Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13741 til 13760 af 33650
-
Perspektiviering
ForumindlægHej Please hjælp mig det er til imorgen kan i hjælpe mig med Perspektivering fokuserer på: -Ens undergenre -Ens forfatter -Sammenligne forfatterens liv og historien -Historien og tid den er skrevet i -Sammenfunds problemer Kan i lave eksempler på det. Jeg har også et dokument det er på sli... -
Emner???
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp!! Jeg skal skrive dansk historie opgave.. og jeg har valgt at skrive i historie...Men jeg har virkelig ikke nogen ide om, hvad jeg skal skrive om! Vi skal skrive om noget fra romertiden til 1939.. :) Bare kom med nogle ideer ;) -
eksamen vejledning
ForumindlægGoddag, da jeg snart skal op til historie eksamen er jeg blevet lidt smånervøs mht. om jeg misforstår noget eller lignende. Derfor vil jeg høre om der er en historie-kyndig som har tid til at hjælpe mig? Det ville være en enorm hjælp -
Ernie Breaks by Genevieve Scott
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et essay for, omkring den lille historie Ernie Breaks. Problemet er bare jeg ikke aner hvad jeg skal skrive! Er der ikke nok nogen som eventuelt ville oploade nogle essays de har skrevet omkring denne historie??? På forhånd tak :) -
Perspektivering af De tre Bukke Bruse
ForumindlægHej, Jeg skal finde en perspektivering af De tre Bukke Bruse til en anden historie, og jeg kan simpelthen ikke finde nogen. Nogle af jer som kan hjælpe? Det er kun en perspektivering af historien, som jeg skal finde og ikke andet. Kan I hjælpe? :-) -
Hjælp til kilder - feminisme
ForumindlægHej, Jeg skal skrive min SRP i samfundsfag og historie men er på bar bund med mine kilder i historie. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde feministiske kilder fra 1960-1970'erne, helst artikler eller taler, der kan hjælpe mig på vej? På forhånd tak. -
"Månekællingen" fra Hovedstolen - Symbolik
ForumindlægHej Alle, Vi sidder og skal analyserer kapitler i Chistina Hesselholdts værk Hovedstolen, og har ramt et dødt punkt med kapitlet "Månekællingen" på side 49-50. Er der nogle, der har et bud på, hvordan man skal forstå denne historie ind i den bredere historie i værket. Og hvordan, skal... -
kigge for fejl.
Forumindlæghej. jeg har skrevet dette, her som en lille start på en engelsk opgave, men villle lige høre om nogen lige hurtigt ville rette det. I have always thought a lot of why young people commit crime, you hear a lot about young people who commit crime again and again, but why. I choose to have about... -
3. Engelsk sætninger
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad fejlen er i de 3 sætninger nedenunder ville være super glad hvis en af jer gad at se på det :) The most interesting about the text is not what it says but how it is written. He keep mention that he knows the important people in town. I always though... -
Dit Yndlingscitat?
ForumindlægEllo folks! ;) Synes det kunne være sjovt at se hvad folks yndligs citat er. JEg har en teori om at man synes godt om citater der siger noget om en selv. Hvad er dit? -
MIndre engelsk stil
ForumindlægDet her er 2 del af min engelske stil som skal afleverse i morgen. Jeg skal forestille mig at jeg er i familie med en britisk kaptajn der har har oplevet den iriske hungersnød for ca 150 år siden.Vil blive glad hvis der er en der lige gider kigge den igennem.... på forhånd tak.. Today I have bee... -
Udregning a studenter gennemsnittet
ForumindlægHey...Jeg er som mange andre igang med min studentereksamen, og bliver FORHÅBENTLIG færdig til sommer. Men netop forhåbentligt det er det som jeg har svært ved..Jeg har problmer med at finde ud af om jeg består min studentereksamen..Jeg har en årskarakter på 7,5 og lige nu (før mine eksamner en e... -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Engelsk... Er der mange fejl?
ForumindlægHey... Er der nogen der vil kigge / rette på min engelsk stil..?påforhånd mange tak!mvh JS"Amina is a Pakistani girl who lives in England with her parents. Her father has a shop with long opening hours and both him and Amina’s mother work in the shop, so Amina spends a lot of time by her sel... -
fransk rettelse
ForumindlægHalløj derude nogen som tilfældigvis lige ville rette eller tilføje noget til denne for mig? jeg står i den uheldige situation at jeg er ret dårlig til fransk, så ville høre om nogle ville sige at jeg skal kigge lidt mere på præpositioner eller om det er verbummerne eller hvad der ikke er så... -
Mundtlige eksamener=helt blank!
ForumindlægHej alle!Nu har jeg fundet den røde trød, der tydeligvis viser at jeg KUN kan finde ud af de skriftlige eksamener. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue de mundtlige, jeg ved ganske enkelt ikke hvad de vil have. Jeg har lige være oppe i historie B, og selvom der var et emne jeg ved MEGET om, også af... -
24-timers eksamen "Was machst du, wenn ich aus dem Haus gehe?"
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen der hurtigt kan svare på mit spørgsmål da jeg er i gang med min 24-timers eksamen. Jeg har trukker "Was machst du, wenn ich aus dem haus gehe?" af Doris Dörrie. Jeg har brug for nogen der kender teksten da jeg ikke kan skaffe en online version og mit proble... -
Metode i Fysik C - Dieselmotoren
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT på mandag.Og jeg er tæt på at slå hovedet af mig selv, jeg forstår ikke hvordan jeg får metode i Fysik ind i et emne som Dieselmotoren. MIne problemstillinger er følgende: Oversigt over de væsentlige problemstillinger: 1. Hvad er baggrunden for dieselmotorens opfindelse... -
Relativ pronomen
ForumindlægHar fået en tekst som jeg skal oversætte, som volder mig lidt problemer. Der er sat fokus på relativ pronomen. "Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender. Den består af folkeeventyr, som de har hørt. Hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? Eller snehvide, som ... -
Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette. Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse. Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for ...
