Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 14081 til 14100 af 321608
-
Hvad skal man bruge kilder i historie til ?
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie (Den kolde krig) Jeg har valgt 3 kilder 1. Churchills tale 2. Trumants tale 3. Marshall-hjælp Mit spørgsmål er, hvad skal man bruge de kilder til, når man kommer ind i lokalet ? Jeg har skrevet dem selvfølgelig på min "Disposition" men jeg ved ikke... -
forklaring - mellemregning
ForumindlægHejsa, er der nogle af jer kloge mennesker, som kan/har tid til at hjælpe mig med denne ligning. I en anden tråd fik jeg hjælp af @Mathon, men jeg vil gerne se mellemregningerne, så jeg kan forstå hvad han har gjort. Er der evt. nogle der kan forklare mig nedenstående udregninger? :) En funktion... -
Dimensionsanalyse
ForumindlægJeg sidder og er igang med en fysik-rapport, og skal beregne 2 tal ved en dimensionanalyse. Jeg kan dog ikke helt gennemskue, hvordan det skal gøres. Der står at jeg skal gøre følgende: Vi antager at hastigheden, v, af en lydbølge er givet som en potensfunktion: v=Fa⋅μb ∧ μ=(m... -
rettelse af DHO-problemform. (kort!!)
ForumindlægHej, nogen som kan være nogen dejlige mennesker og kigge på min DHO problemformulering - og komme med evt tilføjelser? Vil være evigt taknemmelig! DHO problemformulering Tema: Fra enevælden til grundloven. Overordnede spørgsmål Hvordan blev enevælden indført? Hvilken betydning fik den for... -
Notat: Socialdemokraterne - øge vælgertilslutning
ForumindlægHej, Jeg har mit første notat for i samfundsfag på A-niveau i gymnasiet. Opgaveformlueringen lyder således: Du er politisk rådgiver for statsminister Helle Thorning-Schmidt (S). Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan Socialdemokraterne kan øge vælgertilslutningen. N... -
Det postfaktuelle samfund
ForumindlægJeg er ved at skrive AT om medicinsk cannabis, hvor jeg skriver i biologi og samf. Jeg skal inddrage det postfaktuelle samfund, men hvordan hænger det sammen med medicinsk cannabis? Håber nogen der kan hjælpe Mvh Cecilie -
Lyd
ForumindlægI et forsøg udsender man en lydimpuls ved at slå to stykker træ mod hinanden: Med to mikrofone og en impulstæller måler man, at lydimpulserne bevæger sig med 1,5m på 4,4ms A) Hvilken værdi af lydens hastighed kan man udregne af forsøget ? Har formlen men er i tvivl om hvad jeg skal gøre.. Hjælp... -
manuskript
ForumindlægHej Jeg skal skrive stil og jeg har valgt at lave et foredrag for klassen, hvor selve opgaven er at lave et sammenhægende manuskript. Jeg kan ikke finde nogle lignende opgaver her på siden, så jeg tænkte om der var nogle der kunne sende en til mig. Jeg har nemlig aldrig prøvet denne type opgave ... -
Opstilling af formel
ForumindlægHej . Er der nogen , der kan hjælpe med følgende opgave: Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel uvikling P med en halveringshøjde på 5 km. a) Opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden ... -
Hjælp søges til mundtlig matematik - BETALT ARBEJDE
ForumindlægHej alle Jeg har meget svært ved mundtlig matematik, og skal til eksamen på B-niveau på HHX om 1 uge. Et af emnerne har jeg ekstra udfordringer ved, og det er differentialregning. Er der nogen, som kunne have tid og overskud til at hjælpe mig med at besvare nogle af eksamensspørgsmålene omkrin... -
B: Konkurrencetragtmodellen for modebranchen!
ForumindlægHejsa! Jeg har fået en case opgave, hvor jeg skal skrive om modebranchen. Skal jeg sætte en virksomhed eller et produkt i "Samme produkt"? Er lidt i tvivl. For hvis jeg sætter et produkt, kan "Samme produkt kategori" og Samme behov vel næsten være det samme? -
Regnestyk ?
ForumindlægHej Allesamen ., Jeg sidder med et regnestykke 3+7+6+2 = 18 Det jeg skal gør er at nævne de latinske betegnelser i opgave ., Så dvs. i opgaven skal man bare adderer alle talene sammen. Men jeg har et problem det med , hvad er en: faktor ? produkt og led ? Er det i selve stykket et to led... -
definitionsmængde.
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan man gør dette... kan simpelthen ikke huske hvordan. En funktion f er bestemt ved f(x)= x^2+3/2x^2+3x-20 Bestem definitionsmængden og fortegn for f. kan ikke huske hvordan man bestemmer definitionsmængden. Og er ikke helt sikker på det med fortegn for f.... -
Liv!
ForumindlægVi skal lave en opskrift på livets opståen. Vi har fået informationer om en kage, hvilket vi skal overføre til 'liv.'Den første er kage, den anden liv. Jeg har fået udfyldt nogle af kasserne, men har lidt problemer:Indgredienser: Sukker, bagepulver/gær, mel, æg og fedtstof --- ?Substrat: ... -
hjælp til portugisisk??
ForumindlægHejsan. Jeg har brug for hjælp til at oversætte en lille text på 5-6 linjer til portugisisk. Er her nogle portugisere eller nogen der kan tale portugisisk som kan hjælpe? :) -
SSO hjælp - indre eller alvidende synsvinkel..
ForumindlægNogen der muligvis har læst Visse hensyn af Christian Kampmann, og lige kunne hjælpe mig engang.. Har lidt problem med fortæller synsvinkel i romanen.. Jeg ville umiddelbart mene at det er alvidende eksplicit 3. personsfortæller, men en bekendt af mig har så fortalt at det ikke kan lade sig gøre,... -
Ideal gas ballon
Forumindlæg*** Jeg skal løse opgaven: Du har flere identiske balloner. Du bestemmer eksperimentelt, at en ballon vil gå i stykker, hvis dens volumen overstiger 0,900 L. Gassens tryk inde i ballonen er lig med alm. lufttryk (1,00 atm). (a) Hvis luften inde i ballonen er konstant på 22.00 °C og opfører ... -
Om reklamer og dårlig planlægning
ForumindlægHvem kender følelsen af at sidde natten før en aflevering skal afleveres, glo fraværende på den og ende med at skrive noget lort, fordi kl. er 1 om natten? (eller 2,3, for den sags skyld). Åh jo. Jeg sidder her lige nu og fortryder min dårlige planlægning, som har havnet mig i denne forbandede si... -
Projektopgave, om Hooliganisme
ForumindlægHej..Har et lille problem, vi skal til at lave projektopgave og jeg har valgt sammen med en anden dette emne 'Hooliganisme'. Jeg vil bare lige spørge om der var nogen der har haft om det eller noget i den stil, please, lig lige et par link til et par go'e sider med en masse stof om em... -
Stoffer
ForumindlægHvordan har I det med stoffer?Et bredt spørgsmål, men lægger også op til en bred diskussion...
