymnasie der erkendes mangelende interesse. 


Skriv et svar til: Mat på b?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.