Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 14321 til 14340 af 58387
-
Landsgennemsnittet for gymnasier
Forumindlæghej, er der nogen som ved hvad landsgennemsnittet er for de gymansielle uddannelser? det er ikke noget der skal bruges til noget, vil bare gerne se hvor jeg ligger i forhold til snittet. Regner med jeg kommer til at ligge på 9,2 held og lykke til dem der stadig mangler eksaminer -
mdt. eksamen - differentation af sum af funktioner
Forumindlæghej skal op til mundtlig eksamen i matematik om et par dage og har nogen problemer med nedenstående spørgsmål - hvad det dækker over og hvordan det skal bevises: "opstil og bevis en sætning for hvordan man differentierer en sum af funktioner" hvordan skal dette gribes an? på forhånd tak! -
Dansk A - skriftlig eksamen HTX
ForumindlægHey.. Hvad synes I om temaet: Provokation og Humor til dansk A skriftlig eksamen? Og hvor meget fik I skrevet ca. ? Jeg fik skrevet ca. 4½ side.. Og synes temaet var okay.. -
matematik eksamens spørgsmål b-niveau
ForumindlægHar fået et spørgsmål til eksamen omkring Eksponentiel vækst. Det lyder Forklar om den eksponentielle model Det er kun en lille del af spørgsmålene, men den der forvirrer mig mest :D Nogle som kan give et hint til hvordan jeg skal forklare modellen? -
Står jeg ikke er mødt til eksamen??
ForumindlægHej! Jeg står i den uheldige situation, at min skole har lavet en fejl, så der står, at jeg ikke er mødt op til min skriftlige eksamen - på trods af, at jeg altså MØDTE OP til den, sad der i samtlige 6 timer, SAMT afleverede mit arbejde til sidst - og ikke før jeg bad en eksamensvagt tjekke,... -
Historie eksamen om den kolde krig. HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal til historie eksamen i morgen, men er fuldstændig lost. Mit tema er "Den Kolde Krig" og min materialesamling indeholder: Jaltaaftalen 11. februar 1945 fra "Kilder til den nye verden" George Kennan om Sovjetunionens politik, 22. februar 1946 fra "Kilder til ... -
IT- Eksamen Brug for hjælp
ForumindlægTil min mundtlige ekamen I IT er jeg stødt ind i et problem. Jeg har opdaget at jeg har lavet en stor brøler. Desværre opdager jeg fejlen for sent, så lærer og censor har modtaget mit projekt og produkt (database). Jeg har anvendt en systemudviklingsmodel, som ikke kan bruges til at oprette en da... -
Biologi eksamen skriftlig - spørgsmål
ForumindlægJep, så er det snart tid til biologi skriftlig :) Jeg sad lige og kiggede nogle eksempler igennem, og faldt over noget, jeg aldrig helt har forstået.. Nemlig navngivning af enzymer + beskrivelse af processer. Hvordan kan man helt konkret sige, hvilke enzymer det er tale om? Ved godt at der grupp... -
Hjælp til Fysik C eksamen (Energi)
ForumindlægHej studieportalen Jeg er lige pt. igang med min 24 timers forberedelse til min fysik eksamen. Det skal siges at jeg på ingen måde er god til fysik, og da det heller ikke er et fag der videre interesserer mig, er det ikke noget jeg ser frem til. Dog var jeg så heldig at trække Energi, som trods ... -
Opgaver til kemi A skriftlig eksamen?
ForumindlægHej Jeg vil gerne regne på nogle kemi A opgaver fra tidligere eksamenssæt. Er der en, der lige sidder med PDF-filer af eksamenssættene fra det sidste par år? Hvis i også har en vejledende besvarelse/facit vil det være fantastisk :) På forhånd tak. -
MatB eksamen! Htx, opgave 2
ForumindlægHej jeg er færdig med opgave 1 nu, og kan virkelig ikke få noget lavet i det her vejr. Hvad med jer? Nogle der har lavet noget i opgave 2? -
Engelsk mundtligt: Blacks, whites and racism
ForumindlægHej med jer derude. Jeg skal op i engelsk mundtlig, da det er obligatorisk for 9.klasser. Jeg har valgt overemnet blacks, whites and racism. Jeg er kørt rimelig død for underemner og ville derfor spørge jer derude om råd. Har I nogle ideer til nogle underemner? Det må meget gerne være nogle ... -
Ca. 1 sides rettelse bedes Engelsk
ForumindlægHejj.. Jeg vil virkelig gerne have nogen til at tjekke mit engelsk efter, der burde ikke være de vildeste fejl, har været og rettet den extra grundigt igennem, og en af mine venner har også set på det (: - Det fylder alt i alt ca. 1 side, uden 1,5 linieafstand, og billeder. Min opgave kan findes... -
Eksamen - Hvor mange point/procent skal man have for at bestå?
ForumindlægOverskriften siger det hele! (Eksamen - Hvor mange point/procent skal man have for at bestå?) Det ville være lækkert hvis nogen kender bedømmelserne, f.eks. noget der minder om det her; -3 0-15 00 - 15 -30 02 - 30 -45 4 - 45 -65 7 - 65 -85 10 - 85 -95 12 - 95-100 ... -
Gode ideer til tværfaglig synopsis eksamen?
ForumindlægDen 29.maj skal jeg op og forsvare min synopsis eksamen(HF). Eftersom det er et nyt tiltag fra regeringens side, at man skal til synopsis eksamen er jeg lidt (meget) i tvivl om hvordan man griber det an?? Jeg har skrevet i samfundsfag/historie og emnet er: Cubansk demokrati? Med fokus på "de... -
Engelsk stil. Er der en der er sød at hjælpe?
ForumindlægHej Jeg er tvivl om nogle sætninger på engelsk, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal skrive dem, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe :) Her er de: 1. Hun hopper hen på vejen og tager en dyb indånding med udstrakte arme: She (jumps? Jeg ved ikke hvilket ord jeg skal bruge her.) to th... -
SRP: Historie og Engelsk - Terrorisme, 9/11
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er så heldig at skulle skrive SRP i fagene Historie og Engelsk, og har nu igår fået udleveret min problemformulering. Emnet er terrorisme, med 9/11 som det centrale. Først og fremmest skal det siges, at dette IKKE er et topic der forsøger at få jer til at lave min opgave. S... -
Spørgsmål til fysik-eksamen
ForumindlægHejjjj:)) Jeg har fået mine eksamens-spørgsmål i fysik. Jeg har lyst et par af dem, hvor vi har ca. ni emener, hvor der tilhører 14 spørgsmål/opgaver, og nogle af dem har jeg svaret på, men jeg har dog stadigvæk et par, som jeg ikke kan finde ud af + forstå - da jeg ikke er så god til fysik + h... -
Fossile brændsler - eksamen.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har trukket NG (på B-niveau) og et af spørgsmålene til min NG eksamen på B-niveau er: De fossile brændsler er vores vigtigste energikilde på jorden, selvom de er begrænsede og giver alvorlige miljømæssige gener. Men hvordan er de dannet, hvor finder vi dem, hvor meget ... -
Eksame opgaver, August 1997
Forumindlæg2I- + 2Fe3+ -> I2 + 3FE2+\n\ner det rigtig afstemt?\n\n-----------------------\nBromidioner oxideres ikke af jern(III)ioner.\nOpløsningen koges, indtil der ikke kommer mere violette dampe. Der tilsættes nu svovlsur opløsning af KMnO4 og bromidionerne oxideres efter følgende reaktionskema:\n...
