Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14061 til 14080 af 20689
-
Projektopgave.. Emne???
ForumindlægGod aften derude. :) Jeg står og skal lave projektopgave ( 20-30 mins. fremlæggelse) her om en uge, men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg har derfor oprettet denne tråd, og håber på, at kunne få lidt inspiration. Overemnet lyder, "Når grænser flyttes" (og så kan man jo selv... -
Matemarik A
ForumindlægHej. Jeg vil bare spørge hvilke ting man kommer til at arbejde med når man får Matematik A? -
Haster
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan man undersøger u/grupperede observationer? På forhånd tak. -
Termodynamik
ForumindlægHej, hvordan kan jeg løse vedhæftede opgave? -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
Distribution
ForumindlægJeg skal op i morgen, og jeg har ingen anelse om hvad distribution er?? Jeg har aldrig haft om det? PLEASE hjælp mig i tide -
eksamen i morgen
ForumindlægJeg skal op i morgen og jeg ved ikke hvad jeg skal sige i den novelle jeg har valgt er der en som tanker tilbage nogen gange og elles går alt som tiden kommer hvad hedder det så når det er i komposition er det kronolosk eller flash back ? Tak for hjælpen hvis du/ i kan -
Halveringstid, Uran-238 og Radon-222.
ForumindlægHvorfor har uran en halveringstid på 3,8 døgn, og radon en halveringstid på 4.500.000.000 år? Og hvordan finder man ud af at det er den halveringstid de har? Altså hvordan beviser man det? -
Græs og gamma-stråling
ForumindlægHvordan kan følgende opgave løses? "Nogle græsfrø skal i forbindelse med et biologisk eksperiment udsættes for gamma-stårling. Hvor mange gange øges den stråling frøene modtager, hvis kildens afstand til frøerne ændres fra 20 cm til 20 cm?" Skal man have fat i halveringstykkelsen? -
Videnskabens feljtagelser
ForumindlægKan I nogle eksempler på at videnskaben engang troede noget og så viste det sig at være forkert? Der er jo den klassiske med kemikeren Antoine Lavoisier der sagde: "Stones cannot fall from the sky, because there are no stones in the sky!" men det var inden man lærte begrebet meteoritt... -
stx eller htx
Forumindlæghej jeg skal snart starte på gym. men har et lille problem. på STX hvilken fag skal man op i? og vil det betale sig at tage HTX når man alligevel skal læse til medicin efter? jeg mener hvor mange fag skal op der? er de begge lige svære, da man ikke får lige så mange fag i HTX som i STX.... -
optagelsesprøve.
Forumindlæghej. På min ansøgning til gymnasiet har min lærer skrevet, at der anbefales, at jeg skal til optagelsesprøve. Er der så en chance for jeg ikke skal ? -
ledningssystemet
Forumindlæghej hvordan foregår ledningssystemet, har læst det men havde svært at forstå den. -
hjælp!!!
ForumindlægJeg mangler lige en forklaring på en opgave i orbit b... det er opgave O2.14, jeg kan ikke rigtigt få mit hoved til at løse den :) så hvis der er nogen derude på forhånd tak -
Når metallerne bliver til ioner?
ForumindlægHvad sker der når metallerne bliver til ioner? På forhånd tak (: -
induktion og transformation
Forumindlæghej, nogen der kan forklar mig hvad induktion og transformation er? ved næsten intet om dem..... håber at der er nogen som kan hjælpe. på forhånd tak :) svar venligst til min indbakke. -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
jordens undergang mangler strøm
ForumindlægLæste lige at Cern`s partikkelforsøg har større problemer en de sorte huller. Tænk verdens førende forskere er samlet ....millioner af penge og så har de ikke sikret sig strømforsyning ;) Det er sgu da "sort Humor" -
Stivelse og amylase
ForumindlægHej (: Nogen der ved om temperaturer spiller en rolle, når amylase skal nedbryde stivelse? "ødelægger" høje temperaturer amylasen, eller? -
brug af mange forsk. bøger i sin opgave
ForumindlægHEJ, Når man skriver sin Større skriftlig opgave, er det så bedst at bruge så mange forskellige bøger som muligt - ca. 3-5. Eller bedst at holde sig til 1-2 stk. tak
