Søgning på: historie eksamen. Resultater: 14101 til 14120 af 46276
-
ILIADEN sang: 1, 2, 3 og 22
ForumindlægHeej alle.. Skal til eksamen på mandaaag :S.. sidder med Iliaden (oversat af Christian Wilster), og har som pensum sang: 1, 2, 3 og 22.. Evt. nogen som ligger inde meed notater til nogen af dem?:S.. -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Skuffet, trist, sur??
ForumindlægHvilken følelse får I når I får et skod karakterer som I ikke selv havde forventet at få?Her kan I evt. komme frem med jeres følelser omkring dårlige karakterer.. -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
Fiction versus non-fiction
ForumindlægHej :) Jeg sidder og kæmper lidt med at finde ud af om min besvarelse af sidste års 2g's eksamensopgave af en opgave der hedder Fiction versus non-fiction. Jeg vil meget gerne se den som andre har lavet. Jeg har afleveret den idag, men jeg er sådan en person der aldrig er tilfreds med mine op... -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke -
Fuld Pensum og ny reform.
ForumindlægHej jeg er kommet lidt i en fælde da jeg har nået et fraværs procent på 13 (ikke godt) samt jeg stadig mangler at aflevere diverse opgaver. Jeg er elev i 1.g musik. Syntes jeg læste et sted at det ikke længere er muligt for 1.g elever at komme op i fuld pensum mere, er det rigtigt? Vil gerne lige... -
Eksempler på prøve
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvor man kan finde eksempler på årsprøver på nettet til matematik på b-niveau? Gerne dem som ministeriet udsender (jeg har ikke selv kunne finde nogen). Tak. -
Kvote 2 ansøgning
ForumindlægHej folkens Jeg går lige nu i 3.g og overvejer at søge ind på tandlægeuddannelsen via kvote 2. Problemet er at ansøgningsfristen er lige rundt om hjørnet, og ifølge vejledningen til kvote 2, så skal man åbenbart have ehvervserfaring osv, hvilket jeg ikke har. Så nu undre jeg mig virkelig om, hva... -
APARTHEID HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Studieportalen :) Denne uge har jeg projektuge og mit overemne er racisme og, som underemne har jeg så valgt Apartheid. Det ville være til stor hjælp hvis i havde nogle gode hjemmesider eller nogle gode svar på spørgsmålene. Problemstilling: Hvorfor fik Sydafrika apartheidstyrer Arbej... -
Den røde tråd
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at give mig den rigtig forståelse indeen for essay genren? -
Noen der har læst "The Bats"??
Forumindlæghej..skal snart i gang med den..jeg vil være meget taknemmelig hvis der var nogen der ville give et kort svar..Hvad sker der egentlig i slutningen?jeg har i hvertfald forstået det sådan, at moren og faren begynder med at skændes igen..men hvad sker der egentlig med sølringen??er det faren der tag... -
Rettelse
ForumindlægHeeeeeeeeeeey peepz ' ! tænkte på om nogle af jer ikke lige havde et par minutter til at rette min SRP. Ikke den vildste rettelse, men bare evt kom med nogle kommentarer og grammatiske fejl som lige var sluppet forbi mig. Hilsen Mullehpiigen - Spred kærlighed. -
Hvem var Herodot?
ForumindlægLige en hurtig....:Hvem var Herodot? Altså... Hvor kom han fra? -
Pladetektonik
ForumindlægHvornår begyndte man at tale om pladetektonik rent historisk? -
Fortælleforhold
ForumindlægHvad betyder det hvis en fortæller har medsyn? -
Den Lille Havfrue
ForumindlægEr der nogen der kan relatere/perspektivere HCA "Den Lille Havfrue" til andre tekster mm.? \nHvis I har andre guldkorn om f.eks. tema, budskab eller andet til analyse er det meget velkomment :) -
Syrien konflikten
ForumindlægUdover en kort beskrivelse af IS baggrund og hvilken aktører der er med, er der så andre ting man kan komme ind på, hvis man skal redegør for situationen i syrien?
