Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 13961 til 13980 af 163701
-
bevis om at a_n er absolut konvergent
ForumindlægHej, jeg er gået lidt i stå i denne opgave jeg har sat opgaven op som et billede, se venligst. jeg ved at hvis en række skal være absolut konvergent skal leddene vre konvergente og positive. jeg ved også at leddene er ikke lig 0. så dvs jeg skal kun vise at a_n er positiv. -
bestem konstanterne a, b og c i et andengradspolynomium
ForumindlægHar brug for hjælp til at opgave som lyder: En andengradspolynomium p(x) = ax^2+bx+c har rødderne 2 og 4. I øvrigt oplyses det at p(0) = -4. Bestem konstanterne a, b og c Jeg er kommet frem til at c = -4 har prøvet ved substitution at komme frem til a og b.. Er kommet frem til: 0 = 14a-3 Men så ... -
Bestem koordinatsættet til projektion af AB på a (Vektor)
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven som et billedet. A) har jeg fået svaret til at være 25. B) Jeg kan kun finde hvordan man kommer frem til projektion af b på a, og kan ikke finde i min formelsamling hvordan jeg skal kunne finde frem til koordinatsættet. Håber i kan hjælpe. -
Omskriv følgende udtryk til formen b*x^a
ForumindlægJeg skal omkrive (2*sqrt(x)*3)*x^2 til formen b*x^a hvordan gør jeg det? -
STX Matematik A 6. december 2013
ForumindlægHej, Er der en som har eksamenssættet; STX Matematik A 6. december 2013. Så må du meget gerne vedhæfte det, da jeg gerne vil øve mig på dette eksamenssæt :) -
Budskab i "Life is a bitch"
ForumindlægHallo:) Jeg skal meget snart aflevere min synopse i dansk. Jeg har trukket kortfilm og valgt kortfilmen "Life is a bitch", som jeg nu har gennemanalyseret. Men jeg kan bare ikke helt finde ud af budskabet. Nogen, der kan hjælpe mig? :D -
Vektorer som skal stå vinkelret på plan i a b og c
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet punkterne A(2, 1, 3) B(-2, 0, 3) og C(1,-1,-2) Bestem en vektor der ståe vinkel ret på plan a b og c -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
SRP i Matematik A og Design og Arkitektur C?
ForumindlægHejsa, jeg skal snart vælge fag og emne til SRP, og her overvejer jeg at vælge fagene Matematik A og Design og Arkitektur C. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer til disse fag? og eventuelt ideer til emner? - Jeg tænker overordnet noget med, hvordan matematikken indgår i arkitekturen og ... -
Eksamenssæt matematik A(25 maj, 2012)
ForumindlægHej folkens, er der nogen der har eksamenssættet fra i dag(matematik A-niveau 25 maj 2012) Kunne tænke mig at prøve regne den da jeg skal op til eksamen her næste uge. -
SRP - Matematik A og informatik/datalogi C
ForumindlægJeg er desperat efter gode emner til SRP i Mat og Informatik. Jeg kan kun finde numerisk analyse. Ville heller ikke have noget imod at skrive i fysik A og informatik/datalogi (jeg skriver datalogi, da min informatik lærer har valgt ikke at undervise os i informatik, men datalogi i stedet, da v... -
Reduktion af (a^2+b+3)*(3-b)
ForumindlægJeg skal reducere udtrykket: (a^2+b+3)*(3-b) Indtil videre har jeg gjordt følgende: (a^2+b+3)*(3-b) 3a^2+3b+9-a^2*b-b^2-3b -Jeg gangede alle ledene ud med hinanden 3a^2+9-a^2*b-b^2 (det er lidt rodet at se på, men jeg mener 3*a*a + 9 - a*a*b - b*b) Men nu er ... -
find a og b , f(x)=ax+b
ForumindlægEr ny herinde, så håber at nogen hjælp mig :) Min opg lyder sådan: Jeg skal finde ud af ozonlagets årlige gennemsnitstykkelse er, og det skal man kunne finde ved hjælp af f(x)=ax+b, hvor x er antal år, og så skal man finde a og b. Der er opgivet at f(2)=348 og f(10). Problmet er at jeg ikke kan f... -
Forberedelse til skr. eksamen maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej SP-ere!! Dem der skal op til matematikeksamen A maj 2010 - hvordan forbereder I jer? Jeg skal op ligesom jer 25-05 2010 9:00, men jeg er lidt "clueless" på hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg bare læse op på alle 3 år eller er der nogen som har en formodning om hvad vi kan ... -
Rettelse af grammatik i tekst - Niveau A - På forhånd mange trak
ForumindlægHjælp til rettelse af grammatik -
Skriftligt Mat A STX 24 maj 2013
ForumindlægHej derude :) Nogen der er søde og ligge deres besvarelse af eksamenssættet fra den 24. maj 2013 herind? :) Eller bare skrive facit??? Mvh -
VØ A eksamen 15. august 2014
ForumindlægHej! Jeg leder efter eksamensopgaven i VØ fra august 2015, da jeg er lidt stuck med en aflevering. Nogle der kan hjælpe? På forånd tak! -
HJÆLP til problemformulering og problemstilling i AT2015 (psykologi C & samfundsfag A)
ForumindlægHej guys Jeg har altid svært ved at lave gode problemformuleringen og -stillinger, da det ikke kommer til at lyde 'godt', og tænkte I havde nogle ideer ?!? Jeg skriver AT2015 i psykologi og Samfundsfag og har om nazistisk propaganda under Holocaust. Jeg skal kæde det sammen med dette år... -
Live like a dog, alone - resume og analyse HJÆLP
ForumindlægNogen forslag til en rigtig god analyse af denne tekst? :) -
Biologi - Energi og muskler a. 10 min.
ForumindlægHej Er der ikke lige nogle som kan hjælpe med disse spørgsmål? - Hvordan får kroppen energien til sine livsprocesser? ? - Forklar kort hvordan vores muskler er opbygget og fungerer. ? - Gør rede for hvilke energisystemer kroppen anvender hvis man løber i moderat tempo i ca. 10 min.
