Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13741 til 13760 af 40685
-
Axis mundi
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvad axis mundi begrebet betyder eller hvad man bruger det til i en analyse ? :) Tak på forhånd -
Hvor kommer tilgivelse fra?!
ForumindlægJeg har fået en problemformulering der lyder; Hvor kommer tilgivelse fra og hvad betyder den i Kristendom. sidste del er jeg helt med på, men synes godt nok det er svært at finde ud af hvor tilgivelse helt konkret kommer fra og er opstået, for det er ikke kun i kristendom at tilgivelse finder ste... -
Canon EOS 500D eller Nikon D90?
ForumindlægHvilken en ville i anbefale? :) - uafhængig af pris, men af kameraernes muligheder og "evner." På forhånd tak. -
Luther var modstander af Den katolske Kirkes Nævn eksempler på, hvordan forskellige trosretninger samler penge ind på i dag. Hvad ville Luther mon mene om d...
ForumindlægKære SP Jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på det her spørgsmål: Luther var modstander af Den katolske Kirkes måde at samle penge ind på. Nævn eksempler på, hvordan forskellige trosretninger samler penge ind på i dag. Hvad ville Luther mon mene om disse måder at samle penge ind på... -
hjælp mig
ForumindlægHvad er coop Danmarks historie.? -
Hvorfor hedder faget kristendom?
ForumindlægHej hvorfor hedder det krist. i folkeskolen , undrer mig rigtig meget over det :-) -
Hvad er divination, og hvor kan man støde på divination i hverdagen?
ForumindlægHej vil i hjælpe mig, for har en stor problem med den spørgsmål Hvad er divination, og hvor kan man støde på divination i hverdagen? For jeg er nemlig bagud med opgaverne! -
Projekt om Tid - Menneskets udvikling / evolution
ForumindlægJeg har problemer med at finde på en problemformulering, der holder, og spørger derfor det almægtige Studieportalen-fællesskab om hjælp. Jeg er usikker på, om jeg burde skifte undermne, da jeg ikke kan komme på en problemformulering, min lærer synes er god. Den lyder sådan: Hvad har gjort, ... -
indre og ydre synsvikel
ForumindlægHej, nogen der kan forklare mig hvad foreskellen er på indre og ydresynsvinkel og komme med eksempler.. Tak på forhånd. -
er der nogen der kan hjælp mig med den her spørgsmål
Forumindlæghvorfor mennesker generelt kan have brug for at tro på noget i sit liv -
Danmark i krig.
Forumindlæghvorfor man drog i krig i gamle dage. Hvad sloges man for, og hvad fortæller dette om datidens samfund og værdier? Sidder og laver protjekt men kan ikke komme videre. Tak. -
Hvordan verden blev til?
Forumindlægjeg sidder med en opgave og vil blive meget glad for hjælp. Beskriv to markante forskelle i beskrivelsen i " Hvordan verden blev til" (nordisk mytologi) fra starten og Big bang teorien. jeg kan ikke se to markante forskelle, og begge ender med liv på jorden ... -
Hjælp til krav til indledning + metasprog i indledningen
ForumindlægSidder pt og skal skrive min indledning til SRO, og har lige indset at jeg var gået i gang med at lave en indledning som man ville i dansk, i stedet for den man ville lave til SRO/SRP, hvilket fik mig til at indse at jeg faktisk er ret usikker på hvordan man laver indledning - derfor, er det okay... -
kronik og essay
ForumindlægHej, hvad er forskllen mellem en kronik og en essay andet end en kronik er lidt længerer og kan blive skrevet i en avis? -
Jesus i jødedommen
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen og sidder og er usikker på en MEGET vigtig del af kristendommen (det er kun GT der gælder for jødedommen, ikke sandt?). Jøderne fik skylden for korsfæstelsen, fordi ypperstepræsterne der ville have ham dømt, de var jøder? Hvis man ikke var jøde på det tidspunkt, hvad v... -
Kan i sige/råde mig ...
ForumindlægHej med jerJeg er en pige der på nuværende tidspunkt går i 3g, jeg har bestået årskarakteren, men jeg er utilfreds med mine årskarakter.Hvad skal jeg gøre? Jeg har tænkt mig at tage året om, men synes det bliver for meget. Er der nogen der ved hvordan jeg kan får studentereksamensbeviset på en an... -
Historie og Engelsk - muligheder og begrænsninger ved fagene
ForumindlægHej Studieportalen. Den 10. juli skal jeg til den berygtede AT eksamen, og i den forbindelse har jeg et spørgsmål vedr. muligheder og begrænsninger ved fagene. Fagene der er blevet brugt er historie og engelsk. Emnet er racekampen i 1960'erne. Jeg har gået dybt ned i talen "The b... -
Buddhisme . . .
ForumindlægDer er nogle ting jeg ikke er klar over og behøver jeres hjælp: - Hvilket grundlæggende livssyn bærer buddhisten præg af? er det ikke, at alt er lidelse (altså de 4 ædle sandheder) - Hvordan bliver buddhismen til en religion? ingen anelse? de har jo ikke nogen guder heller? - Hvilket livssyn ... -
Dårligt skolesystem?
ForumindlægDa jeg gik i 9. klasse fik jeg studievejledning, jeg synes det var til grin. Det var sådan set bare min klasselære der spurgte hvad jeg godt kunne tænke mig at lave efter folkeskolen og hvad jeg gerne ville arbejde med senere i livet. Når jeg så remsede nogle af tingene op kunne hun sige ud fra h... -
Dårlige karakter på jura studiet
ForumindlægHej Alle, Jeg har lige færdiggjort mit første semester på jura-studiet.. Dog, så går det ikke så godt. Jeg har det problem, at jeg oftest er god til, at formulere mig mundtligt, men virkelig dårlig til at lyde forstående skriftligt. Mine eksaminer på første semester er kun lige bestået med et ...
