Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13801 til 13820 af 52987
-
Bestem en ligning
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med flg.: En linje L er givet ved ligningen 2x-y+1=0 Bestem en ligning for den linje der står vinkelret på L og går gennem punktet P(4,3) Skal man sætte 3 og 4 ind i ligningen og finde a, eller skal man først differentiere den? -
overfladeareal :)
ForumindlægHej alle matematik-genier :) Jeg har denne opgave og overfladeareal er bare ikke min type opgave, så jeg haber jeg kan få lidt hjælp.. En bestemt type af lukkede beholdere har form som et retvinklet prisme, hvor grundfladen er en ligebenet retvinklet trekant. Endvidere er rumfanget lig med 100. ... -
Jernbanen - historie/samf.
ForumindlægEr der nogen der har forslag til oneliner, og problemformulering til emnet "Jernbanen"? Vi vil gerne skrive i historie A og samfundsfag B. Årets AT-formulering skal selvfølgelig indgå (landvinding eller gennenbrud). På forhånd tak :) -
10.klasse / STX
ForumindlægHej. Mine lærer mener at, jeg er meget motiveret, aktiv og engageret i klassen og timerene. Men mit snit er ikke så godt, så de mener derimod at jeg skal tage at et år mere; Altså Tiende. Eller jeg kunne vente og se om mit snit kom op på 5,7,(Hvilket jeg for at vide på Fredag) for så ville jeg ha... -
Palæstina konflikten
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en 24 timers historie eksamen. Mit emne er Palæstina konflikten og jeg skal præsenterer historiske problemstillinger og relationer til mogle tekster som hovedsageligt handler om hvordan de to befolkninger (israel bosætterne, og det palæstinensiske folk) føler at det er... -
Naturlige eller Kunstige grænser?HASTER!
ForumindlægHej jeg har et spørgelsmål med sammenhæng til Geografi: Har Danmark naturlige eller kunstige grænser? -
Karakter
ForumindlægJeg ville gerne vide, om der er nogen der ved, om ens årskarakter bliver regnet sammen med eksamenskarakteren, om den kommer til at stå alene på eksamensbeviset, eller om det kun er eksamenskarakteren der er gældende? På forhånd, tak. -
Et High School år i England
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 16 der er meget interresseret i et udvekslingsår i England. Er der nogen der kan komme med nogle erfaringer? Det kan både være ris og ros til organisationer eller om hvordan man planlægger det selv. Nogen der har prøvet det og kan sige noget om det? Jeg ove... -
Vista giver problemer
ForumindlægJeg har før brugt Miktex og TeXnicCenter på Win XP uden problemer. På min nye comp er der Vista, og det spiller ikke sammen. Jeg vil tro at jeg mangler noget i min installation, men jeg kan ikke gennemskue hvad. Jeg har dette dokument: \documentclass[a4paper,12pt,titlepage]{report} \usepackage[a... -
brug af seksualitet i reklamer
ForumindlægHvorfor gøre man brug af seksualitet, når man vil sælge sine produkter, fx en magnum is, parfume osv. -
samf, begrænsninger? AT-eksamen
ForumindlægJeg skriver i samf og rel og er meget i tvivl om samfundsfagets begrænsninger? Jeg har brugt den deduktive metode og ellers kun taget udgangspunkt i empiri: terrorlovgivningen OG den forhøjede terrortrussel. Hvis i har nogle stikord til metode må i meget gerne lige skrive dem, men behøver meget... -
iscenesætte?
Forumindlæghvad vil det sige at iscenesætte sig? -
Fejlsætninger
ForumindlægHeey Jeg har 14 fejlsætninger, men har kun fundet fejlene i halvdelen af dem. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde fejlene: 1. He found it very difficult to understand Chinese in spite of that he had studied it for five years. 2. Korfu is a wonderful holiday resort who has recent... -
Ligninger? Søger hjælp :/
ForumindlægJeg har en opgave som lyder således: Forklar hvordan man løser ligningerne y = ax + b, y = b * a^x og y = b * x^a med hensyn til x. Giv eksempler på andre typer af ligninger, og hvordan man løser dem. Jeg forstår ikke helt hvordan man gør dette :/ Er der nogen der har lyst til at forklare h... -
Demokrati
ForumindlægHej alle sammen Jeg har projektuge og jeg har om demokrati. Min lærer vil gerne have at jeg har om demokrti i vesten.. Kan ikke komme med nogle spørgsmål til min problemformulering? Er helt lost! Tak på forhånd :-) -
krige i old, - en hjælpende hånd mangler!
Forumindlæghej. Jeg skal meget snart op i oldeksamen , men jeg mangler lige at få styr på hvilke krige der skal huskes - nogle der bare kort kan skrive hvilke? PErserkrigen, Den Peleponniske krig (Athen vs Sparta) - og hvad mere? på forhånd, Tak! -
F_res
ForumindlægKan F_res godt være negativ? Hvad betyder det rent fysisk? -
Strømmens retning
ForumindlægGår strømmen fra minus til plus eller fra plus til minus?.... xD -
1973 Danmark: Krise - økonomi og politik
ForumindlægHejsa Jeg sidder til Stx's 24timers historieeksamen i øjeblikket. Jeg har trukket det overordnede emne, Kriser - økonomi og politik. Jeg har fået følgende materialer 1. "Jordskredsvalget" 1973 (tekst om valget af Per Bendix) 2. Fremskridtspartiets første program 1973 (uddrag) ... -
Hvordan? :)
ForumindlægBenyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket M = M0*a¯t
