Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14421 til 14440 af 22746
  • Hmm, har i skrevt opgave om dette?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark.
  • nogen der har skevt opgave om dette.?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark.
  • Hjælp til faktaspørgsmål

    Forumindlæg
    Vi har AT-uge, og vores overemne er krop, identiet og idealer - samfundsfag, idræt og fysik. Vi har valgt at have om reality i forhold til medierne, og vi mangler 15 faktaspørgsmål. Nogle ideer?
  • AT- i tvivl

    Forumindlæg
    jeg har valgt at skrive om Astrologi/astronomi med fagene Religion og fysik. men jeg har fortrudt lidt mit valg. for jeg har ikke helt en klar ide om hvordan jeg skal sætte det sammen... hvis nogen af jer har ideer så kom med dem :D
  • Indhyldningskurve

    Forumindlæg
    Hej Et lille spørgsmål til fysikeren: Hvad betyder ordet "indhyldningskurve" og hvad har det med resonansfrekvens at gøre? Jeg håber, at der nogle der kan forklare mig det. På forhånd tak og fortsat god aften! /Sonu
  • Opgaveark til "Den hoppende bold"?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak
  • haster!

    Forumindlæg
    hjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please??
  • raketforsøg?

    Forumindlæg
    hej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak
  • Matricer SRO

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..?
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • Disposition om jordens skatte

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D
  • HELP iam LOST :S

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i en opgave i fysik. Den lyder således: I et kar med sprit sendes en lysstråle fra væsken op i luften. Indfaldsvinklen er 31,5 grader. Beregn brydningsvinklen og beregn den kritiske vinkel for totalrefleksion. Mange tak
  • Orbit b htx

    Forumindlæg
    Hej Jeg har mistet min fysik bog er der ikke en venlig sjæl der kan scane og uploade. side 267 det er fra bogen Orbit B HTX, takker mange gange og giver en øl i lufthavnen:P
  • lektie-hjælp

    Forumindlæg
    hej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !!
  • Konklusion på transformation & distribuering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak!
  • hjæælp er helt blank D:

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank.
  • Historie, Toeri og Metoder.

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skriver om Atombomben i fagene Hisorie og Fysik. Jeg er dog usikker om hvad jeg skal skrive under Teori og Metoder i faget historie? Nogen der kan komme med et forslag?
  • Nyttevirkning

    Forumindlæg
    Hej alle derude. Jeg har svært ved, at komme i gang med fysik opgaven , som er vedhæftet om nyttevirkning. Der bliver ikke givet ændre oplysninger og der er, ikke andre opgaver, som leder hen til denne. Hvis nogen kunne hjælpe, skal I/du have tak på forhånd.
  • Luftmodstand som funktion af farten

    Forumindlæg
    Hej alle. Er i øjeblikket midt i en studieretningsopgave i matematik og fysik. Som en del af opgaven skal vi opstille en matematisk model for hvordan luftmodstanden på et legeme afhænger af legemets fart. Jeg må indrømme jeg er fuldstændig fortabt :/ Nogen der kan hjælpe? Mvh Cecilie.
  • udfordings opgave

    Forumindlæg
    Hej folkens jeg har en opgave her i fysik som jeg har lavet, men har fået af vide at svaret er forkert. Jeg ligger min opgave op og vil være utrolig taknemmelig hvis nogen gad og kigge på den og lige fortælle mig hvad jeg skal ændre