Fysik

Fysik hjælp

06. juni 2015 af LouiseJense (Slettet) - Niveau: B-niveau

 Energiformer og energiomsætning: 

Jeg skal præsentere energiomsætning ved temperaturtilvækster og faseovergange.

Vi har fået udleveret nogle stikord:  Varmefylde, varmekapacitet, termisk ligevægt, isolerede systemer.

Nogen, der ville hjælpe mig med at forklare dette? :) tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2015 af hstreg (Slettet)

Har du prøvet at slå disse begreber op i jeres lærebogs register (formegentligt at finde bagerst i bogen) --- bare sådan af ren og skær nysgerrighed.

Eller er det fordi du ikke synes at jeres bog forkalre emnerne specielt godt ??


Svar #2
06. juni 2015 af LouiseJense (Slettet)

Synes personligt ikk, at jeg forstår det :(  Derfor ville det være lækkert, hvis der var nogen, som gad at hjælpe mig med at forklare det :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2015 af hstreg (Slettet)

Det er helt fair.

Det ville være næmere at hjælpe dig, hvis du udspecificere hvad det præcist er ved de forskellige delemner og begreber der volder dig vanskeligheder.


Svar #4
06. juni 2015 af LouiseJense (Slettet)

Tror mere, at det er stikordene, som jeg har svært ved at komple ind i "energiomsætning ved temperaturtilvækster og faseovergange .."


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juni 2015 af hstreg (Slettet)

Okay, lad os starte fra en ende af.

1) Hvordan er varmefylden og varmekapaciteten for et materiale relateret til hianden ??

2) Hvoran er temperaturændrinen for et materiale relateret til varmekapaciteten/varmefylden ??

Se evt. videon :   https://www.youtube.com/watch?v=xvNbwvENJiM


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. juni 2015 af hstreg (Slettet)

Jeg tror iøvrigt at du ville kunne løse hele dit problem ved at se de relevante (korte og yderst pædagogiske) videor :   http://www.frividen.dk/termisk-energi/


Svar #7
07. juni 2015 af LouiseJense (Slettet)

jeg forstår det stadig ikk :( 


Skriv et svar til: Fysik hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.