Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14261 til 14280 af 154034
-
Kvote 2 til Universitetet
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte på, om jeg kunne få jer til at kigge på min kvote 2 ansøgning? Det er til KU eller AU, Dansk/Nordisk. I må gerne komme med konstruktiv kritik, for jeg vil virkelig gerne ind. Det skal så lige siges, at jeg er ikke færdig med den endnu, men hvis i har nogle forslag hvad je... -
Kildekritik/materiale
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om jehovas vidner i AT (kampen om det gode liv) og har valgt historie og religion som fag. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget materiale til historie som kan bruges til kildekritik. Min lærer har bedt mig om at finde nogle skrifter af Charles Taze Russell, men ... -
HHX eller STX ? Hvilken linje? Kan man skifte ? HjÆLp!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Reducer
ForumindlægHar lidt problemer med at reducere følgende: (a+2b)^2-4ab-(a+b)(a-b) Hjælp ønskes tak. -
længde af vektorer!
ForumindlægOm vektorene a og b gælder at længden af a = 2 længden af b = 3 og a * b = 1 Beregn længden af vektor a + b Hvordan kan jeg gribe dette an? På forhånd tak -
vektorer
Forumindlæg|a|=3 |b|=5 vinklen mellem dem er 60° jeg har fundet |a-b|=v19 skal så finde vinklen mellem a og a-b. hvordan gør jeg det, for har jo ikke prikproduktet. håber nogle kan hjælpe -
Matematik C Hjælp søges hurtigt muligt.
ForumindlægHej Jeg går på HF først år. jeg søger der en som har styr på faget matematik, hvorved jeg har på C-niveau. jeg vil gennemgå opgaver/ eksamensæt med dig. Fokus på eksammen både den skriftlige og mundlig del. jeg søger en som kan hjælpe en eller 2 gang om ugen og hjælpen kan passende foregå ho... -
Ikke bestået dansk - kan jeg søge ind allievel?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg ikke har bestået mundtlig dansk på HF. Jeg har bestået skriftlig med 10, og jeg har et gennemsnit på 7,3. Jeg vil søge ind på Grafisk Højskole kan jeg komme ind uden at have bestået mundtlig dansk? Ellers overvejer jeg BEC-Design. Har desuden en masse grafisk er... -
Dansk skriftlg som selvstuderende
ForumindlægHej allesammen Jeg har taget dansk skriftlig som selvstuderende og skal op til eksamen om 10 dage. Jeg har kun vaeret til stx eksamen men jeg ved at den er andeledes paa HF. Er der nogen som har vaeret i samme situation som kan give mig nogle aad til hvordan jeg skal forberede mig? Jeg er god ti... -
lidt ekstra hjælpe,
Forumindlæghej alle samme. personligt synes jeg ikke selv at jeg er særlig go' til engelsk og det er jeg ved at være godt træt af. så derfor tænkte jeg på om der er en eller flere der er intresseret i at hjælpe mig. det eneste er at jeg ønsker at du vil læse en stil på en til to sider igennem og give ... -
Dumpet matematik
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet. Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02. Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den ige... -
Hjælp til brug af potensregneregler
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skrift mat eksamen på b-niveau, og faldt over brug af potensregneregler. I den givne opgave, er det meningen at jeg skal omskrive funktionen v.h.a potensregneregler, og dernæst differentiere den. Funktionen er givet ved f(x) = √x • 4√x Hvordan f... -
Hjælp til matematik eksamen 10. klasse
ForumindlægHejsa derude. Jeg skal til skriftlig Matematik imorgen. Ja jeg har forberedt mig, men har kun få noter til min problem regning. Jeg har bl.a. om: Valuta beregning lidt geometri vækstfunktioner økonomi regning statistik og lidt med SIN,TAN og COS beregning på trekanter. Så lyder mi... -
fysik test - elektricitet
ForumindlægJeg skal op i fysik kemi skriftlig i morgen (går i 9. klasse). Jeg har fået rimeligt godt styr på det grundlæggende i forhold til kemi. Mangler bare fysik. Indtil videre har jeg læst om magnetisme hvilket jeg er begyndt godt at kunne forstå. Problemet er bare at jeg er begyndt at læse om elektric... -
Misforståelse af eksamensopgave
ForumindlægHej Jeg har været op til engelsk B skriftlig eksamen i går, hvor jeg, i del 2, valgte en non-fiction tekst, som egentlig var en artikel, men jeg troede man skulle bare se video klippet. Derfor er min essay-del baseret på video klippet. Selvfølgelig, er det min egen skyld, da jeg skulle have være... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Definere det gyldne snit!
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder således: Det gyldne snit er defineret sådan: (a+b)/a = a/b, jeg skal vise at man kan omskrive dette til en andengradsligning i a/b : (a/b)^2 - a/b - 1 = 0 Nogen der kan hjælpe mig med dette? Please ;D -
MEIOSE - FIGUR
ForumindlægHej Alle! Sidder her med 24 - timers biologi forberedelse! Har trukket mutationer og genetiske sygdomme. Har blandt andet fået en figur over MEIOSE. http://www.google.dk/imgres?q=meiose&um=1&hl=da&sa=N&biw=1366&bih=681&tbm=isch&tbnid=jBKBkzzsCyY7SM:&imgrefurl... -
Hjælp Engelsk og dansk...
ForumindlægHej, jeg vil gerne have nogle gode råd som vil forbedre mine karakterer, jeg har brug for hjælp til dansk skriftlig selvom jeg får 10 taller for det meste, og engelsk mundtlig og skriftlig. Jeg er ikke så sikker på om jeg får det samme til eksamen, så jeg vil meget gerne have nogle råd. Håber på...
