Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14241 til 14260 af 154034
-
Ethanol Fremstilling
ForumindlægOm emnet er biologi/kemi er jeg ikke sikker på, men håber i kan svare alligevel: Jeg lavede ethanol da jeg gik på HTX (vodka for at være præcis), hvilket jo ikke er særlig svært, groft sagt skal man bruge gær, hvedemel og enzymer.. Men jeg undrede mig alligevel lidt over fremstillingen, for de... -
Hvem er faderen?
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg har fået en Biologi rapport for, hvor der er et spørgsmål der lyder: Karina (moderen) har blodtype A Bo har blodtype AB Søren har blodtype B Lille Lise har blodtype 0 a) Hvem er faderen til lille Lise, Bo eller Søren? Opstil genotyperne for alle personerne og begrund dit ... -
AT!
Forumindlægjeg har tænkt mig at kombinere biologi(A) og historie (A). Men jeg er usikker på, hvilket emne jeg skal vælge . Dog har jeg obduktion i tankerne , kan det lade sig gøre at skrive om det? når man tænker på metoder osv. jeg synes der er alt for mange der skriver om mendels arveænlæg på min skole, d... -
SRP hjælp
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP og skal aflevere i overmorgen. Jeg skriver i biologi (A) og dansk (A) - bio er mit studieretningsfag. Jeg skal analysere bogen "Lille Menneske" af Charlotte Strandgaard og ville blot høre, om der var en person, der er dygtig til at analysere tekste... -
AT emne (samf + ?)
ForumindlægJeg er så uheldig at have en naturvidenskabelig linje (mat a, bio a, id b) og jeg kan SLET ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om. Jeg har valgt at sige at jeg vil skrive i samfundsfag, for jeg tror at jeg vil kunne bruge det uanset hvilket emne jeg vælger, men mit problem er fag nummer to. Eft... -
Spørgsmål til opgave
ForumindlægHej alle, Jeg har fået udleveret en opgave i biologi, men har lidt problemer med nogle af spørgsmålene. Jeg ville sætte enorm pris på, hvis nogen af jer gad se på dem! Spørgsmålene er her, på forhand tak :) 1) omhandler blodsystemer hvor der er en case om en kvinde med A+ a) hvad er hendes g... -
Undervisning i de naturvidenskabelig fag tilbydes!!
ForumindlægHej allesammen Jeg studerer farmaci på SDU på 3 år, og er efterhånden kommet godt ind i de naturvidenskabelig fag. Derfor tilbyder jeg nu privatundervisning til de elever, der evt. skulle have lidt svært ved fag som: -Matematik (folkeskole til A-nivaue gym) -Fysik (folkeskole til ... -
Perspektivering
ForumindlægHey alle. Jeg skriver SRP i biologi A og historie A, men er i tvivl om hvad jeg skal perspektivere til. Mit emne er atombomben - årsag og konsekvenser, hvor min overordnede problemformulering lyder: Hvorfor valgte USA at smide atombomberne over Hiroshima og Nagasaki i sommeren 1945 og hvilke bi... -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og skal igang med AT. Jeg vil gerne hvis jeg kunne kombinere fagene biologi (A) og historie (A) med hianden. Hertil vil jeg vælge 2. verdenskrig og menneskeforsøgene herunder. Problemet ligger i at jeg ved ikke hvordan jeg skal koble disse til ''kampen om det... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
FitzHugh-Nagumo modellen og alkohol
ForumindlægHej! Jeg er så småt begyndt at gå i gang med min SRP, som skal skrives i biologi A og matematik A. Derfor har jeg valgt at undersøge alkohols effekt på nervesystemet - mere konkret membranpotentialet. Dertil vil jeg undersøge, hvordan man kan modellerer disse nervesignaler vha. FitzHugh-Nagumo mo... -
SRP korrekturlæsning
ForumindlægHej !! Jeg skal her i morgen (7.12.18) starte på min SRP Jeg er så dårlig til korrekturlæsning agne opgaver, og mit sprog er heller ikke lige helt i top Er der måske nogle som kunne tænke sig at rette min opgave igennem efter jeg er færdig? Altså for kommafehl, grammatiske fejl, kringlede sætni... -
Yersinia pestis egenskaber
ForumindlægHar brug for hjælp til min SRP om den sorte død med fagkombinationen biologi A og historie A, og håber på at kunne få hjælp herinde. Yersinia pestis er gram-negativ, men hvad betyder det for bakterien? Altså giver det nogle positive/negative effekter. Der står forskellige meninger om det mange s... -
HJÆLP TIL DIFFERENTIERING
ForumindlægHej med jer, jeg sidder og forbereder mig til min skriftlige eksamen, men er gået lidt i stå nu :-( Ved en bestemt infektion er antallet af bakterier hos en inficeret person givet ved funktionen M(t) = 3,2 * 10^5 + 7,8 * 10^5* e^0,154*t Hvor M er antallet af bakterier og t er tiden ( målt... -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs. -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Toppunkt og logistisk vækst
Forumindlæghvorfor er det egentlig at man får logitisk vækst, kan tegne f' mærke på y-aksen, og f på x-aksen derved få en parabel og derved kan få toppunkt som kan bruges til at beregne maks. vækst.. hvorfor kommer parablem.. -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
fremtid eller ej
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 3.g og har siddet i sommerferien, og i flere weekender før det, og tænkt over studier jeg gerne vil ind på. (som alle andre) Kort om mig selv: meget kreativ(innovativ), analytisk, gode retoriske evner, god kritisk tænkning osv. - stærke fag: Historie og Matematik.... -
Biomedicin kun i syddansk uni?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil bare lige spørge om man kun kan læse biomedicin på syddansk universitet? Er der mulighed for at læse på Aarhus uni i stedet?
