Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 13881 til 13900 af 27879
-
dansk eksamen 2004
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ved nogen af titlerne på de tekster man kunne få til studentereksamen 2004. -
To linjer
ForumindlægNogle der vil rette det nedenstående sætning, pls. -
fyC/engA - rumrejser
Forumindlæghej, Jeg tager udgangspunkt i '2001 A Space Odyssey' (rumrejsen 2001), men er der nogen, der har en ide om hvordan man evt kan få koblet noget fysik henover? Hej hej -
AT årsprøve fremlæggelse
ForumindlægNogen som kan fotælle mig om hvordan AT årsprøven fungerer. Er der derudover nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig, og hvilken rækkefølge man skal fremlægge i, således så jeg kan lave mit stikordspapir, samt hvor meget og hvad man skal have med i fremlæggelsen? Og hvorda... -
SRP: Vurdering - om ligestilling
ForumindlægHej alle, hvordan laver man en god vurdering i srp? Skal man fx inddrage forskellige argumenter og holde dem op mod hinanden, men i så fald, hvordan adskiller vurderingen sig fra en diskussion? MIt spørgsmål i vurderingen er om kvinden har opnået ligestilling idag. Hvad er Jeres holdning ... -
hjælp til prøve i morgen !
Forumindlægey, alle sammen :) i morgen ca. kl 8.05 og to timer frem har vi en matematikprøve omhandlende trekantsgeometri, lige store koefficienters metode og enhedscirklen. De to første har jeg styr på, men ville værdsætte, hvis nogle af jer kunne komme på herinde i morgen tidlig og hjælpe mig med enhedsci... -
Et par gode råd??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har snakket med min engelsklærer og han har lovet mig at hvis jeg får 10/12 i terminsprøve vil han hæve min skriftlige karakter fra 7 til 10. Er der nogen der har nogen gode råd for skal simpelthen op på den 10'er der= :D -
alfapartikler - masse, effekt og dosis
ForumindlægHej - Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der kan give mig et hint eller to til denne opgave. Håber I kan fortælle mig, hvilke formler jeg skal bruge, til at besvare opgaverne...En radioaktiv der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, s... -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ... -
Finde Stamfunktion (integralregning)
ForumindlægHej. Hvordan finder jeg stamfunktionen til: f(x) = (0,5x+3) * x2 Ved godt at jeg skal bruge en regneregel, men er der ikke en, som måske kunne udregne dette eksempel, så jeg kan se, om jeg forstår den!? -
antal problemstillinger
ForumindlægJeg skriver i fagene historie og biologi, jeg har valgt at skrive om Darwins evolutionsteori, men lider pga. pladsmangel. Har hele 9 problemstillinger: • Hvem var Lamarck? Og hvad betød han for Darwin? • Hvor rejste Darwin hen? • Hvad er hovedpunkterne i Darwins evolutionsteori? o ... -
positron
ForumindlægHey :)ville lige høre om der var nogen der vidste hvordan positroner dannes... for kernen indeholder jo ikke positroner..Mvh Eva -
Fysik hjælp
ForumindlægEnergiformer og energiomsætning: Jeg skal præsentere energiomsætning ved temperaturtilvækster og faseovergange. Vi har fået udleveret nogle stikord: Varmefylde, varmekapacitet, termisk ligevægt, isolerede systemer. Nogen, der ville hjælpe mig med at forklare dette? :) tak på forhånd -
hjælp..
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til et spørgsmål om "De uanstændige" af Leif Panduro.. Karakteriser Panduros skildring af og holdning til modstandsbevægelsen – specielt i befrielsesdagene ( hvis i har læst andre skildringer, er det en god ide at sammenligne med dem!). På forhånd man... -
Ligningproblemer-2. Fejl i forrige indlæg
ForumindlægHej!V(x)=pi*x^2(r-(x/3))Skal løse ligningen:1,1=pi*x^2(0,85-(x/3))1,1/(pi*x^2)=0,85-(x/3)(1,1/(pi*x^2))+(x/3)=0,85Hvad gør jeg nu? -
Hey jeg har bruf for hjælp skal aflevere en opgave omkring multinatioselskaber det haster!! plz hjælp
Forumindlæghey skal skrive en opgave om multinationale selskaber Hvorfor betragter græsrodsbevægelser de multinationale selskaber som en trussel? Hvorledes præger de multinationale selskaber hverdagen for danske unge? kan ikke finde det helt store omkring det så ville være rart hvis der var nogle der gad a... -
terminsprøve
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve efter juleferien. Er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsning, lytte, grammatik og stil Matematik ... -
hjælp, hjemmeside?
Forumindlæghey .. nogen som kender en hjemmeside hvor der står noget om realityshows/ tv? altså hvad det er osv. -
Danskopgave ?
ForumindlægJeg har snart danskopgave i 1g og jeg har virkelig brug for forslag til en bog som jeg kunne læse til danskopgaven.Jeg er åben for alle forslag. Også fra tidligere gymnasieelever som allerede har prøvet at lave danskopgaver#Monty# -
Haster
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp.. skal lave reflektionssesay, men ved ikk havd den skal handle om? er der nogen der har nogle ideer? Det må meget gerne handle om multikulturalisme, eller fundamentalisme... Nogen med religon og kultur...plz hjælp.............
