Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 14241 til 14260 af 60468
-
Beviser til den mundtlige eksamen (HF)
ForumindlægHejsa. Sagen er den, at jeg inden længe skal op til den mundtlige eksamen i mat b. Jeg er i gang med at forberede mine spørgsmål med dertilhørende beviser. Helt ærgeligt er jeg hundeangst for, at skulle ind og bevise en masse ting, da jeg synes mange af beviserne er virkelig komplicerede. De... -
Fysik Eksamen FSA 09.
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til eksamen, så jeg har derfor nogle spørgsmål til følgende emner: 1) Magnetisme 2) Syre&Baser 3) Radioaktivitet Derfor vil jeg gerne have nogle spørgsmål besvaret. 1) Hvad kan man bruge de forskellige former for magentisme til i hverdagen: Induktion, Elektromagnetisme,... -
tværfaglig eksamen i geografi og historie
ForumindlægHey guys (: jeg skal til eksamen på tirsdag i mit tværfaglige eksamen. jeg har valgt at skulle fortælle om Vesuv (altså vulkanisme og historien omkring det og pompeji) Jeg syntes bare det er svært at finde historiske kilder fra dengang og generelt bare historie omkring pompeji. så ville høre ... -
Skifte uddannelse
ForumindlægEr det muligt at skifte til 2. hf efter 2g? I stedet for at fortsætte i 3g mener jeg. Jeg vil gerne have svar så hurtigt som muligt. På forhånd, tak -
Kemi eksamens opgaver
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2: d+e i eksamenssættet aug 96 og opgave 1: e i eksamenssættet maj 98.Opgaverne ligner hinanden. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan man løser denne type opgaver når 2 ligevægte sammensættes.Nogen der kan hjælpe? -
Kronik 2009 dansk eksamen
ForumindlægNogen kompetente mennesker derude, som gider kigge min kronik igennem ( den med sandhedens time) og komme med en karakt? thanks. -
Mundtl. eksamen= nightmare!!!
Forumindlægyes my nightmare became a reality...igår fik jeg af vide at jeg skal op i muntlig matematik på B niveau, men højniveau for mig da jeg er sproglig.....nu ved jeg bare at jeg virkelig skal terpe det hele indtil det sidder i hovedet på mig, men jeg kunne virkelig godt bruge nogle goe råd på vejen af... -
Historie mundtlig eksame
ForumindlægHej guyz, håber det kører for jer! Jeg sidder her og øver mig til en 24-timers historie A mundtlig eksame, og da min lærer ikke har haft tid nok til at forklare os hvordan det hele foregår, vil jeg gerne bede nogen om at hjælpe mig. - Hvilke krav stiller de ? - Hvad skal man gøre for at få et... -
Hjælp til spørgsmål om celler i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt hvad der menes med den sidste del af dette spørgsmål, så håber der er en der kan forklare mig det: Redegøre for hvordan celler deler sig ved henholdsvis mitose og meiose, og giv eksempler på en m... -
Gymnasielærer i KEMI (og evt fysik og engelsk)
ForumindlægHejsa Jeg sidder og kigger på uddannelser... Jeg ved ikke ret meget om hvordan universitetet fungerer... Jeg ved lidt om at man skal have alle de der ECTS point, men hvor meget variation man kan få inden for det man læse, ved jeg nada om, og det er nok det jeg hovedsageligt gerne vil høre li... -
HTX Mat A
ForumindlægHej, jeg skal snart til skriftlig mat eksamen, og ville høre om der nogen der har mulighed for at dele deres noter eller har nogen gode råde! -
Rettelse af min engelsk-oversættelse! :o)
ForumindlægHejsa! :)Jeg har lavet en engelsk-oversættelse, men jeg synes, den lyder meget 'kluntet'... Den er lavet udfra en dansk avis-artikel! PÅ DANSK:"Når de store dyr kommer ind i manegen, stiger intensiteten. Børnene får en oplevelse for livet i mødet med dyrerne og i den samklang, der op... -
HTX eksame i samf. C
ForumindlægHej alle HTX´er - især 2. og 3.g´er :) Her til sommer skal jeg op til eksamen i samfundsfag C (HTX - 40 min forbereddelse og 20 min. examination). Jeg er rigtig meget dårligt til samfundsfag og er meget bange for at få dårlige karakter, som jeg ikke vil have. jeg vil bare lige høre fra je... -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægHvad synes i om sættet?? Personligt synes jeg det var vidunderligt - men, måske ikke så omfattende som de andre år. Der var jo fx intet (næsten) med økonomi!!! men når det så er sagt, så synes jeg det var et fedt emne! - som man kunne skrive en masse om.. -
Erhvervs case prøve eksamen 2006
ForumindlægHej alle hhx elever..Det er nu blevet offentliggjordt at den officielle dag/dage for prøve eksamen i erhvervscase 2006 er mandag d.8/5 og tirsdag d.9/5.. jeg vil derfor opfordre til at man i dette forum udvæksler ideer og problemstillinger, det vil kun hjælpe os alle.. Held og lykke med eksamerne.. -
jeg skal til nv eksamen hjæææælp
Forumindlæghej jeg skal til nv eksamen. om min Problemformulering lyder sådan.. Hvorfor er der mangel på brugbart vandingsvand på jorden og hvordan kan man undersøge om en vandresource er anvendelig til fødevareproduktion? men ved ikke hvordan jeg skal svae på den, i Konklusion..:/ jeg har virkelig... -
Dansk mundtlig eksamen-kulturmødet
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket 'kulturmødet' til min mundtlige dansk eksamen, jeg kan bare overhovedet ikke finde en novelle Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en novelle omkring kulturmødet(to kulturer der møder hinanden) ? På forhånd tak ... -
Er mine oversættelser ok? Engelsk A
ForumindlægOversæt nedstående sætninger til engelsk. Husk at præsens normalt ikke bruges om fremtidige begivenheder og tilstande. Kan jeg få en thumb up or down for mine oversættelser. På forhånd taaaak.. 1. He is going to a job interview next week. - han skal til jobsamtale i næste uge. 2. Shut up... -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej allesammen!Nå, lad os så få lidt debat i gang om opgavesættet, hvad folk har skrevet om, og vigtigst af alt; hvordan det gik?!Jeg synes umiddelbart, at det var et godt sæt, selvom ikke alle på mit hold var enige! Skrev desuden opgave C.Hvad med jer folkens? -
engelsk. why children behave violently
Forumindlægwhy do children behave so violently when the school tries to bring them up in innocence? *Parents are to blame * the media * society * Children are born evil
