Almen studieforberedelse (AT)

Tvivl angående problemformuleringen?

27. marts 2019 af emilo4321 - Niveau: A-niveau

Halløj.

Jeg skriver til dette forum, da jeg er kommet i tvivl omkring min problemformulering, efter en snak med min vejleder, som mente, at en problemformulering IKKE som sådan skal være et spørgsmål, men jeg har dog hørt noget andet - blandt andet fra andre lærer. Derudover mente hun også, at den ikke havde en undring omkring området, hvilket en problemformulering helst skulle have. Hvilket jeg er enig i.

Denne gang landede emnet på havet, hvorved jeg har valgt at skrive i Dansk(A) og samfundsfag(B), med en sag som hedder; "Det Sejler" - DR2 dokumentar om hipstere og simple living på havet. (Identitetsdannelse - Sociologi)

Min problemformulering:
Hvorledes bliver søgen på det simple liv ude på havet, og identitetsdannelse i det senmoderne samfund belyst igennem dokumentaren "Det Sejler"?

Grunden til denne problemformulering er, fordi jeg prøvede at blande danskfaget samt samfundsfaget ind i ét, så jeg altså ikke kun har et af fagene i problemformuleringen.

Men føler ikke selv, som min overstående lærer, at den får læseren til at undre sig over noget... 

Kort sagt, så kunne jeg godt tænke mig noget hjælp, da jeg ikke får noget af min vejledere.. Det eneste de hjælper med er, at skyde mine problemformuleringER ned. Ja. Fleretal...

På forhånd tak! 
 


Skriv et svar til: Tvivl angående problemformuleringen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.