Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 14121 til 14140 af 34041
-
Hvad Tror i ?
ForumindlægHej . jeg var til optagelses prøve på Hhx tirsdag. Engelsk og matematik gik Meget godt! Men i dansk, gik det fint ind til jeg skulle forklare hvor udsangsled og grundled og alle andre Verber var i et linje stykke. Jeg fandt da Uds. og grund.. men alt det andet var forkert . ... tror i at jeg komm... -
Matematiske modeller
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er nogl... -
Integralregning-beviser for integration af almindelige funktioner
ForumindlægHej folkens som overskriften så fint indikere kunne jeg godt bruge noget hjælp her. "Integralregning – beviser for integration af almindelige funktioner?" Er der en der ligger inde med et glimmrende bevis for hvordan man via integralregning beviser intagration af almindelige... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Fortæl om jeres studie
ForumindlægHej Til d af jer, som studerer på en videregående uddannelse i Odense: Har i tid og lyst til at fortælle og reklamere lidt for jeres studie? Jeg overvejer at droppe ud og søge noget andet end d. 5. juli. Jeg har overvejet at søge ind på Matematik, men er stadig usikker.. På forhånd tak! -
Andengradspolynomier
ForumindlægSå har jeg taget fat på den mundtlige matematik - første eksamensspørgsmål lyder: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf - rødder, toppunkt og beliggenhed i koordinatsystemet. Rødderne og toppunktet har jeg vist styr på, men det andet er sandsynligvis gennemgået i 1.g - og grundet mit i... -
Haster.. Hjælp til MAT på B-niveau
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik eksamen som jeg har på B-niveau på mit gymnasium. Et af vores spørgsmål som vi skal kunne svare på lyder: "gør rede for, hvordan differentialregninger finder anvendelse inden for økonomi til beskrivelse af en virksomheds omsætning, udgifter og ... -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
Texas TI-nspire
ForumindlægJeg har en texas TI-nspire jeg gerne vil sælge. Jeg har ikke længere brug for den da jeg ikke har matematik på hjniveau mere. Lommeregneren fejler intet, og jeg har alle de ting der kom med den, kabler, vejledninger og cd. Jeg sælger den for 1200 da den næsten ikke er blevet brugt. Skriv gerne... -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni... -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
AT - Sandheden / Rapprt
ForumindlægJeg går i 1.gog vi skal lave vores første lille AT opgave. Jeg skal skriveen rapport om "det betimelige i altid at fortælle sandheden". Hvordan skal man lige sætte en rapport op, når det ikke er noget naturvidenskabeligt. men i Dansk, samf, engelsk o matematik.?? HJÆÆÆÆLP! skal aflevere... -
Bestem vektorkoordinater
ForumindlægHalløj (: Jeg er ikke ret god til matematik og jeg vil gerne have hjælp til denne opgave som handler om vektorer i planet. Vektor a er parallel med en ret linje, der er givet ved ligningen; y = 4/3*x + 6 Bestem vektorkoordinaterne til vektor a Nogen der kan hjælpe med at give et hi... -
Pseudoreaktioner
ForumindlægHej. Jeg skriver i Srp om reaktionskinetik i fagene matematik og kemi. Jeg vil gerne vide, om pseudoreaktioner er en god ide, at have med i min srp-opgave, eller om disse reaktioner er noget, man ikke lægger så meget vægt på. Desuden vil jeg gerne vide, hvad disse reaktioner er, da det ikke frem... -
Maskiningeniør
ForumindlægHej SP Jeg søger en eller flere personer der vil fortælle lidt om hvordan det er at læse til maskiningeniør. I den forbindelse tænker jeg på sværhedsgraden af matematik, mængden af lektier, og så også bare hvad en almindelig hverdag på studiet går ud på, f.eks. med indhold og fag. Jeg skal neml... -
dumpet hvad gør jeg
ForumindlægHej Studieportalen, Situationen er, at jeg er igang med at afslutte 2.g hvor jeg fik 4 i skriftlig og 4 i mundtlig årskarakter i Matematik. I min skriftlige eksamen kom jeg til at aflevere i en anden form istedet for PDF og fik derfor -3... Den uddannelse jeg gerne vil komme ind på kræver Matema... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Prob. med ligninger
ForumindlægHej, jeg vil lige starte med at introducere mig selv, selvom det nok ikke er det rigtige sted, og med introducere mener jeg ik alt muligt med alder navn by osv, jeg mener bare, jeg går i 8.b og er god til alle fag udover matematik og fysik, da man bruge meget matematik i fysik og vice versa. Jeg ... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er...
