Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14481 til 14500 af 48880
  • Tvivl angående problemformuleringen?

    Forumindlæg
    Halløj. Jeg skriver til dette forum, da jeg er kommet i tvivl omkring min problemformulering, efter en snak med min vejleder, som mente, at en problemformulering IKKE som sådan skal være et spørgsmål, men jeg har dog hørt noget andet - blandt andet fra andre lærer. Derudover mente hun også, at d...
  • lille oversættelse

    Forumindlæg
    Håber der er en der lige vi se den her korte oversættelse igennem.. på forhånd tak..Det moderne menneske bliver let styret af den moderne teknik, der af de fleste politiker ses som en løsning som alle vores problemer. samfundet er rigt, hævder de.Mange ser tilbage til 60`ernes samfund med nostalg...
  • Tysk sætning om sneleoparden

    Forumindlæg
    Dansk: Der bliver beskrevet om sneleopardens kropsdele, herunder dens hale. Tysk: Es wird auch beschreiend über seinem Körperteil, hierunter der Schwans (=hale). Er det rigtigt ?
  • Germand Gladensvend

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er ved at skrive dansk stil og skal sammenligne 2 folkeviser! Har analyseret den ene, men ville lige høre om der var nogle der havde analyseret "Germand Gladensvend"???Mvh Christian
  • Engelsk ord for rugbrødsarbejde

    Forumindlæg
    Er der enogen, der der har et bud på en engelske version af det danske udtryk "rugbrødsarbejd" - altså nødvendigt arbejde, der skal gøres? Jeg ser frem til svar. På forhånd tak :-)
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007
  • Eksamen?

    Forumindlæg
    Hejsa...Er chancen for at dumpe i dansk ikke meget lille? Mener ikke jeg har hørt nogen få lavere end 6. Skal op tirsdag og har overhovedet ikke styr på det.
  • hvad betyder .....?

    Forumindlæg
    Hej vil endelige gerne spørge hvad disse ord betyder på dansk?\n\npuma\njaguar\ntapir\n\ntakker på forhånd
  • Identitetsdannelse

    Forumindlæg
    Er begyndt at kigge på tekster i dansk, der omhandler identitsdannelse i det senmoderne samfund til min SRP, men har svært ved at finde en. Håber der er nogen der kan komme med nogen eksempler.
  • Tysk sætning

    Forumindlæg
    Er dette korrekt? Dansk: Mandens udseende ser ikke ud som en mand Tysk: Das Gesicht des mannes sieht nicht aus, als ein Mann
  • Sætning?

    Forumindlæg
    ¿Me puede hacer una ensalada de tomate?Hvordan skal den oversættes til dansk?Jeg har svært ved at gennemskue "Me puede hacer" i den sammenhæng.På forhånd tak!Amigo
  • Eksamen IMORGEN!

    Forumindlæg
    Hey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :)
  • Genre og berettermodel

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal op i mundtlig dansk i novellen '' Menneskepenge'' men kan ikke helt finde ud af genren, nogle der kan jeg mig med den og en berettermodel til den. Håber på svar!
  • Guldalderen

    Forumindlæg
    Jeg skal her til sommer op til muntlig dansk. jeg har trukket guldalderen, og skal nu finde en tekst, som skal fremlægges. Er der nogle af jer som kender et godt digt, eventyr eller andet, som har tydelige guldalder træk?? :) Tak på forhånd :)
  • Leder efter sang

    Forumindlæg
    Det er tale om et relativt nyt dansk band, som indleder deres sang med: "How do you do? Oh hello I feel well". Kender I til navnet på denne sang?
  • ''Ich bin ein berliner''

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen der har eller kan skaffe talen ''Ich bin ein berliner'' af John F Kennedy. oversat til dansk?. Kunne være mega lækkert. - Oliver
  • Why are the danes the worlds happiest people?

    Forumindlæg
    Why are the danes the worlds happiest people? jeg skal skrive en engelsk opgave om, hvorfor vi dansker er de lykkeligste i verden. er der nogne som kan hjælpe?
  • dvd database

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved ikke om det er det rette sted at stille spørgsmålet, men vidste hvor det ellers skulle være, men.. Findes der en god DANSK dvd database program? I så fald, hvilket?
  • FSA - Miljø og Klima!

    Forumindlæg
    Hej, hr lige væeet til FSA dansk fremstilling. Ville bare lige høre om der var nogen der valgte opgave 5, dne om miljø og klima. Opgave 1??? Hvis der er: Hvad synes i om den? Var den svær/let?
  • Valuta

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg har kigget lidt på nogle hjemmesider fordi jeg vil købe mig et nyt teleskop, og der står på en engelsk side at det koster $299.00, men hvor meget er det i danske kroner? og hvad er omregningsfaktoren?