Søgning på: fransk noter. Resultater: 14221 til 14240 af 19217
-
HJÆLP
ForumindlægJeg står i den (for mig uheldige) situation at spansk var det fag omstændighederne ville, at jeg skulle tilskikkes med. Det ville være synd at sige, at spank var toppen af poppen på mit skema. Jeg skal til eksamen her på fredag, og ville derfor høre om der var nogle der lå inde med noter, oversæt... -
bevis for ln(a*b)=ln(a)+ln(b)
ForumindlægHejSå stødte jeg ind i endnu et lille problem.I mit bevis i mine noter for reglen:ln(a*b)=ln(a)+ln(b)bruger jegg(x)=ln(ax)-ln(x)for at komme frem til det, er der nogen forklaring på det, eller bruger jeg blot den funktion for at vise reglen?Håber nogen kan hjælpe, sig endelig til hvis jeg skal sk... -
Xenophon
ForumindlægNogen der har læst Xenophons Anabasis der har nogle gode noter/guldkorn...!Der er især en ting jeg ikke helt forstår (vi har fået opgivet 3. bog) og så vidt jeg har forstået kæmper Xenophon i denne bog på grækernes side og hjælper dem med at komme tilbage - men hvorfor er det så lige at hans bog ... -
Eyjafjallajökull - konsekvenser
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om vulkanen Eyjafjallajökull i AT med fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal til AT-vejledning i morgen, og ville gerne fortælle en masse, men jeg kan ikke rigtig finde svar på disse problemer, som jeg ellers gerne bl.a. ville snakke om. Er der nogen, so... -
Eyjafjallajökull - konsekvenser
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om vulkanen Eyjafjallajökull i AT med fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal til AT-vejledning i morgen, og ville gerne fortælle en masse, men jeg kan ikke rigtig finde svar på disse problemer, som jeg ellers gerne bl.a. ville snakke om. Er der nogen, som ... -
eksamen :S:S
Forumindlæghej jeg er så "heldig" at jeg skal til eksamen i engelsk:p og jeg er i særiøse problemer hva angår noter, som jeg ikk har nogen af. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde rundt i nogle af følgende tekster?? place:D- Champagne Flight- A Fable- The man who loved Flowers- Mr. Kleinm... -
Tysk terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg skal op til tysk terminsprøve i morgen. Jeg er meget nervøs for prøven og i sær oversættelsen. Jeg er virkelig dårlig til at lave sætningsanalyse. Jeg ved godt hvor x og o skal være, men bliver i tvivl med genstandsled (trekant) og med hensynsled (firkant) og den der bølge man laver ... -
Eksamen - Goethe: "Der Fischer"
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve (1.g) på torsdag i tysk.Et af de emner jeg kan komme op i er:"Die Spaltung des romantischen Menschen". Jeg kan kome op i "Der Erlkönig" og "Der Fischer" af Goethe. Problemet er, at jeg lige har opdaget, at vi åbenbart havde om "der Fisc... -
hjælp -- mundtlig mat
Forumindlæghej jeg ska op i mundtlig mat B 2.g her om lidt over en uge.... men har ikke de bedste noter... da jeg har været på højniveau hold og kun har været på dette hold i 2 måneder... derfor har jeg misset det meste af 2.g pensum... og har været uheldig at få en lærer der er blevet fyret 5 gange på 5 fo... -
Tysk mundtlig
ForumindlægHej.Jeg sidder og er ved at dø over at skal til tyskmundtlig prøve på gym her på onsdag. Hvis noget kunne bidrage med noter til følgende tekster ville det redde mit liv:Die Blau schicht Die entscheidung Ein neues gesicht Neapel sehen Ein tag im Leben des Flissbandarbeiters SiegfriedEvt. no... -
ændre navn af bibliography til referencer
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive mit bachelor projekt, og har lavet en bibliography(referencer) kapitel. Men da jeg skriver rapporten på dansk vil jeg også gerne have at overskriften bibliography skal stå på dansk. Hvordan gør man det? Her er min kode som jeg bruger til reference delen: ... -
E = Dt × (½ × P0 + P1 + P2 + ... + ½ × Pn)hvad er Pn?
ForumindlægHej Jeg har lavet et forsøg, der går ud på at bestemme energiindholdet i et batteri. Jeg har taget målinger, hvor jeg har noteret effekten over nogle bestemte tidsintervaller. Jeg skal bruge denne formel til at beregne energien E = Dt × (½ × P0 + P1 + P2 + ... + ½ ... -
Syre base reaktion
ForumindlægOpgave: 0,1 M NaOH skal reagere med 0,1 M HCl I et 250 mL bægerglas, er der 20 mL HCl og opgaven består i, at man efterhånden tilføjer 0,5 mL 0,1M NaOH i i bægerglasset og undervejs udregne pH og dermed notere hvad pH bliver. Hvis man har 20mL 0,1 M NaOH og 20mL 0,1 M HCl blandet samme... -
Mundt. eks. -> Poor People's Cafe's
ForumindlægHejJeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig engelsk på fredag.En af de opgivede tekster er "Poor People's Cafe's", der er skrevet Douglas DunnI digtet gemmer der sig en masse skjulte citater og hints omkring Margareth Thatcher - Har jeg fået afvide. Desværre kan jeg ikk... -
King on King
ForumindlægNogle der har / har noter til / ved hvor jeg kan finde, et interview med Stephen King, der blev lavet i forbindelse med, at han jo har skrevet diverse Horror-romaner.. Det er et interview, hvori han fortæller om, hvorfor han skriver horror, hvad der skræmmer folk osv. Sagen er den, at jeg er komm... -
Oversættelse og betydning
Forumindlæg1.Taking a political idea to its limits, regardless of unfortunate reprecussions, impraticalities, arguments, and feelings to the contrary, and with the intent not only to confront, but to eliminate opposition. 2.Intolerance toward all views other than one’s own. 3.Adoption of means to ... -
Simpel ligning
ForumindlægJeg har glemt alt om matematik og håber en af jeg gider hjælpe:Solve for x and note restrictions.(b+2)(x-b+3)=0Ok jeg ganger paranteser igennem:bx-b^2+3b+2x-2b+6=0Og sammentrækker...8x-b^2+b+6=0Isolere x...8x=b^2-b-6Uhmmm og hvad så dividere med 8?...x=(b^2-b-6)/8Dette ligner ikke en løsning - fa... -
Kristendom - messiasforventninger
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle derude der kan give mig et svar på. I forbindelse med Kristendomsundervisning, havde vores klasse om messiasforventninger - mit problem er, at jeg har glemt hvad messiasforventninger helt bestemt går ud på. Jeg har set på nogle af vores tekste... -
Eksamensreglement Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik B, HTX i næste uge. Prøven er todelt, dvs. jeg skal forsvare en rapport samt trække et emne, hvor jeg har en halv times forberedelse. MIt spørgsmål er, hvad må man have med til forberedelsen?? Jeg tænker computer, matematikbog, noter osv. Måske er der eventuelt no... -
Goethe: Prometheus, Willkommen und Abschied, Auszug aus Faust
ForumindlægEr der nogen der har haft disse tre tekster samt har nogle gode noter og referater dertil?Jeg har fundet nogle ting her på Studieportalen samt via google, men synes stadig jeg mangler nogle ting jeg kan tage fat på til eksamen samt et grundigt handlingsreferat!Håber der er nogle der ligger inde m...
