Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13741 til 13760 af 152758
-
Irregularities
ForumindlægNogen der har læst teksten "Irregularities"- Af Courtney Jones, der muligvis kan give mig a short stroy, about that? Eller nogen der har skrevet en stil, lignende, som I kan sende mig, til inspiration!? -
Beregn styrken
ForumindlægHej :-) Jeg har fået denne opgave. Ngn. der vil hjælpe med at løse den ? :-) Jeg sætter pris på en forklaring. Jeg har resultatet, men vil hellere forstå det.. 1. Du tager 35 mg natriumklorid og opløser i 40 ml sterilt vand. a. beregn styrken i opløsningen. b. hvor mange ml skal... -
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
Koncentrations og stofmængde, hjælp...
ForumindlægJeg er ikke lige den bedste til kemi, så jeg kunne godt tænke mig at se hvad folk her på siden siger til min løsning på denne opgave. Jeg har virkelig ingen anelse om det er rigtigt... Hvis det er forkert vil jeg ikke have løsningen. Fortæl mig bare hvad jeg har gjort forkert, og hvordan det kunn... -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi... -
reaktionshastigheden
Forumindlæghej Sidder og regner kemi opgaver. i en af opgaverne, skal jeg regen reaktionshastigheden for noget koncentrationer når temperaturen er 700K. Men da jeg regner det ud, får jeg reaktionshastigheden til at være 0, kan det passe, at reaktionshastigheden bliver nogle gange lige med 0??og hvis ja er ... -
Matematik teknologi
Forumindlæg- Kan jeg melde tysk fra, i folkeskolen, eller er det umuligt. Hvis jeg gerne ville på bacheloruddannelsen matematik og teknologi. Altså jeg skal på htx. (Jeg er ikke den bedste til matematik, fysik kemi, men hvis jeg øver mig kan jeg så godt komme på htx. Mit gennemsnit er på 7,34) Kan jeg... -
karaktergivning
ForumindlægJeg har 3-årig højniveau i mater der nogen der ved hvor mange point man skal have for at bestå når det er muligt at få 150 point i alt??????? -
Radioaktivitet ...
ForumindlægHar hørt noget om at der skulle være en eller anden formel for at regne halveringstid ud for et eller andet stof ?kender den ikke selv, så hvis du kender den, kan du så ikke lige give den ? -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
HF og gennemsnit
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål omkring HF og gennemsnit. Hvis man har mange valgfag, bestemmer man så selv, hvilke valgfag der skal stå på beviset, og dermed tælle med i mit endelig gennemsnit? -
malmö universitet?
Forumindlægville lige høre om der nogen der ved hvor man kan finde adgangskrav til de forskellige studier på malmö universitet eller andre svenske universiteter.. Synes kun jeg kan se de skriver man skal kunne svensk under optagelseskrav..O.o -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
hvilken retning skal jeg tage?
Forumindlæghej, her i uge 9, skal jeg vælge hvilken studie retning jeg skal tage.. jeg ved bare ikke hvad, jeg skal tage? jeg har tænkt mig af læse til læge.. nogen som kan rådgive mig? :) tak på forhånd. -
Hjælp til forståelse
ForumindlægJeg har prøvet at forstå hele systemet omkring stx gymnasium Man får et halv år hvor man kommer igennem alle fag og der bliver vist hvordan og hvorledes, hvis nu man skulle blive interesseret. Kan man vælge mellem Naturvidenskabelig, sproglige, samfundsvidenskabelige og kunstnerisk studieretning.... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
Hjælp til navngivning og bruttoreaktioner
ForumindlægHej jer er igang med at forberede mig til mundtlig kemi eksamen. Til det har vi fået oplyst 20 dispositioner med spørgsmål, og jeg mangler lige en smule hjælp til nogle af dem. Spørgsmål 1 lyder således: Udvælg mindst en af reaktionerne fra forsøget og vis afstemningen. Navngiv stofferne i det ... -
Slap-af-fag
ForumindlægVille lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-... -
Global opvarmning?
ForumindlægHejsa alle bag skærmen , . Imorgen starter vi på vores at-uge, og jeg har valgt at skrive i Kemi og Engelsk, hvor jeg har set filmen Al Gore " En ubekvem sandhed". Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tage udgangspunkt i, aner ikke hvordan min problemformulering skal være, derfor vil jeg sp... -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik...
