Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14461 til 14480 af 27879
-
Lineær uafhængighed - hvorfor pivot?
ForumindlægHej, Jeg mangler et godt tal eksempel på en Lineær uafhængighed - nogle forslag? Også, hvis pivot søjler ligger inden for spannet, vil de være lineært uafhængige... hvordan skal dette forståes?? Jeg forstår godt at f.eks. i en geometrisk afbildning skal der ikke være mere end 2 vektorer, ellers... -
nyhedsformidling
ForumindlægMeget utilfreds over min dansk eksamen (mundtlig) vil jeg høre om andre har oplevet noget lignende? Jeg trak 'nyhedsformidling' og skulle give analyse af 'På Thingvalla' af Herman Bang. Der var udover teksten ingen bilag. Spørgsmålene var: 1. genrebestem teksten og underbyg iagtag... -
Perspektiveringer/sammenligner til Kristendom, Islam, Hinduisme og Scientology
ForumindlægHej:) Jeg skal til Religionseksamen på tirsdag, og kunne meget godt tænkte mig at vide, hvordan de fire religioner Kristendom, Islam, Hinduisme og Scientology kan sammenlignes med hinanden? Det giver jo rigtig godt til eksamen hvis man kan sammenligne og perspektivere til nogle identiske ting i ... -
Studieområde eksamen - hjælp
ForumindlægHvad gør man? Nogen der har været oppe i det, og kan fortælle mig hvad de sagde ?? -
B-niveau: hvordan forbereder i jer?
ForumindlægHej.... om en uges tid skal jeg til og til eksamen i kemi...og så ville jeg høre andre om hvordan i forbereder jer...? for synes det kan virke en smule uoverskueligt.... -
Aktuel koncentration
ForumindlægNogen, der kan forklare mig dette begreb? Det står virkelig kringlet i min bog. Hvad er helt præcist forskellen mellem formel og aktuel koncentration? -
trionometri!! det haster!
Forumindlæghej jeg har svært ved selveste besttemelsen af opgaverne, og hvilke formler man skal bruge. samt hvordan man argumentere for formlerne please hjælp -
AT- Brintsamfund ?
ForumindlægHej. Jeg skal jeg skal skrive en rapport om brintsamfundet ! Er der nogen der ved noget om Brint samfundet ? Brinthjem, brintbiler? Håber der er nogen der svare :D -
KBH - Studiebolig - råd og erfaringer
ForumindlægHej, Vi er to personer der på nuværende tidspunkt går i 3.g i Jylland. Vi tager dernæst et sabbatår (rejser verden rundt), og har herefter planer om at flytte til KBH og starte henholdsvis på KU og RUC (SEP 2019). Vi har nogle spørgsmål i forbindelse med at flytte til KBH, som vi håbede at nog... -
Problemformulering: Pasteur i Historie A og biologi C
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive AT-synopsis i historie og biologi omkring Pasteur. Er der nogen, som har en god ide til, hvad man kunne undersøge? Det må gerne være nytænkende og anderledes :) Håber der er nogen, der har tid og lyst til at hjælpe mig :) På forhånd tak. -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
Eksamen imorgen - Mangler opgaverne 5'er sættet Ny prisma 9.
ForumindlægSom sagt. Eksamen imorgen, og gæt hvad jeg finder ud af jeg magler? Opgavesættet med opgaverne der hedder noget med 5. Der skulle være noget med elektromagnetisme og induktion og sådan hvis jeg husker rigtigt. Nogle der har dem? -
HJÆÆÆLP!
ForumindlægHejsa :) er der nogle der kender det litterære begreb, når en fortæller kommenterer løbende i sit værk .? Tak på forhånd :) -
Skriftlig dansk - eksamen 2009 - Nattedigt og Regnmaaleren
ForumindlægHeej, Jeg skal skrive en litterær artikel om regnmaalere af sarvig og nattedigt af Uffe Harder. Stiloplægget er fra skiftlig dansk eksamen sidste år 2009. Da dansk ikke lige er min stærke side, ville jeg høre om der var nogen der kunne give lidt inspiration til hvad digtene handler om, og hvad d... -
Pensum
ForumindlægJeg skal have oldtidskundskab i 3.g, derfor vil jeg gerne starte med at læse lidt i sommerferien. Jeg aner INTET om faget. Har I nogle ideer til hvad man kan læse, så man er godt rustet til undervisningen, og muligvis score et 12-tal i årskarakter, (hvis man så ellers holder stilen) :) -
hjælp
Forumindlægnogen der ved noget om digtet "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", kan ikke rigtig finde noget om det. /: -
Skriftlig Eksamen - Klage
ForumindlægHej :) Er der nogen der vil kigge min skriftlige eksamensopgave igennem, jeg er meget utilfreds over bedømmelsen, plejer at ligge til et 10 tal. 1. Dokumentaren mellem fakta og fiktion På rejsen gennem hele vort liv lærer vi at skildre fiktion fra konkret fakta. Vi lærer at skildre mellem virke... -
Skal DR privatiseres?
ForumindlægSynes I at man skulle privatisere DR? Jeg synes umiddelbart det ville være en dårlig idé oven på TV 2's situation -
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder?? -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne...
