Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13921 til 13940 af 52987
  • Litteraturhistorie - Poetisk Realisme

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået en opgave for i dansk hvor jeg skal lave en 10 minutter lang mundtlig fremlæggelse om Poetisk Realisme. Problemet er at jeg er meget i tvivl om hvad poetisk realisme egentligt er. Er der nogen er jer derude der kan hjælpe mig med min opgave? Rohat
  • Beregning af optimale priser og mængder?

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet en opgave hvor jeg skal beregne den optimale pris og mængde af to givne produkter. Jeg har følgende oplysninger: Efterspørgselsfunktioner: Q1=(285-P1)/5 Q2=(275-P2)/3 Variabel omkostningsfunktion: TVC=5(Q1+Q2)+0,075(Q1+Q2) Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej?
  • Rette tysk

    Forumindlæg
    Hej en der vil rette min tyskstil på ca 200 ord? :-D
  • 4 tal

    Forumindlæg
    Hvorfor er det jeg kun har fået et 4 tal men burde jeg ikke få mere end 4 tal. tak på forhånd
  • VIGTIGT HASTER MEGET!

    Forumindlæg
    på en arbejdsplads får medarbejderne en lønstigning på 3% . hvad bliver deres nye timeløn, hvis de før havde en timeløn på a) 100 kr. b) 90 kr. c) 110 kr. d) 125 kr.
  • 1 Mat spg

    Forumindlæg
    10.000 kr og forhold 2:3 Ved ikke det skal give enten 4.000 5.000, 6.000, 7.000 eller 8.000 Metode til det? På forhånd tak
  • Synopsis engelsk eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle derude (: ! Jeg går i 9. klasse, og skal snart op til mundtlig engelsk eksamen. Til den mundtlige eksamen, skal man have en synopsis med sig. Jeg har lavet overskrifterne såsom; Why did i choose this topic, who is this person, my opinion about him. så er mit spørgsmål så bare, under...
  • Skriftelig geografi

    Forumindlæg
    Pænt goddag:) Jeg er en pige, som går i 9.klasse, der har trukket skriftelig geografi som udtrækningsfag. Jeg er pænt forvirret over, hvilke emner man skal terpe om, og ja selvfølgelig er der de emner man har i ens geografibog, men samtidig er der stadig nogle emner vi endnu ikke har lært om. Hav...
  • Sinclai-kofficienten for en vægtløfter

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe med denne opgave? I a) er det meningen svaret skal være ca. 1,4 men jeg bliver ved med at får 1,2 selvom jeg udskifter 'm' med 62.
  • Foster diagnostik

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i min AT opgave skrive om fosterdiagnostik. Jeg sidder dog lidt fast i det samfundsmæssige, og håber at nogle vil hjælpe med lidt gode ideer :) Min problemformulering: - Hvilke konsekvenser har diagnosticering af kromosomfejl hos fosteret og hvordan kan dette undersøges, samt hv...
  • Dansk A Eksamen Kronik

    Forumindlæg
    Hej, gider i ikke give et respons på kronikken jeg skrev til eksamen i dag. Generation Y.
  • Forskellen på en interesseorganisation og en græsrodsbevægelse

    Forumindlæg
    Hej alle, er der nogen herinde, der kan give mig en forklaring på, hvad forskellen på en interesseorganisation og en græsrodsbevægelse er? På forhånd tak! :)
  • kiralitet

    Forumindlæg
    Hvorfor er vores hænder kirale? Man kan vel ikke snakke om, at de har fire grupper bundet til sig?
  • Målestoksforhold

    Forumindlæg
    Hej har en opgave jeg ikke kan løse vil i hjælpe mig?? :) 1. De køber en plade, der er 2 m Lang og 1,5 m bred. Tegn pladsen i målestoksforholdet 1:10 Hvor lang er den så i målestoksforhold og hvor bred er den så???
  • Cindy sherman og Annie Leibovitz

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde noget overordenet for disse fortografers måde at arbjede på ? jeg har meget svært ved at finde ud af om ALLE cindy sherman billeder er hende selv som er 'model' og hvilke virkemidler de arbejder med ? Peter.
  • Kan man få -3 til eksamen???

    Forumindlæg
    HejsaJeg har spekuleret lidt her på det sidste om hvad der skal til for at få -3 til en mundtlig eksamen i 3.g? Får man den kun, hvis man ikke møder op? Eller kan man også få -3 hvis man er meget dårlig.
  • Mediefag?

    Forumindlæg
    Hej hvad er mediefag helt præcist, og hvad laver man der? Tak på forhånd
  • Job i Århus.

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har nu søgt job i Århus i over en måned og har stadig ikke fået tilbudt jobs andre steder end som salgskonsulent hos et eller andet telemarketingsfirma. Da jeg ikke bryder mig om jobbet, har jeg afslået disse tilbud (har prøvet). Men jeg føler/har på fornemmelsen, at jeg ikke får et...
  • hvad er real/billedplan og utroværdig fortæller?

    Forumindlæg
    Hvad er real/ billedplan og hvad er utroværdig fortæller?
  • Differentiering af invers funktion

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i stå ved disse opgaver, som jeg har vedhæftet. Jeg håber, at kunne få resultat og mellemregning til ét par stykker af dem, da jeg så højst sandsynligt kan løse resten ved principlære, når det har sat sig fast.