Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 13881 til 13900 af 45492
-
Perspektivering?
ForumindlægHej, hvis man skulle lave den bedst mulige perspektivering af en novelle f.eks... Kan i så referere helt præcis hvordan den skal være.. Jeg ved at man skal perspektivere med en tidligere periode f.eks Romantikken osv.. Men hvad ville være det bedste.. Kan i give et godt eks.? -
redegørelse i SRP?
Forumindlæghvor mange sider skal redegørelse i historie være på?? jeg har om oplysningstiden og skal redegøre den for dens ideer, jeg vil bare være sikker på om hvor mange sider redegørelse skal være på?? -
SRP- Afstæning
ForumindlægHeey er der nogen der kan hjælpe ang. studieretningsprojekten? Har Afsætning som hovedfag og mit bifag er engelsk Er der nogen der har nogle forslag om hvad jeg skal skrive om?? Vil gerne skrive om en virksomhed..men ved ikke hvad, og hvordan? Nogle ider om nogle problemformulering? -
AP (almenstudieforberedelse)
ForumindlægHej, jeg skal snart til prøve i AP på mit gymnasie også ville jeg lige høre om der er nogen der har prøvet at være til prøve i det. ? Er interessede i hvad man skal lave (opgaverne) osv. Lidt omkring hvad jeg kan forvente. :) PÅ forhånd rigtig mange gange tak. -
Ebbe Skammelsøn
ForumindlægHejj ! Nogle som kan give mig et link eller noter, oversættelser eller en anden (læse venlig) udgave af Ebbe Skammelsøn (riddervisen) :) ville være alle tideres, og guldkorn er klassé :D -
Roman
ForumindlægHejsa, er der nogen der har læst det grønne øje af katrine marie guldager? Jeg har nemlig nogle arbejdspørgsmål, jeg skal have besvaret, det kunne være dejligt med lidt hjælp. :) På forhånd tak -
Passende antal tekster?
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i religion og fysik. Fysikdelen har jeg styr på, men jeg er lidt i tvivl om religionsdelen. Hvad vil et passende antal tekster være? Jeg regner med at tage uddrag fra forskellige religiøse tekster (både nye og gamle), så hvor mange A4-sider vil være passende? Jeg tænker ... -
lidt på bar bund - forstår det ikke?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl - hvad siger den her strofe: hvor smiler fager den danske kyst og breder favnen, når solklar bølge og sommerskyer og skib med lyst Altså i den første verslinje kunne det være besjæling - da den har menneskelig egenskaber, men hvad med det andet? -
Old eksamen
ForumindlægHej jeg ville høre om nogen kunne fyre tips af som alle os der skal op kunne få gavn af? F.eks. hvordan man skal disponere en eventuel eksamen? Hvad skal man fokusere på osv. -
AT. desperat efter hjælp.
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og koger over min AT-synopsis. Jeg sidder fast i metoderne, jeg fatter virkelig ikke hvilke metoder man skal bruge i naturgeografi. Jeg har nemlig om svantes teori, hvis I ved hvem det er. Det var ham som udfra hans beregninger kunne konkludere at industrisamfundets krafti... -
sekundærlitteratur til rend mig i traditionerne????
ForumindlægHej :) Jeg sidder, og er ved at skrive 2.årsopgave i dansk om romanen "Rend mig i traditionerne" af Leif Panduro. Jeg har dog utrolig svært ved at finde noget sekundærlitteratur til denne roman. Hvad kunne dette fx være?, jeg forstår nemlig ikke helt hvad jeg skal. -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Kunne virkelig godt bruge en smule hjælp. TAK
ForumindlægJeg har fået til opgave i engelsk hvor jeg skal skrive en essay på baggrund af : The short story : A painful case by James Joyce Dette er opgaveformuleringen: Et essay på 500-600 ord om en Joyce-novelle, hvor du inddrager din viden om den biografiske, historiske og tematiske baggrund samt citer... -
At "Vurder" hvordan gøre man det
ForumindlægHej når jeg skal skrive en vurdering af et emne i sin opg er der så en bestemt måde jeg skal skrive det op på og kan du evt. give mig et eksempel på en tekst der vurder et emne. -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægHej alle Jeg skal lave tværfagligt eksamensprojekt i samfundsfag og religion. Jeg har har valgt at skrive om det arabiske forår. nærmere beskrevet: Ungdommen i Iran - vestlig påvirkning/indvirkning møder et teokrati - Hvordan er man troende muslim i et teokrati, samtidig med den vestlig... -
Fransk eksamen
ForumindlægHej. Nogen, der ved, hvordan fransk eksamen foregår på gymnasiet? Går i 1.g og har det på B-niveau. Altså fortsætter. -
Kim Fupz Aakeson dansk mundtlig afgangsprøve
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i dansk mundtlig afgangsprøve d. 17/6, og jeg har trukket Kim Fupz Aakeson. Jeg ved dog ikke, hvordan jeg skal få det hele til at forløbe, hvor jeg skal begynde, og hvor jeg skal slutte.. Håbede at der måske var én, der skal op i det samme, der måske kunne hjælpe mig... -
Digt af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig hvad digt af Tove Ditlevsen handler om? På forhånd tak -
Dansk eksamen
ForumindlægJeg har trukket "Kærlighed og forførelse" som fordybelsesområde i dansk eksamen (prøveform B, mundtlig), men jeg har virkelig brug for hjælp til at finde en tekst der omhandler det nævnte emne... Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe :-) -
Musik eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til musik eksamen på c-nivau, og jeg tænkte på om der var nogen der lige kort kunne fortælle hvad den gik ud på? På forhånd tak!
