Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14301 til 14320 af 22746
  • Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-)
  • Forsøg til det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej :-) Skal op i fysik/kemi her i morgen. Det eneste emne jeg mangler at finde nogle forsøg til, er det periodiske system. Har i nogle forsøg i kunne anbefale, som også hænger sammen med det, så kan jeg få noget teori på til det? På forhånd tak!
  • Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter

    Forumindlæg
    Hej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen.
  • Opfording til snyd

    Forumindlæg
    I indlægget "Travlt? Vi skriver din matematikaflevering for dig!" tilbydes der snyd mod betaling. Tilsvarende opfordring findes under fysik og andre steder Jeg må opfordre studieportalen at fjerne de indlæg.
  • Haster!!!!!

    Forumindlæg
    hej :) Nu skal jeg til fysik eksamen i morgen, og så er jeg gået i stå ved energibevarelse? er der nogen som kan fortælle mig kort og godt hvad der menes med energibevarelse, for jeg kan ikke finde nogle notater om det, og der står ikke i min bog! Så ville virkelig være en stor hjælp !
  • Forsøg til 'Slægten alkohol'

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord?
  • Isomer

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal; "Gør rede for navngivning af forskellige isomere former og fortæl om fysiske og kemiske egenskaber." Jeg er ikke helt sikker på, hvad en isomers specifikke egenskaber - fysik og kemisk. Eller om hvordan man navngiver dem.. Håber I kan hjælpe ...
  • Brug af destillerede vand i 9. klasses eksammen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op på Onsdag i 9. klasses Fysik eksammen, og i et forsøg om Ioner og Salte står der at jeg skal bruge destillerede vand. Er det noget jeg skal lede efter til eksamen, eller skal jeg bare bruge vand fra vandhanen? Tak på forhånd.
  • Hærdning ved deformation

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er igang med at lave en fysik disposition til min afgangsprøve. den er om metaller og jeg skal finde ud af hvad der sker når man bøjer et metal og hvorfor det så bliver hårdere at bøje ud igen. håber i kan hjælpe mig :)
  • STEDFUNKTION?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skriver dispositioner til min fysik eksamen. Arbejde med emnet Bevægelse, og har lige skrevet om Hastighed og fart. Skal nu til at skrive om "Stedfunktion" - Og jeg tror simpelthen ikke jeg forstår hvad det er ? Hvordan defineres og beskrives det? På forhånd tak...
  • Forsøg - salte

    Forumindlæg
    Hejsa! :) Er der nogen herinde som har nogle bud til hvad man kan lave, af forsøg til FSA i fysik/ kemi? Jeg har allerede to forsøg: - Fiksersalt og elektrisk strøm - Krystalvand i kobbersulfat mangler så 1-2 mere :) På forhånd, tusind tak.
  • Hvad sker der hvis man får -3 eller 00 til en afgangsprøve?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik i næste uge, og jeg er langt fra god til det. Jeg er bange for at jeg får 00 eller -3. Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan forsøgene. Hvad sker der hvis jeg får 00 eller -3?
  • Hvordan finder man neuklidtallet?

    Forumindlæg
    Er i gang forberedelse til fysik eksamen.... men er lost i det med neutroner og protoner!!!!! Ved at antal protoner er det samme som atomnummeret. Og at for at finde ud af hvor mange neutroner der er i kernen, skal man - protontallet med neuklidtallet men hvordan finder jeg neuklidtalllet? ...
  • Kosmologi

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en fysik-opgave, som jeg har problemer med. Det handler om rødforskydning, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg løser opgaven. Derfor håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_06.html
  • Se her: z, Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg kan altså bare ikke finde ud af denne her fysik-opgave, som omhandler kosmologi. Jeg ville blive meget glad, hvis der tilfældigvis var nogen herinde der bare kunne det der med kosmologi, og som gad hjælpe mig en smule med det. Tak på forhånd. http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_op...
  • Program

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der kender et godt program til at tegne figurer i matematik og fysik. Det er figurer som denne Link]aid=1&pid=1 jeg gerne vil kunne tegne. Det skal helst være et gratis program, men ikke nødvendigvis.
  • Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc?
  • Laser farver

    Forumindlæg
    Heej, jeg skal snart op i fysik og et af mine emner af laser. Såå ved I hvilke farver en laser kan blive? :-) Jeg ved, at den kan være grøn, blå, rød og gul (ikke?), men kan den være andre farver? :-)
  • Hjælp - Jordopgang?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til fysik exam og mangler lige at få afklaret jordopgang. Indledning - Når man står på månen kan man se jorden stå op og jorden gå ned. Jeg skal finde påstande og beskrive det men kan ikke rigtigt finde noget på google. Nogle der har en ide eller ved noget??