Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 14461 til 14480 af 18958
-
Hjælp!! Plllzzz
ForumindlægHej alle sammen, ville lige høre jer ad om der er nogen der kan hjælpe mig. skal nemlig skrive en opgave hvor jeg beskriver et møde med en tysker, deri skal jeg komme ind på: - misforståelserne - forventninger - fordomme - overraskelserne osv. er der nogen som kan hjælpe mig på vej. mange tak på ... -
HJÆLP!! -virkelig vigtigt!
ForumindlægJeg skal til at gå igang med en tysk stil skrevet udfra "Ich lauf niemandem mehr nach", og tænkte derfor på om der var nogle rare mennesker der havde nogle noter de ville dele? -
Hvordan siger man ...?
ForumindlægHej. Hvordan siger man dette på tysk? ... , selvom de godt ved de ikke må. Mit eget bud: ..., obwohl Sie wissen dass Sie nicht dürfen. Synes ikke det lyder helt rigtigt. Nogen der kan hjælpe :) ? -
Emner til SRP
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der har gode ideer til hvad jeg kan skrive om i denne opgave? Det skal være en fagkombination af to af følgende fag; Dansk, samfundsfag, tysk og historie. Håber der er nogen der har gode ideer for er temmelig blank. På forhånd tak:..:) -
ideer?
ForumindlægJeg skal digte en historie om en kæresteforhold..Hvor de mødes osv. Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan skrive om? Er der måske også nogen der har skrevet om sådan noget før i tysk.. Jeg vil gerne bare læse stilene til at blive inspireret osv? -
Oversat korrekt?
ForumindlægHejsa. Jeg har følgende oversættelse for. Jeg har oversat den fra dansk til tysk. Vil gerne vide, om det er rigtigt :) Oversættelsen kan læses her: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=8079 - Mange tak :) -
Stasi
ForumindlægKære læser.. jeg ska skrive en stil på tysk om stasi, og der er nogen hovedpunkter vi skal have med. Medlemmer Organisation og udbredelse Betydning for befolkning et er de hovedpunkter jeg ikke har ideer til, eller ved overhoved ik hvad jeg skal skrive til dem. Håber i kan hjælpe. -
von-styring
ForumindlægHej, Lige et lille spørgsmål vedr. en tysk sætning - hvis nu jeg har sætningen: "Die Geschichte handelt von dem Mann als ein/-em Individuum" Styrer "von" så både Mann og Idividuum, eller kun Mann? På forhånd tak Ester -
itvivl.
ForumindlægHvis man nu har et uregelmæssigt udsagnsord/substantiv på tysk i nutid, og det skal bøjes. Skal man så sætte disse endelser på? Ental 1. pers. (e) 2. pers. (st) 3.pers. (t) Flertal 1.pers. (en) 2.pers. (t) 3.pers. (en) -
FSA 2002 10.klasse prøven
ForumindlægNogen der har været til skriftlig tysk december 2002 ? Emner : - das is mein land - Ich traume mir eine Zukunft - Macht das Fernsehen dumm? Hvis der er en der har, vil i så ikke lige give lyd `? :) -
egils saga
Forumindlæghej, jeg er en tyske studerende og naeste uge skal jeg skrive examen om de tre digte af egil (höfudlausn, sonatorrek og arinbjarnarkvida). er der noget, der har skrivet essayen or bla om egil. det er virkelig saa vigtigt. tusind tak, anne -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg kan godt hele 1. verdenskrig, meget godt! Men lige slutningen af krigen, skal jeg lige have styr på. Altså hvem vandt.. Jeg har jo læst at tyskerne trak sig tilbage, men hvad skete der med de andre indvolverede lande? -
Hjælp til tysksætning
ForumindlægHej. Jeg har et problem med en tysk sætning. Her kommer den: Er verspricht ihr zu kommen. Jeg tror at Verspricht betyder Fortalte, men så kan jeg ikke få sætningen til at give mening? Håber nogle vil hjælpe mig. Hilsen Simone. -
Læs en side
ForumindlægHej. Vil du gerne læse en lille side skrevet på tysk? Så har jeg den til dig. Det er bare ren korrektur jeg er ude efter, da man let kan lave små latterlige fejl. Skriv, så finder vi ud af det. Hej hej -
Please!!! SPAR
ForumindlægJeg skal lave en flerfaglig rapport i afsætning og tysk, men har svært ved at finde nogle gode sider med informationer om koncernen SPAR. Er der nogen der kan hjælpe mig? Eller som eventuelt selv har skrevet om SPAR? Venlig hilsen Lotte.. -
bortset fra...
ForumindlægHej jeg har problemer med en tysk sætning, som skal oversættes fra dansk. Min tvivl ligger i ordet "bortset" Sætningen er som følger: "Han har ingen bekymringer i sit liv bortset fra sin vægt" -
Hilfe, bitte?
ForumindlægHej med jer. Jeg vil bare høre, om der er nogen der kan give et bud på, hvordan man siger følgende sætning på tysk? "Broderlig hjælp" var naturligvis en slags eufemismus" Har foreløbig sagt "Brüderliche Hilfe war natürlich ------- Euphemismus" På forhånd tak :) -
please rette, meget vigtigt!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil rette min tyske stil? den er meget vigitg! JJeg er også i tidsnød! Mange tak på forhånd Stilen: http://peecee.dk/?id=22814 ville være rart hvis du/i kunne send den til følgende mail: darkplayer(a)sol.dk, men hvis dette iikker er muligt, må den gerne sættes ind her! -
En lille sætning driller :(
ForumindlægEr i gang med at oversætte en tysk tekst, og er næsten færdig, men jeg ved ikke hvad, denne ene sætning betyder: 1. Der hat seinen Löffel abgegeben Håber at nogen vil hjælpe mig På forhånd, mange tak :) -
Antal døde i treårskrigen?
ForumindlægJeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak
