Søgning på: fransk noter. Resultater: 14141 til 14160 af 19217
-
Lille engelsk stil
ForumindlægDet her er første del af min engelske stil.. håber der er en der lige vil kigge den i gennem.. MV PeterWhen I walked of the quay and into the village of Schull, it all looked like a deserted ghost village where nobody lived. After a short research I found out why it looked like it did. It was the... -
1930'erne
ForumindlægHej Folkens.. Jeg skal skrive en litterær artikel om Gustaf Munch-Petersens digt "Og Gud talte" hvor jeg i min perspektivering skal inddrage de tidstypiske træk. Digtet er skrevet ca. 1934 og er surrealistisk og er præget af drømmen om kærlighed (håb). Men jeg har altid troet af melle... -
Integralregning Bestem F
ForumindlægJeg bøvler med matematikken idag:( Funktion f(x)= 2x-3 Med F betegnes en stamfunktion til f. Bestem F, når det oplyses, at linjen med ligningen y = x+5 er tangent til grafen for F. Sidder og kigger dødt i mine noter samt bøger efter noget vejl. Any help? Skal jeg sætte de to ligninger lig med hin... -
Hvorfor har propan-1-ol meget højere kogepunkt end propan
ForumindlægHej. Jeg er blevet stille dette spørgsmål, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget i mine noter. Jeg har hellere ikke haft held med Google, så jeg håber at der er nogle her inde der kan hjælpe. Jeg er blevet stillet følgende spørgsmål: Forklar, hvorfor for eksempel propan-1-ol og propan har m... -
Bevis af regnereglerne for bestemt integral
ForumindlægHej studieportals brugere. Det er således sådan at jeg har brug for beviserne af regnereglerne for bestemt integral. Jeg burde nok selv sidde og lave dem, men da jeg er i tidspres denne uge, så har jeg ikke rigtigt overskud til at få dem lavet. Jeg har søgt rundt herinde på studieportalen, men i... -
Enzymreaktion
ForumindlægGodt nyt år for det første og for det andet jeg sidder med nogele biologi spørgsmål som jeg har svært med at forstå! ( Problemet er Læseforståelsen). Jeg har en del svar og noter til spørgsmålende, men jeg forstår ikke hvad det betyder ! Hvis i kender et eksempel for forklaring, ville jeg v... -
INDEKSTAL
ForumindlægHej. Jeg har en matematik afl. for hvor jeg er stødt på en opgave med indekstal. Jeg har desværre smidt alle noter væk, så jeg er lidt på bar bund, og håber derfor på hjælp fra en af jer. Spørgsmålet lyder som følgende: Nedenstående tabel viser indekstal for prisen på isen Kung Fu i 1994 o... -
biokemi og fysiologi
ForumindlægHej!Jeg har nu afsluttet 2.g højniveau i biologi hvor vi bl.a. har haft biokemi. Dette er for mig et svært emne, men jeg har nu sat mig ind i det så jeg forstår det. Nu er mit spørgsmål blot - hvordan kan jeg på den mest effektive måde få dannet mig et overblik over biokemien i fysiologien? Jeg s... -
Platon - Staten
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i old på mandag, og en af de tekster jeg kan komme op i er et uddrag af "Staten". Jeg synes, det ville være spændende også at kunne lidt om resten af bogen, så man ligesom kunne sætte uddraget ind i en større sammenhæng. Derfor vil jeg spørge om der evt. er noge... -
Ang browser muligheder på siden
ForumindlægJeg tænkte på om det ikke var muligt for webmasteren at udvide siden med følgende funktioner:1) Muligheden for at se flere end 5 opgaver ad gangen når man f.eks. skal kigge et helt fag igennem? evt. så man kunne vælge at se op til 20-30 stykker ad gangen. Det er jo trods alt meget muligt i disse ... -
HJÆLP til 1.g terminprøve engelsk
ForumindlægJeg har smidt mine noter væk til følgende tekster:the waste landreuionsunday in the parkthe man who loved flowersi read the news todayindian campthe history teachermy parents kept me - by stephen spenderthe prophet - by kahlil gibranthe veldtthe speckled bandthus i refuse beelzynogle der kan hæl... -
Oversættelser
ForumindlægJeg mangler noter meget gerne referat på dansk af følgende tekster:- Miss USA-Emma knight- Arnod Schwarenegger- A question of blood- Circus lady- Mum's day out- The strong man- To keep the faith- Crime scene- Of mice and men (s. 61-81)- The fastest runner on sixty-first street.Håber at der er... -
Filosofi eksamen
ForumindlægHejNu det os snart ved at være tid for mig at komme til eksamen - nemlig allerede torsadg, så der er stress på!Hvis der er nogen der skulle sidde inde med noter til Rawls eller Rousseau, må i MEGET gerne sende dem pr. e-mail eller lægge dem ind. Der er nogen filosoffer der er meget indlysende hve... -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Pensum HJÆLP!.. Tysk notater ?!???
ForumindlægPLEASE HJÆÆÆÆÆÆÆPL Nedenstående tekster er pensum til tysk gymnasieniveau. Vil høre om nogen havde nogen noter til nedenstående tekster, også gloselister... TEKSTER FRA:Klaus Konjetsky : Der Fall in OberblaubergGrimm: der Teufel mit den drei goldenen HaarenM. Kunze/ S. Levay: ElisabehtDürrenmatt... -
Hjælp! - Roosevelt
ForumindlægHej. jeg er igang med min DIO, og er gået fuldstændig i stå .. Min problemformulering lyder således: Jeg vil først redegøre for finanskrisen i 1930'erne og for Franklin D. Roosevelt og hans tiltrædelse. Dernæst vil jeg analysere hans tiltrædelsestale i 1933. Jeg vil til sidst diskutere konse... -
Længer biled
ForumindlægEr der nogle der gider hjælpe mig med denne sætning:Da han af en eller anden grund ikke dukkede op igen, skyldtes det at han på denne skønne sommerdag var taget til stranden hvor han nød at være ude i naturen.Mit bud er:At this fine summer day, when he for some reason did not show up again it was... -
hjælp til en enkel sætning
ForumindlægHej Jeg skal oversætte denne sætning: Hun prøver ikke at lave en bedre stemning men begynder i stedet at snakke om hvor gammel hun er, hvilket får hende til at fremstå som en der har ondt af sig selv. Mit bud er: She does not try to make a better sentiment but starts talk about how old she is whi... -
Engelsk: indledning til essay
ForumindlægHejJeg skal skrive en indledning til et essay.Er der nogen der gider rette? Evt. komme med forslag til forbedringer.A lot of people want to be beautiful. People who have not got the looks have a harder way in life. Beautiful people get everything much easier. Why is it that we focus so much on th... -
Nogen der har læst denne tekst?
ForumindlægGo' aften allesammen :o)Jeg er ved at skrive et engelsk essay (højniveau, 3.g sproglig linie). Teksten jeg skal skrive om hedder "Not yet, Jayette", og jeg tænkte på om der var nogen der havde læst den? Jeg kan nemlig ikke finde en opgave om den, og jeg har RIGTIG meget brug for nog...
