Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 13961 til 13980 af 46442
-
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
Skal der meget til for at bestå?
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i historie på torsdag og jeg er i fulde gang med at læse 3 års pensum. Jeg har aldrig været god til at skrive noter i dette fag og min hukommelse.. ja.. Jeg tror at det er fordi jeg aldrig rigtig er blevet 'fanget' af faget..Så lyder mit spørgsmål på, er det meg... -
HJÆLP SØGES - HASTER
ForumindlægHej, Jeg står i den uheldige situation, at jeg netop har fundet ud af, at jeg MANGLER noter til: "Af Venstres parti program", som er opgivet som kilde til min historie-eksamen i morgen! Jeg er helt rundt på gulvet, og mildest talt i panik. Den står som kilde 6, s.20 i Kilder til Danmark... -
Tidslinje
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg skal til historie eksamen i morgen, og jeg er pisse nervøs. Jeg sidder og har læst hele min bog igennem + skrevet noter på over 20 sider. Det jeg mangler, synes jeg, er at få et overblik over forskellige tidsperioder i Danmark. Er der nogle der kan det? ... -
Fra jæger til Bonde - prøveoplæg
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og jeg har fået en opgave i histore. Det er et prøveoplæg fra da man skulle op til skriftlig historie til eksamen. Opgaven hedder fra Jæger til bonde. http://www.viauc.dk/cfu/fag/historie/historieiskolen/Documents/Gyldendal%20pr%C3%B8veopl%C3%A6g.pdf kan ses på nogle ... -
Kildekritik af Mandela tekst
ForumindlægHej allesammen Til sommer har jeg AT-eksamen og jeg har valgt emnet Apartheid i historie og engelsk. Jeg skal i opgaven fokuserer på "det gode liv" og hvordan det fremstilles i talerne/kilderne. Jeg leder derfor efter en tale af ANC eller Nelson Mandela, som ville fungerer godt ... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Historiebrug i AT 2010
ForumindlægHej alle sammen I mit AT projekt har jeg valgt historie som det ene fag. Men med hensyn til metoder, hvad har i tænkt jer at sige der? Min historielærer siger, at det primært er kildekritik jeg skal komme ind på, men det tager jo ikke engang 1 minut at forklare, at man har brugt troværdige kilder... -
Holinshed notater? Hjælp (engelsk)
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har notater til historien Holinshed? Den handler om en konge der hedder Leir, som fordi han er ved at blive gammel, vil finde en der skal afløse ham. Derfor går han til sine tre døtre og spørger hvorfor han skal gifte dem væk. Jeg skal bruge notater, fordi jeg ikke rigt... -
KS på HF
ForumindlægHej alle :) Jeg går på hf og har faget ks, som er et tværfagligt fag (samfundsfag C, religion C, Historie B). Eksamenen foregår på den måde, at jeg trækker et emne hvor alle 3 fag selvf skal indgå. Mit spørgsmål er så nu, hvis jeg består og eksempelvis får 7, og min uddannelse kræver at jeg har h... -
Hvad blev karakteren?
ForumindlægHej alle Så er AT overstået for mig og mange andre. Har på fornemmelsen, at det er temmelig høje karaktere der generelt er givet - så nu er jeg lidt nysgerrig - Hvad har i fået? Jeg fik selv 12 :) !!!! -
Leksikon.org - kildekritik?
ForumindlægHej alle derude, Jeg vil høre om Leksikon.org er neutrale mht. Palæstina/Israel konflikten? Tak skal I have. -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
Hvad kræver det?
ForumindlægHej allesammen! Jeg overvejer at tage Billedkunst C som valgfag på HTX, men hvad kræver det for at få gode karakterer? Jeg har tidligere tegnet meget, men i 6. klasse begyndte jeg at illustrere på computeren istedet, så jeg har ikke tegnet seriøst i lang tid. Bedømmes karakteren på analyse-... -
Novelle analyse ord HASTER!!!!!!
ForumindlægDaw alle i dejlige mennesker. Jeg har et lille spørgsmål omkring noglge ord. Er der nogen der kan noget i retningen af kronologisk, flashback osv. osv. osv... Og det HASTER VIRKELIG MEGET skal nemlig op tirsdag den 10. kl 10 og det skal printes ud inden plz håber at der er nogen der har nogle or... -
Religion
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med at besvarer disse spørgsmål: Hvad er religion? Hvorfor er der et religionsfag i gymnasiet? -
Hvad går Lærer og lægekonflikt ud på?
Forumindlæger der nogen som kan forklare mig, hvad lærerlockouten og den nye lægekonflikt går ud på ? (i forhold til fagforeninger og regeringsingreb). Er nemlig helt lost i forhold til det samfundsfaglige -
Tjernobyl ulykken
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i dette års AT-eksamen om Tjernobyl ulykken i fagene Historie og Biologi. Til "historiedelen" mangler jeg ikke noget, men der skulle ikke side nogle personer, som vidste om der fandtes nogle journaler/rapport osv. fra undersøgelser af betydningen/konsekvener elle... -
Engelsk disposition. KAN IKKE FIND ET EMNE
ForumindlægHejsa Jeg skal til en prøve eksamen i engelsk mundtlig. Vi har overemnet Canada, men jeg kan bare ikke finde et underemne jeg synes er interessant! Har prøvet med Royal Canadian Mounted Police, men der står ikke ret meget om det og jeg skal snakke i 7-10 min omkring emnet. Er overhoved ikke inte... -
Produkt til historieeksamen. Emne: første verdenskrig
ForumindlægHej alle Jeg skal op til eksamen i historie og har trukket emnet første verdenskrig. Jeg har valgt at min underemne skal være "hverdagen i Danmark under 1. verdenskrig", men jeg kan ikke finde på nogen ideer til hverken problemstilling eller produkt. Er der nogen som har nogle gode ide...
