Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 13941 til 13960 af 27879
-
Jer er helt tabt :(
ForumindlægHej alle...Jeg sidder med en stor opgave i samfundsfag og er rimelig lost... Jeg skal lave en problemstilling + de 3 taksonomiske niveauer. Opgaven skal omhandle arbejdsmarkedet, og skal indeholde både økonomi, politik og sociologi. Jeg vil gerne skrive noget om ændringen på arbejdsmarkedet, alts... -
Fristil om det danske sprog
ForumindlægHej .. :) , nogen idéer til at skrive om hvordan man forholder sig til det danske sprog .. Det ville hjælpe meget-- -
Kronik vs Essay
ForumindlægHvad er de grundlæggende forskelle på en kronik og et essay? -
eniergi og kJ,
Forumindlægjeg har fået en opgave som jeg har lidt sværd ved. En juicebrik med 250 mL indeholder 10 kJ per 100 g. en pige på 55 kg. drikker denne mængde juice. hvor højt et bjerg skulle hun kunne bestige med denne energimængde?er dette realistisk? hvad sker der med energien, hvis hun bare sætter sig foran T... -
C-14
ForumindlægHej !Jeg sidder og er kørt med en opgave. OPgavens formål er at udregne antallet af C-14 kerner og derefter skrive hvor mange mol dette svarer til. Jeg har fået at vide at aktiviteten af kulstoffet er målt til 560 Bq. Nogen som kan hjælpe mig lidt? -
2 verdenskrig
ForumindlægVil i ikke nok hjælpe mig med at finde oplysninger om 2 verdenskrig... -
Hvor mange ord...
ForumindlægHvor mange ord skal jeres dansk stile fylde? Min fylder lidt over 1000 og jeg ved ikke om det helt er nok. -
Haster...Hjælp...
ForumindlægHvad var grundne til at man byggede muren i Berlin? Og hvorfor rev man den ned igen? -
stil
ForumindlægHej.. Er der en der kan rette min engelsk stil ?? og evt. hjælpe med den sidste opgave jeg har skrevet lidt. Det er om minimalisme hvad der sådan karaktersere det, give eksempler på hvor man kan se det.... http://peecee.dk/upload/view/165813 -
Blev Hitler, Mao og Stalin valgt til regenter?
ForumindlægBlev Hitler, Mao og Stalin valgt til regenter, da de kom til magten? -
opbygning af en Synopsis?
ForumindlægHej, tænkte på, om der var nogle af jer som have noget om hvordan en synopsis skal bygges op? -
Seriøsitet...
ForumindlægHej...Hvordan definerer du seriøsitet? Altså her inde på studi.dkMalfoy -
Komplekse tal og De Moivres theorem
ForumindlægHejsa, er der nogle som kunne forklare mig hvad De Moivres theorem går ud på? Det har noget at gøre med polarformlen for komplekse tals potenser... Er lige begyndt i første g, men har fået det her for :-( -
noget ala biblioteksvagten
ForumindlægNogen som kender en side som biblioteksvagten bortset fra, at man her kan spørge om at finde informationer og forskellige ting på nettet.... -
Psykologi model til eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h... -
Vis at det(A - kI) = 0
ForumindlægLad A være en kvadratisk matrix, og lad k være et reelt tal. Vis, at det(A - kI) = 0 (hvor I er identitetsmatricen), hvis og kun hvis der findes en vektor x ≠ 0, så Ax = kx. Indtil videre har jeg omskrevet ligningen, så (A - kI)x = 0, men jeg aner ikke hvordan jeg skal vise at det(A - kI) = 0... -
Reaktion mellem magnesium og oxygen
ForumindlægHej, vi har lavet et eksperiment med magnesium som blev varmet op indtil det reagerer med oxygen.Jeg bliver bedt om at argumentere for hvorfor en reaktion tog sted. Kan man sige at det er en eksotermisk reaktion? -
Forum til Billedkunst
ForumindlægHejDer er en meget vigtig ting der mangler her i den ellers udemærkede studieportal. Og det er et forum til faget billedekunst. Da billedekunst er obligatorisk og ikke noget, som vi får særligt meget teori i(i hvert tilfældet ikke i mit gymnasium), så kunne jeg bestemt MEGET godt bruge et forum f... -
Bakterie info. link + biolex linksøges
ForumindlægHejsaVi har skulle bestemme en ukendt bakterie og har haft nogle kontrol baktier.Jeg har været lidt rundt på google, uden at finde noget rigtig godt.Så nogle der kender en database eller ligende over bakterier/mikroorganismer.Der skal gerne stå noget om, bevægelse, ilt forhold, gram positiv/negat... -
Hej er der nogen der har skrevet om Aztekerriget i 2.g ?
ForumindlægHejsan :)jeg skal til at skrive en historie opgave om Aztekerriget. håber nogen kan give mig en ide til en god indledning :)??
