Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14081 til 14100 af 20689
-
Sinusbølge?!
ForumindlægHvad er en sinusbølge?? Er der noget som kendetegner en sinusbølge? -
Hvilken videregående uddannelse er flest studerende blevet optaget på?
ForumindlægHej! Hvor finder jeg hvor mange der blev optaget på en videregående uddannelse? Her tænker jeg fx Ingeniør, jura og antal... Ug.dk Dst.dk? -
Is - energi
ForumindlægJeg har en opgave, som lyder: "300 g. isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18°C. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0grader." Dette får jeg til 11016 J. "Beregn dernæst den enerig, der nu skal tilføres for at smelte ist... -
Nanoteknologi
ForumindlægHej alle, Jeg skriver til jer for at bede jeg venligt om deltagelse i en spørgeskemaundersøgelse omkring den danske befolknings viden om, og holdning til, nanoteknologi. Undersøgelsen er en del af et forskningsprojekt hos Aalborg Universitets Nanoteknologifakultet. Besvarelse tager omkring 4-6 mi... -
Variabelsammenhænge og funktioner
Forumindlæghej alle sammen, Lidt matematik som volder problemer :/: 1.opgave: en bestemt løber kan løbe med den konstante fart 6,5m/s. Opskriv sammenhængen mellem den gennemløbne strækning og tiden. - Det forstår jeg ikke. Hvordan gør jeg det? (det er jo til en aflvering, så jeg forstår OVERHOVEDET ikke, ... -
Newtons love 2 små
Forumindlæg1. En klods glider ned af et skråplan med hældningsvinklen a=26º. Gnidningskoefficienten mellem klodsen og skråplanet er μ=0,45 Beregn klodens acceleration: a=g*sin(a)-μ*g*cos(a) ⇒9,82m/s2*sin(26)-0,45*9,82m/s2*cos(26)=0,33m/s2, passer det ? Vi giver nu klodsen et skub, så den g... -
Vands densitet
ForumindlægJeg har haft et forsøg hvor vi lavede en masse målinger af vand og saltvand. Skal lige høre, når man udregner vands densitet (densitet=masse g/volume ml) bliver enheden så ikke fx, 1 g/ml ? Og kan det passe at for almindelig vand ligger densitet på 1 g/ml og for saltvand ligger den på 1,05 g/ml? -
optagelsesprøve til en STX uddannelse!!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der gerne vil tage opatagelsesprøve for at kunne komme ind på Gym. Men det der undrer mig er, kommer man til at fortryde sit valg hvis man tager optagelsesprøve og ikke vælger at tage 10.klasse? -
Primær & Sekundær Litteratur?
ForumindlægHej folk derude. Jeg er en dreng som er i tvivl, hvad er en primær og sekundær litteratur? jeg kan aldrig huske/ forstå det?? håber i kan forklare det lidt detaljeret? Mange tak derude- -
Folkeskolens afgangseksamen?
ForumindlægSkriftlige eksamener og mundtlige eksamener hvilken kommer først? Og hvilken har man læseferie til + Hvornår får man læseferie & hvor lang tid varer den cirka? -
At gøre Studieportalen til en bedre hjemmeside
ForumindlægJeg har en rigtig god ide til at gøre studieportalen bedre. Jeg syntes at når man ligger en opgave at man også lige skal skrive opgaveformuleringen. Dette ville hjælpe en del med at finde den inspriration man i virkeligheden søger igennem opgaverne. Dette er bare en god idé .. -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
Lineær model
ForumindlægJeg har et problem. Jeg skal afleverer en matematikrapport, hvor jeg skal give et eksempel på en lineær model, og forklarer hvad en lineær model er. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak :D -
Energiingeniør
ForumindlægHejsa alle jer derude. Nogle energiingeniører derude, eller bare nogle der er lidt inde i alt dette ingeniærhalløj. Tænkte på, hvad uddannelsen indebærer, hvad bliver man rustet til at kunne? er det svært at få arbejde i det private som energiingeniør. Mht lønnen. Ved godt at UG.dk k... -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Keglestub - sammenhæng mellem vinkler?
ForumindlægHej Er der nogen, der kender sammenhængen mellem følgende to vinkler: 1. Vinklen mellem keglestubbens sidelængde s og dens grundflade G - visse steder omtalt som w. 2. Centervinklen i det cirkeludsnit, der opstår, når man folder keglestubben ud? Se evt. min vedhæftede illustration. Je... -
eksam spørgsmål
Forumindlægher er de 2 spørgsmåle ens???????????? Du skal redegøre for definition og tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. Du skal redegøre for definition og geometrisk tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. -
HS
ForumindlægAmplituden: Bestemmer b ud fra formlerne: Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg kommer frem til c og d? -
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
magnetisme
ForumindlægOk, bare lige et hurtigt spørgsmål: jeg har læst på wikipedia at der er mange stoffer der kan blive magnetiske. i min fysikbog står der at der kun er 4 stoffer der kan blive tiltrukket af magnetisme, hvordan kan det hænge sammen?? (en nordpol tiltrækker jo en sydpol, så alle magnetiske stoffer m...
