Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14401 til 14420 af 45492
-
Opgaver UH
ForumindlægHej Håber I kan hjælpe med at løse nedenstående opgaver uden hjælpemidler. 1. Isoler y i ligningen 2xy = √x - 4y+1 2. Funktionen f er givet ved, at f(x) = x^2 - 2x+1. Bestem stamfunktion F til f, hvor f(0) = -1 -
Novelle og Den nye ungdomsnovlle.???
ForumindlægHej,(: Er der nogle der ved hvad en traditionel novelle og en ny ungdomsnovlle har tilfælles og ikke har, altså forskellen på dem?? -
Selvklæbende bogomslag
ForumindlægHej, Jeg ville binde mine bøger ind med noget transparent selvklæbende bogomslag, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gøre det, så det bliver pænt!? Når man først har sat det fast, så kan man jo ikke rigtigt ændre på det, uden at ødelægge bogen. Nogen der har et link til en side, hv... -
Ekstremalværdisætningen
ForumindlægJeg er igang med at forstå beviset, hvor der nøjes med at vise ens størsteværdi. Det punkt, der ønskes at vise f(ξ) ≤ M ≤ f(ξ) + ε således at det fører frem til M = f(ξ) hvor M = sup{f[a,b]} og ξ ∈ [a,b]. Spørgsmålet er så, udtrykket "f(ξ) ≤ M&quo... -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
Katoder & atomer
ForumindlægHar et par spørgsmål til katoderør og -stråler, og lidt til atomer.. Hvad består en katodestråle af? Det er vel negativt ladede partikler, er det så bare elektroner? I et katoderør sender man negative partikler ud fra katoden. Men på min bogs tegning er der en anode næsten lige ovenover katoden; ... -
Min egen definition af C!
ForumindlægGoddag! Jeg er så småt gået i gang med at skrive mit studieretningsprojekt trods det først rigtigt starter i December. Mit emne er Komplekse tal og Ellære, og da det er stensikkert at min problemformulering vil kræve af mig at jeg skal lave en indføring i de komplekse tal, er jeg gået i gang med... -
Kontrol af gitterkonstant
ForumindlægHej allesammen Jeg er kørt helt kold i en fysikrapport.. Der kan være visse usikkerheder ved vores målinger blandt andet pga. målebåndet. Med et almindeligt målebånd vil vi sikkert kunne måle b og a med ca. 1 mm's usikkerhed. Hvor meget betyder disse usikkerheder for resultatet. Her kommer ... -
Engelsk, hvordan siger man indbygger
ForumindlægHej derude :) Hvordan siger man indbygger og samfundsfag på engelsk? Min ordbog er desværre væk, så kan ikke sekv finde det! Håber på hjælp, og er der nogle der gerne vil rette mit engelsk essay igennem? Inden jeg sender det til min lærer! :) -
Absorption og emission
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om absorption og emission i både kemi og fysik? -
Differentialregning
Forumindlægjeg har en smule svært ved at forstår det, med at h går mod nul i differentialregning. Hvis jeg er ved at differentiere x2 når x0 = 3 og kommer til: h2+6h/ h hvis man så lader h --> 0 bliver det så ikke et mega stort tal, da et tal uendeligt tal delt med et større tal bliver uendeligt stort?... -
Argumentere for spejlbilledisomere osv.
ForumindlægEn der vil hjælpe mig med denne her opgave fra aug 2010? Jeg vedhæfter filen. Det drejer sig om delopgave b. Jeg vil have hints til hvordan jeg kan gribe fx opgave b an. (Se opgave 4: Casterolie, b)) Opgave tekst: Argumenter for at D kan forekomme i 4 spejlbilledisomere former Færdiggør reaktions... -
Socialisme og liberalisme
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe.?? Hvilke modsætninger er der mellem socialismen og liberalismen? Tak på forhånd?? -
Arv og miljø
ForumindlægJeg skal snart til eksamen og mit fordybelsesområde er 'Arv og miljø'. Er der nogle der kender en god novelle med det som tema? Jeg har overvejet novellen 'Frem og tilbage' af Sten Ørnø, men jeg kan ikke helt komme igang. Nogle der har læst den og som vil hjælpe? På forhånd TAK! -
Akut brug for hjælp Handelsteori
ForumindlægHej jeg skal lave test DIO og har taget handelsteori med i min dio opagve. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bruge. Absolutte fordele. Komparative fordele. Efterspørgselsforhold. Stordriftsfordele. overemne... -
Forskellen mellem sekventering og PCR
ForumindlægHej, Hvad er forskellen mellem Sekventering af DNA og PCR ? -
Big Bang
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en meget simpel opgave i Fysik. Jeg skal skrive en rapport om universet. Jeg er gået lidt i stå, og har svært ved at finde noget på nettet. Så tænkte at i måske kunne hjælpe. Spørgsmålet er: Hvad er Big Bang? Det er meget simpelt, men på de forskellige hjemmesider står der ... -
realistisk?
ForumindlægJeg går og funderer over, hvorvidt det kan betale sig at søge ind på en uddannelse som kræver et markant højere snit end mit eget. Jeg har 5,5 (uden bonussen) og vil gerne ind på statskundskab på SDU, hvor adgangskvotienten er 8.1 og 7,4 på standby. Vil det være helt hul i hovedet, at placere den... -
krimi novelle
Forumindlægheej :) nogen der ved hvordan man skriver en krimi novelle.?? :) -
Beregning af watt til at trække vægt
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med et projekt, og er løbet ind i et mindre problem! Jeg skal have fundet ud af hvor mange watt 2 elmotorer skal være på, for at kunne flytte en genstand på 40 kilo kørende på 3 hjul, med en maks hastighed på 8 kilometer i timen.
